At lade babyen ligge alene i lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

SaNiNa

Nicklas har os ligget for sig selv i sin lift så jeg kunne komme i bad og lave lidt andet end baby ting.

nu ligger han på sit tæppe og rive katten i ørene og halen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Puh, det er jeg glad for at høre.. Har følt mig som en rigtig dårlig mor hvis hun har lagt lidt for sig selv, hvis jeg lige skulle ordne et eller andet...

hvis du skulle underholde hende alle hendes vågne timer, og være hos hende 100% alle vågne timer, så ville du ikke holde 14 dage...

Babyer skal lære at være lidt selvstændige, og det lærer de ved at ligge selv, og undersøge sine ting og sin krop....

Hvis baby ligger for sig selv, og du står og snakker lidt eller synger en sang, mens du lige ordner vasketøj, så er du der også,og det er nok for baby, så længe hun er tilfreds....

Min store dreng var skide god til at underholde sig selv, og jeg bar næsten aldrig rundt på ham. Når han havde en dårlig dag ville han faktisk helst være i fred, han gad sgu ikke alt det der pusse nusse kramme og aktiverings halløj fra voksne mennesker... altså han gad jo godt underholdes, men han elskede at ligge selv, og bare hygge, mens jeg vimsede rundt omkring ham....

Anmeld

8. oktober 2009

DortheSimonsen

Dejligt emne.

Nu blev jeg også dét klogere.
Jeg er nok lidt for god til at bære rundt på Victor meget af tiden.
Er nok bekymret for, hvis han ikke bliver stimuleret nok.

Så super skønt at læse, der ikke sker noget ved, at han ligger på sit legetæppe, mens jeg ordner vasketøj osv.

Anmeld

8. oktober 2009

Anonym trådstarter

DortheSimonsen skriver:

Dejligt emne.

Nu blev jeg også dét klogere.
Jeg er nok lidt for god til at bære rundt på Victor meget af tiden.
Er nok bekymret for, hvis han ikke bliver stimuleret nok.

Så super skønt at læse, der ikke sker noget ved, at han ligger på sit legetæppe, mens jeg ordner vasketøj osv.

Lige mine tanker da jeg oprettede emnet..  Er jo også vildt bekymret for det med stimulation..

Anmeld

8. oktober 2009

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Lige mine tanker da jeg oprettede emnet..  Er jo også vildt bekymret for det med stimulation..

Hehe, ja.

Men det er jo nok også rigtigt, at det er sundest for dem, at de lærer at ligge selv, kigge ud i luften, følge mor eller far der går rundt i køkkenet.

Og så kan man jo ligge nogle bamser rundt om ham/hende, så han/hun har noget at kigge på

Anmeld

8. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg har ladet begge mine børn ligge for sig selv fra de var helt små - enten i lift, tremmeseng eller på aktivitetstæppe. Der har altid været noget de kunne kigge på som stimulerede dem eller bare kigge efter os andre. Det gør absolut ikke en til en dårlig mor - tværtimod

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

8. oktober 2009

Hjaltesmor

Hjalte ligger også alene - både i lift, vugge og på gulvet.
Det er ellers ikke nødvendigt her, for vi er 2 på barsel, så vi kunne sagtens lave mad, vaske tøj, gå i bad osv. uden at lægge ham fra os. Men de har jo brug for "at opdage verden på egen hånd", som mine bøger så fint kalder det. Så han bliver lagt for sig selv flere gange hver dag.

Spædbørn kan jo også overstimuleres. Hjalte bliver gal, når jeg stimulerer ham for meget/længe. Så kommer han også hen og ligge for sig selv.

Anmeld

8. oktober 2009

Diana...

Ja Lucas har ligget alene, jeg synes det er vigtigt at det oki at være uden mor og far hele tiden.

Knus

Anmeld

8. oktober 2009

Misjelle

Min søn har ikke rigtig ville ligge i sin lift alene, men han har været glad for at ligge på sit legetæppe, hvor jeg ikke har behøvet at stå lige ved siden af ham hele tiden. Hvis dit barn virker tilfreds, ser jeg ingen problemer i det .

Anmeld

8. oktober 2009

Lullaby

Med Bella gjorde jeg. Med Yazmin fik hun mere tid på gulvet. Min svigerinde mente at de skulle sidde på armen når de var vågne så hun havde ikke meget alene tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.