Min mand lugter af...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2017

Anonym trådstarter

Synes ikke du er fair at forlange, at han skal undlade at tage en øl om aftenen, hvis han har lyst til det, bare fordi du synes han lugter. Tænker egentlig at det er dit problem og ikke hans.

Men som en anden spurgte om, er det så noget nyt? Og er du sikker på han ikke evt har drukket mere i løbet af dagen? For ellers lyder det underligt.

Er du gravid? For så kan det jo også være din lugtesans, som er højnet, og du derfor er sartere end normalt.

Vi skal fx også tænk over det altså om han kan få en øl dagen før han skal aflever vores datter. Da jeg godt kunne se på personale at de også synes det er /var ubehageligt og de spørger ham om han har været i byen...IKKE FEDT eller om de skal gå hjem når han henter 

Han forklar selvfølgelig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2017

Anonym

Jeg kan godt se hvad du mener. Men hver dag ??? Gør jo også at min lyst til at komme tæt på ham ikke er der. 

Jeg er ikke gravid. Problemet har også været før vi har fået vores lille pige.

Jeg ved/Kan luget forskel fra om det kun er 1 eller flere da det bliver meget være 

Sundhedsstyrelsens anbefalinger til mænd lyder på under 14 genstande om ugen, og får han en enkelt øl hver dag, så er han jo stadig langt under det - og faktisk er det sundest at han får en øl hver dag frem for at han får 5-7 øl den ene dag i ugen. Mange mænd jeg kender vil gerne nyde en enkelt øl eller et glas vin til deres mad fx eller i løbet af aftenen, dagligt (også en del kvinder sådan set), og det synes jeg ikke der er noget galt i. Og det skal lige siges jeg arbejder inden for sundhedsvæsenet på sygehus, så jeg har også set rigeligt af tilfælde, hvor folk får meget mere end de har godt af.

Men det der er altså ret normalt.

Hvis det har været sådan længe, så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre. Er det samme type øl han drikker altid? For så kunne det jo evt være et forsøg værd, at han skiftede til et andet mærke? Personligt synes jeg de billige mærker som fx Slots stinker MEGET mere end en Tuborg Classic fx gør (den bedste øl efter min smag).

Men ellers tænker jeg at det er dig der må arbejde med din manglende lyst til at være tæt på ham. Måske ligger der noget andet/mere i det, end bare hans lugt, så det at du synes han lugter egentlig bare er en "undskyldning" for noget andet? Hvordan er jeres forhold ellers? Og hvordan er dine følelser for ham?

Nu synes jeg jo aldrig min egen kæreste lugter, men selv hvis han lugtede efter en lang arbejdsdag, eller efter en fodboldkamp, eller når han sutter på de der bolcher, som jeg bare ikke kan FORDRAGE, så har jeg da ALTID lyst til at være tæt på ham alligevel. Fordi jeg elsker ham, og han er for mig den dejligste i hele verden, med eller uden lugt.

Anmeld Citér

23. maj 2017

Jullesnulle

Jeg synes ikke det lyder som dit problem. Hvis andre registreret det og spørger om man har tænk sig at køre hjem skal der altså ret meget lugt til.

Enten så drikker han i smug og er alkoholiker der skjuler selve beruselsen godt men ikke lugten.

ellers er der noget fysiologisk der er på spil. Jeg ville tale med lægen måske. Er det kun ved alkohol han lugter..?

Anmeld Citér

23. maj 2017

Bananaalice

Sådan var min eks også, det var sindsygt, som om at et par få øl bare kun blev udskilt gennem huden på ham, det var hele hans hud. Jeg hadede når han kom fuld hjem og ville kræve at ligge i sengen i stedet for at vise forståelse for at jeg ikke ville ligge og lugte til ham.

Jeg har haft en sød papfar der desværre drak sig ihjel, så for mig minder den slags dufte mig meget om min papfar så det gjorde mig virkelig ked af det, at min kæreste ikke bare den ene nat få gange i måneden ville sove på sofaen.

Jeg synes du igen og igen må pointere at du har ret til ikke at ville kysse ham eller være tæt på ham hvis du ikke kan holde lugten ud Det er dit frie valg, og så må han jo leve uden, det svare til hvis det var hvidløg, røglugt, eller røget ål, det er ligegyldigt, det er en stank som du ikke kan holde ud, og det er hans eget frie valg at han drikker/indtager det du ikke kan lide lugten af  
Ingen af jer er tvunget, det er begge jeres egne valg, og jeg synes du i stedet for at stresse over det skal sige det til ham som det er, at når han drikker har du ikke lyst til at være intim og tæt.
Men derfor hjælper personlig hygiejne stadig en smule og han skal selvfølgelig børste tænder og spise tyggegumi.

Anmeld Citér

23. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener. Men hver dag ??? Gør jo også at min lyst til at komme tæt på ham ikke er der. 

