Kære du (hvis du læser med).
Jeg kan sagtens sætte mig ind i sorgen og manglen af den datter, der ikke pt bor hos jer. Jeg kan sagtens sætte mig ind, I ønsker på en eller anden irrationel måde at erstatte, eller at få det I fik, nemlig et barn der kan blive boende hos jer, som I kan være forældre til i den gode tilværelse I oplever I har lige nu.
Jeg mangler selv et barn, dog af andre årsager end jer da min datter er død, jeg havde en tanke da det skete; få endnu et barn og udfylde lidt af det hul hun efterlod. Og jeg tænker en del af jeres ønske om et barn lige nu handler om det samme.
Men der er en forskel, for I kan arbejde på at være en del af jeres datters liv, bruge det overskud I har fået nu til at være en endnu større og en mere stabil del, måske endda få hende hjem igen. I kan fylde hullet ud med hende.
Jeg tænker der er en grund til man har accepteret en frivillig anbringelse og ikke startet med aflastning mm. Og jeg tænker den grund skal I vide er væk, eller arbejdet så meget med så den ikke længere er gældende før I sætter endnu et barn til verden.
Det er kun et år siden I måtte smide håndklædet i ringen, og I skal uden tøven kunne sige; livet er så anderledes nu så det håndklæde ikke en gang kommer i nærheden af vores hånd. Jeg ved ikke, hvad jeres bevæggrunde var til at få jeres datter anbragt, men når jeg læser din beskrivelse af jeres liv så er min umiddelbare tanke, at der stadig er en skrøbelighed at spore, en pointering af I kan hverdagsting som vi andre ikke en gang overvejer om vi kan for det er netop naturlige hverdagsting. Så som en anden eller flere skriver, spørg de mennesker der er omkring jer, også de professionelle, kig grundigt på jeres hverdag og vurder om udfordringerne der medførte I måtte vælge anbringelse er væk.
Anmeld
Citér