Anonym skriver:
Hej
Min mand har en søn på 11 år fra et tidligere ægteskab, som han ser hver 2. Weekend.
Da sønnen var 8, fik han en mobil af far, så de kunne tale/sms'e sammen en gang imellem, da forholdet til moren ikke er så godt.
I starten blev mobilen brugt mest til spil og sønnen skrev næsten aldrig til sin far. Faren kunne godt forstå det den gang, da han var "lille".
Men nu, hvor sønnen er blevet ældre, skriver han aldrig til sin far. Når far skriver SMS til ham, så svarer han heller ikke (og når han svarer 1 ud af 10 gange, så sker det først efter flere dage).
Faren har det sidste års tid forsøgt at forklare ham, hvorfor han har købt mobilen til ham, samt fortælle ham at når man får en besked, så skal man også svare på den. Behøver ikke være med det samme men bare i løbet af dagen. Drengen anerkender det og lover at han vil svare ham. Når han så tager hjem til mor, så sker det samme igen.
Han sagde til ham på et tidspunkt at hvis han ikke brugte mobilen, ville han tage den fra ham, men heller ikke det har virket. (Han har aldrig villet tage mobilen, men var desperat)
Min mand er skuffet, ked af det og føler at hans søn ikke har behov for ham i sit liv. Når sønnen er på besøg, har de det rigtig godt sammen.
Andre i samme situation?
Hvis i endelig skal true med noget, så skal i altså også gøre det. Børn er snu og ved at så kan de bare blive ved. Selv min datter på 2 er så snu.