Anonym skriver:
Hej
Tak for det svar.
Jeg tænker, at jeg er begyndt at have væske i kroppen også, da mine fingre og tæer begynder at gøre lidt ondt. Specielt fingrene når jeg bøjer dem.
I fredags havde jeg stjerner for øjnene det meste af dagen.
Jeg har ingen smerter i maven overhovedet.
Næste tjek ved lægen er d. 2/6 og jordemoder er først til juli.
Det er lang tid siden jeg har været ved begge dele. Så det er ikke blevet tjekke i nogle måneder.
Tænker du det er lægen eller jordemoderen jeg skal prøve at ringe til?
Det er underordnet om du ringer til læge eller Jordemoder, de er begge uddannet i at spotte en svangerskabsforgiftning, så du vælger bare dét, der er lettest for dig ifht. transport osv.
Hvis blodtryk er for højt og/eller der er protein i ruinen, så bliver du sendt til dit fødested til nærmere undersøgelser. De kører typisk en strimmel (et mavebælte med elektronisk udstyr, der måler foster aktivitet og hjertefrekvens, og kører alle værdier ud på en lang papirstrimmel) og tager en blodprøve.
Jeg havde svangerskabsforgiftning i min første graviditet, og da jordemoderen opdagede det, blev jeg sendt til tjek. De endte med at beholde mig til observation et døgns tid, og derefter fik jeg blodtrykssænkende medicin og var til hyppige tjek resten af graviditeten.
Anmeld
Citér