JA til stress desværre.
Er sygemeldt med det og har været det i en lang periode nu..
Det påvirker stadig min hverdag, men ikke på samme måde og på en måde heller ikke nær så meget som det har gjort - men kigger jeg på perioden og uden at dele det op i før og nu, for det kan jeg ikke, de fleste ting glæder hele periode igennem.
- gode og dårlige dage
Den ene dag kan man næsten føle sig rask, eller i hvert fald få tanken, lige indtil man senere på dagen eller de efterfølgende dage bliver mindet om sådan forholder det sig ikke.
På de gode dage, kan jeg være velfungerende, og på de dårlige dage har jeg ingen energi eller overskud, men kan godt blive ramt af rastløshed..
- brug for ufosigelighed, og helt ingen ændringer
Har brug for klare planer for hvad jeg skal og ikke skal, hvordan dagen kommer til at se ud - ekstra dage til at forberede mig på gæster ol. - på gode dage er jeg nu bedre til at kunne forskud aflysninger/ændret plan på dårlige dage vælter min verden nærmest ved det mindste..
- ingen overskud men masser af lyst
det lyder mærkeligt, men der er dage, hvor lysten er stor til meget, men der er bare ingen overskud til at føre det ud i livet - og de betyder at lysten ofte bliver afløst af rastløshed
- Dårlig samvittighed
Følelsen af ikke at være den kæreste/familiemedlem man gerne vil være, følelsen af at alt alt for meget hænger på kærestens skuldre, trods man jo har mere "fritid" - og det er på trods af, at kæreste aldrig hverken har givet udtryk eller sagt det forholder sig sådan - tværtimod..
- Blandet følelser
Her tænker jeg, at jeg godt nogen gange har kunne blive ramt at tanken - "er det ok, at bruge energi på det her, når du ikke har energi til det der", ex. jeg måtte opgive mit daværende arbejde, og er pt. i arbejdsprøvning hvilket jeg har det fint med, men det går langsomt med at komme på i timer, - og det kan godt nogen gange få tanken til at komme, jamen når du kan gå i biograften, burde du så ikke gemme energien til arbejdet?, men jeg har det sådan at jeg skal fungere som person ikke som en arbejds robot - men ja synes nogen gange livet bliver sådan en vægtskål..
- Sige ja med forbehold
"kommer i og spise på lørdag" - ja det har jeg vildt meget lyst og overskud til i dag onsdag, men jeg ved simpelhan ikke hvordan min dag ser ud på lørdag i forhold til det.. Eller man har planlagt at have gæster, det er det bedste vennepar, man bruger hele dagen på afslapning fordi man gerne vil det her, og 1 time før kan man bare mærke man ville ønske telefonen ringede med et afbud for kroppen har besluttet af aflade batteriet..
Jeg kunne nævne mange flere ting, men jeg kan ikke komme i tanke om dem alle, sikkert fordi det er blevet min hverdag.. - men vil sige, jeg sørger for afslapning, tillader mig selv at have en lorte dage og sige det højt, og så er gåture alene eller uden snak, den bedste medicin for mig - jeg har heldigvis den bedste opbakning herhjemme, den bedste kæreste der er så god til at sige "hey du har brug for en krammer" eller "kom nu lægger vi os på sofaen" eller "nu kan jeg se på dig, at du trænger til en slapper i sofaen, jeg gør det her færdig..
Skal lige understrege at min stress er kommet af flere årsager og ikke kun arbejde.