At være 'hippie-speltædende-ifavn"-mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2017

NRO

Sandratoft skriver:

Helt enig. Har godt hørt om "godnat og sov godt" metoden, men kender nogen der har benyttet sig af den, og troede faktisk heller ikke at nogen praktiserede at lade deres børn græde indtil de har "forstået budskabet"

Jeg tror de fleste forældre hjælper deres børn med at falde i søvn, hvad enten det er på maven, i favnen, ved siden af, holde i hånden osv. 

Ja det var egentlig også min opfattelse 

Jeg blev passet hjemme til en måned efter jeg fyldte 5 år, sammen med min ene bror. Jeg startede skole en måned efter jeg fyldte 5 år nemlig. Tror virkelig ikke at min mor har fået negative kommentarer med på vejen eller at nogen dengang i starten af 90'erne syntes at det hørte sig en bestemt metode til. Jeg har i hvert fald heller aldrig selv fået nogen kommentare med på vejen, andet end at ''barnevogne godt nok er smarte i dagens Danmark!!''  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

esioul

grinny skriver:

Ja mange ord kan jeg skrive som jeg er blevet kaldt op til flere gange! 

Ja jeg vikler, ja vi samsover, ja vi kører BLW, ja jeg elsker de ifavnske principper! 

Nej hun græder sig ikke i søvn, nej jeg lader hende ikke falde i søvn selv, nej jeg har ikke brug for at du aflaster mig!

Jesus hvor er jeg til tider træt af folk! Jeg får så meget negativ respons fordi vi har valgt vores måde at gøre det på. Kan slet ikke tælle på 10 hænder hvor mange gange jeg har fået fortalt, at vi får en kamp når hun skal på eget værelse, men folk forstår jo ikke at hun ikke SKAL på eget værelse, men selv kommer til at sige fra! Tror de færreste har en teenager i sengen 

Aya sover formiddag og middagslur i sin barnevogn, men ville aldrig bare ligge hende ud og lade hende græde, jeg står ved hende og hey... Det tager max 5 minutter. Hun bliver puttet i vores seng om aftenen, Johnni eller jeg ligger med hende om indtil videre har det taget max 30 minutter at give mad, ble, nattøj og putte - så intet besværligt i det.

Hvorfor er det så underligt at min baby på kun 7 måneder ikke "kan klare sig selv"? Altså hun er kun 7 måneder og har stadig rigtig meget brug for mor og far! Hvorfor er det så underligt at jeg ikke føler jeg skal aflastes? Det er da mig og hendes far der har valgt at få en baby? 

Ahh er lidt træt af folk og deres "gode" råd altid  Og det gik så ud over jer 

Ja selvfølgelig er vi lidt mere følsomme, omklamrende, bekymret om man vil - men nu var det heller ikke lige den sjoveste kamp at få hende, og så store chancer er der altså ikke for flere! 

Nå men til at bløde teksten op kan i da få et billede (eller 4 ) af min elskede datter 

Hvor må det være fantastisk at opvokse med så meget nærvær 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Sprit25

Tendens til at shame hinanden er stor. Selv bare i denne tråd. Jeg er personligt nået frem til følgende: bliver det andet barn udsat for omsorgssvigt? Altså svigt der potentielt kan ødelægge det her barn. 9/10 gange er mit svar: nej! Derfor lader jeg folk være forældre på deres måde. Om jeg så er mega uenig eller ej��

Anmeld Citér

25. maj 2017

Dorthe1986

Her er det min mor der har spøjse kommentarer og det er endda til mit barn nummer to, der var intet ved barn Nr 1. 

Hver eneste mulighed hun får og det er nærmest siden fødslen - så må du jo stoppe med at amme. Det var hele tiden. I starten lod jeg min datter falde i søvn hos mig om aftenen når vi sad i sofaen. Det var min mor også imod.... til barnedåben var min datter to måneder og falder i søvn hos mig. Det skulle hun også kommentere. Siden fødslen har min mand sovet på et andet værelse, fordi jeg har delt sengen med vores datter. Det har vi alle haft det fint med. Det skulle også kommenteres. Indtil jeg en dag spurgte hende om det var et problem jeg ammede... så var der ikke mere. 