Jeg er ikke gravid. Problemet har også været før vi har fået vores lille pige.

Jeg ved/Kan luget forskel fra om det kun er 1 eller flere da det bliver meget være 

Men du skriver også, at bare én øl får ham til at lugte som en alkoholiker, der har drukket en hel kasse, så umiddelbart er det svært at forstå, at det kan blive så meget værre af flere. 

Jeg tror på, lugten er der, men jeg tænker også på, om du har set/lugtet dig så irriteret på det, at du slet ikke kan rumme det - ligesom man kan blive helt vanvittig af smaskelyde og ikke registrere andet. Jeg synes jo, manden har lov at nyde sin øl - men også, at du skal kunne holde ud at være i fysisk nærhed af ham. Kan I ikke finde et kompromis, hvor han har sin tirsdags-, torsdags- og lørdagsøl med efterfølgende tandbørstning og tyggegummi, og hvor du ikke hæver et øjenbryn over det - og hvor han lader øllen stå de andre dage? Et totalforbud løser i hvert fald ingenting. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Kay

Min mand har det samme... en tår af en øl og ham begynder at lugte... en enkelt øl og han lugter som om han har drukket en kasse...  Han drikker nok en enkelt øl 2-3 dage om ugen 

Hvis han drikker vin er det ikke så slemt men han kan bedre lide øl 

Han drikker aldrig før han skal hente vores børn fordi han godt ved at det lugter uhensigtsmæssigt  

Jeg har dig ikke de vilde problemer med det... altså jo der bliver ikke hygget intimt de dage for det er ret meget en turnoff... Men da det ikke er hver dag er det fint... 

Det hjælper også lidt på det hvis han går i bad og børster tænder (og det skal være bege dele da det lugter igennem huden) 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Kildebakken

Det kan være tegn på sygdom, få tjekket levertal hos lægen, bare for en god ordens skyld. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Tulle28

Det gør min mand også og jeg kan slet ikke have det! Jeg er ekstremt sart med det. Men jeg har indimellem tænkt på om det måske er mig der er overfølsom - jeg er barn af en alkoholiker og jeg kan spotte en før de nærmest selv ved det. 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sundhedsstyrelsens anbefalinger til mænd lyder på under 14 genstande om ugen, og får han en enkelt øl hver dag, så er han jo stadig langt under det - og faktisk er det sundest at han får en øl hver dag frem for at han får 5-7 øl den ene dag i ugen. Mange mænd jeg kender vil gerne nyde en enkelt øl eller et glas vin til deres mad fx eller i løbet af aftenen, dagligt (også en del kvinder sådan set), og det synes jeg ikke der er noget galt i. Og det skal lige siges jeg arbejder inden for sundhedsvæsenet på sygehus, så jeg har også set rigeligt af tilfælde, hvor folk får meget mere end de har godt af.

Men det der er altså ret normalt.

Hvis det har været sådan længe, så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre. Er det samme type øl han drikker altid? For så kunne det jo evt være et forsøg værd, at han skiftede til et andet mærke? Personligt synes jeg de billige mærker som fx Slots stinker MEGET mere end en Tuborg Classic fx gør (den bedste øl efter min smag).

Men ellers tænker jeg at det er dig der må arbejde med din manglende lyst til at være tæt på ham. Måske ligger der noget andet/mere i det, end bare hans lugt, så det at du synes han lugter egentlig bare er en "undskyldning" for noget andet? Hvordan er jeres forhold ellers? Og hvordan er dine følelser for ham?

Nu synes jeg jo aldrig min egen kæreste lugter, men selv hvis han lugtede efter en lang arbejdsdag, eller efter en fodboldkamp, eller når han sutter på de der bolcher, som jeg bare ikke kan FORDRAGE, så har jeg da ALTID lyst til at være tæt på ham alligevel. Fordi jeg elsker ham, og han er for mig den dejligste i hele verden, med eller uden lugt.

Tak for svar noget at tænke over �� 

Anmeld Citér

23. maj 2017

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Min mand har det samme... en tår af en øl og ham begynder at lugte... en enkelt øl og han lugter som om han har drukket en kasse...  Han drikker nok en enkelt øl 2-3 dage om ugen 

Hvis han drikker vin er det ikke så slemt men han kan bedre lide øl 

Han drikker aldrig før han skal hente vores børn fordi han godt ved at det lugter uhensigtsmæssigt  

Jeg har dig ikke de vilde problemer med det... altså jo der bliver ikke hygget intimt de dage for det er ret meget en turnoff... Men da det ikke er hver dag er det fint... 

Det hjælper også lidt på det hvis han går i bad og børster tænder (og det skal være bege dele da det lugter igennem huden) 

Årh gud hvorfor har jeg ikke tænkt på et bad hehe. Det skal prøves. Tak for svar. Følger ikke jeg er alene i verden hehe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.