Men det er underligt som alle andre har travlt med en.

Lige med min mor har jeg dog en træls fornemmelse, at det handler om at min dreng har jeg med en anden mand og min mor nok bedre kunne lide ham, end min mand som er far til min lille datter 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

Soonmom skriver:

Men i og med at hun skriver at hun ikke lade sit barn græde sig i søvn siger hun jo at det gør "vi andre" derfor er jeg ikke fan af disse mødre

Ej jeg skriver ikke at andre gør, jeg skriver det sådan fordi jeg rent faktisk har fået rådet at lade hende ligge og græde, først 5 minutter så ind og trøste, så 10 minutter og ind og trøste osv osv. og det kommer bare ikke til at ske her for jeg ville ikke selv ønske at falde i søvn grædende aå det skal Aya heller ikke.

Hvis jeres trygge base er børnenes egen seng så er de jo trygge der, men hvis jeg f.eks lagde Aya i sin egen seng og hun virkelig græd så må det jo været sproget for en baby på 7 måneder der fortæller at hun ikke er tryg, det er jo hverken for at være på tværs eller noget andet - efter min mening 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

Celine89 skriver:

Nu bliver jeg altså nysgerrig - hvem er det, der i den grad synes de skal blande sig i din måde at være mor på? Familie? Venner? 

Her friammer og vikler vi på livet løs, og jeg har aldrig nogensinde oplevet, at folk har kommenteret på det. Og det ville jeg egentlig også synes var mærkeligt, for det er jo mit barn, og andre kan være bedøvende ligeglade med, hvordan vi gør tingene, så længe det fungerer for os.

Jo, der var lige en påskefrokost i familien, hvor jeg fik et par kommentarer, fordi baby sov i viklen. Det var især min tante, der meget gerne ville være behjælpelig med at finde et sted, hvor hun kunne sove. Om hun dog ikke kunne sove selv?
Jeg er helt sikker på, at det udsprang af omsorg for mig, fordi hun syntes det var synd, at jeg skulle bære rundt på barnet hele tiden. Jeg forklarede selvfølgelig bare, at det var nemt og praktisk for mig at have hende i viklen, og så sluttede den der.

Familie (bortset fra mine forældre og Johnnis forældre som endelig forstå), men min familie er slemme til det og slemme til at sige 'sådan gjorde man ikke bla bla bla' 

Min mødregruppe har accepteret det, men der kommer stikpiller en gang imellem 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

januar16 skriver:

Det med at græde sig selv i søvn er jo ikke skyts mod alle ikke-speltmødre. Det er da en henvisning til at det er sådan rådene hun får og snakken i mødregruppen går på. 

Det er rigtig fint at du har vænnet dine børn til at falde i søvn selv uden gråd. Det er også noget som jeg selv arbejder på med min dreng. Nogle dage kan han godt falde til ro selv. Andre dage skal han ammes i søvn eller falder i søvn mens vi ligger og putter efter amning. Uanset uden gråd. 

Men derfor tager jeg det ikke som et angreb at hun har det godt med sine valg og er træt af at blive kritiseret og belært, og at hun ikke har nogen at vende sine (speltmor)problemstillinger med i mødregruppen da de åbenbart der er enige om at børnene bare skal lære det ved at græde sig selv i søvn. 

I er i bund og grund ikke i vidt forskellige lejre, da i begge ønsker at jeres barn falder til ro et trygt og dejligt sted, uden at barnet er ulykkeligt. Hos dig er det i egen seng hos hende er det i fælles seng.  

Tak  Du skrev det og jeg behøver vidst ikke koble mere til det 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

KissMeKissMeKissMe skriver:

Wihuuu... samme her. Vi vikler og samsover og ammer non stop og jeg hører heller ikke andet end, at jeg forkæler min baby.  

Gad godt have sådan en som dig i min mødregruppe. Så kunne man diskutere børneemner uden at løsningen altid indebærer gråd og "de skal nok lære det efter deres protest".

Og så er jeg lidt nysgerrig. Var din datter altid fan af barnevogn? Jeg nægter nemlig at lade min datter ligge og græde, men gad samtidig godt kunne putte hende i barnevogn engang imellem. 

Og jeg kunne godt bruge dig  Er også helt alene, men heldigvis med en rummelig mødregruppe på visse punkter 

Nej hun har ikke altid været fan! De første 3-4 måneder kunne hun snildt tage 4 timer i den uden brok, så røg vi ind i en lorte periode på et par måneder, hvor jeg skulle gå og gå og gå og lige så snart den stod stille havde hun øjne så store som tekopper! 

Nu den sidste månedstid kan jeg ligge hende og lige stå der et par minutter og så sover hun 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

Bananaalice skriver:

Håber bare du har lige så stor respekt for folk der gør det direkte modsatte af dig  

Jeg er i mødregruppe med 3 andre fantastiske kvinder som gør det helt anerledes end mig, men vi er rummelige og vi har det fantastisk sammen 

Jeg skal ikke pege fingre af andre, men jeg kan godt blive så presset at jeg siger så lukker vi den og bliver ikke enige! 

Anmeld Citér

26. maj 2017

BigHope13

Ja mange ord kan jeg skrive som jeg er blevet kaldt op til flere gange! 

Ja jeg vikler, ja vi samsover, ja vi kører BLW, ja jeg elsker de ifavnske principper! 

Nej hun græder sig ikke i søvn, nej jeg lader hende ikke falde i søvn selv, nej jeg har ikke brug for at du aflaster mig!

Jesus hvor er jeg til tider træt af folk! Jeg får så meget negativ respons fordi vi har valgt vores måde at gøre det på. Kan slet ikke tælle på 10 hænder hvor mange gange jeg har fået fortalt, at vi får en kamp når hun skal på eget værelse, men folk forstår jo ikke at hun ikke SKAL på eget værelse, men selv kommer til at sige fra! Tror de færreste har en teenager i sengen 

Aya sover formiddag og middagslur i sin barnevogn, men ville aldrig bare ligge hende ud og lade hende græde, jeg står ved hende og hey... Det tager max 5 minutter. Hun bliver puttet i vores seng om aftenen, Johnni eller jeg ligger med hende om indtil videre har det taget max 30 minutter at give mad, ble, nattøj og putte - så intet besværligt i det.

Hvorfor er det så underligt at min baby på kun 7 måneder ikke "kan klare sig selv"? Altså hun er kun 7 måneder og har stadig rigtig meget brug for mor og far! Hvorfor er det så underligt at jeg ikke føler jeg skal aflastes? Det er da mig og hendes far der har valgt at få en baby? 

Ahh er lidt træt af folk og deres "gode" råd altid  Og det gik så ud over jer 

Ja selvfølgelig er vi lidt mere følsomme, omklamrende, bekymret om man vil - men nu var det heller ikke lige den sjoveste kamp at få hende, og så store chancer er der altså ikke for flere! 

Nå men til at bløde teksten op kan i da få et billede (eller 4 ) af min elskede datter 

Hvor er der bare godt skrevet og hvor har du dog ret, Og alle gør det de finder bedst og som fungere i deres liv og hverdag... kunne aldrig gå i seng med god samvittighed hvis Thor var blevet lagt grædende i seng 

Får selv mange kommentarer på at drengen pludselig som 3,5 år for første gang i lang periode bare ikke kan sove med mindre det er mellem mor og far ... Han kommer listende om natten, andre gange kommer han grædende, ingen kan forstå jeg ikke tager kampen med ham og får ham tilbage i sin egen seng.. men ja jeg kan mærke at drengen mangler tryghed og helt sikkert pga de forandringer der er i vente ( lillebror skulle gerne komme om 14 dage +&divide så det er bare sådan det er Nej jeg sover ikke skide godt, men min søn for en god og tryg nattesøvn

Og så vil jeg da bare lige sige igen igen, hold op hvor er det altså en dejlig pige i har fået jer, jøsses hvor ser hun bare livsglad og tilfreds ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.