At lade babyen ligge alene i lift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.044 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Anonym trådstarter

Hej

Ved godt det er en mærkelig overskrift.  Men det jeg mener er. Når jeres baby er vågen. Går i så rundt med h'n hele tiden, leger med dem aktivere dem osv. Eller lader i dem sommetider ligge alene i liften, med musikuro eller andet de kan ligge og kigge på. Self. når de er mætte, nyskiftet osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Pia.

Nu er det længe siden mine har været babyer - men ja det gjorde jeg da helt sikkert.... gik mere rundt med den første end de to andre, men da jeg blev mor til nummer to fandt jeg ud af jeg ikke kunne rende rundt med hende hele tiden som jeg kunne med den store - hun var god til at ligge selv og hun sov meget i starten og da hun blev lidt ældre lå hun på lege tæppe og hyggede sig...
nummer tre har også været rigtigt god til at ligge selv... - så jeg svare ja til dit spørgsmål at man sagtens kan lade dem ligge selv og hygge lidt, så længe man er tæt på og lytter hvis der bliver noget...

Knus Pia.

Anmeld

8. oktober 2009

LouiseNielsen

uhh for pokker, skal for alt i verden ikke bære rundt på dem hele tide, eller aktivere dem.... De har igtig godt af at ligge selv, og lære at man altså godt kan ligge alene, uden at skulle holdes med selvskab..... Det andet vil være ris til egen røv!

Det er selvfølgelig svært, for man vil jo gerne gøre sit bedste og være der hele tiden. Men lad dem endelig ligge og være sig selv også. Min søn havde jeg ofte til at ligge på et tætte i stuen, mens jeg så sad og så tv, vaskede op eller hva jeg nu lavede..... Han ku få lang tid til at gå med at ligge og pludre med sig selv.

Jeg tror at hvis man vender dem til at de HELE tiden skal have opmærksomhed. så vil det fortsætte sådan. Og jeg mener det er sund at de lære at lege alene og være sig selv, og ik behøver at skulle have folk omkring sig til at underholde hele tiden....

Men jo brugte mindst lige så meget tid på at sidde og snakke med ham, men så var det tit mens han lå ved siden af mig på sofaen, han behøvede nødvendigvis ikke ligge i mine arme....

Anmeld

8. oktober 2009

Valle81

Anonym skriver:

Hej

Ved godt det er en mærkelig overskrift.  Men det jeg mener er. Når jeres baby er vågen. Går i så rundt med h'n hele tiden, leger med dem aktivere dem osv. Eller lader i dem sommetider ligge alene i liften, med musikuro eller andet de kan ligge og kigge på. Self. når de er mætte, nyskiftet osv..

Ja, da min datter var spæd, lod jeg hend da "ligge alene" enten i lift, i vugge, på et tæppe på gulvet eller andet.

Kan jo ikke rende rundt med hende på armen hele tiden:0) Det var selvfølgelig i korte prioder af gangen, men hun nød at ligge der og kigge lidt for sig selv:0)

Mener absolut ikke at man skal rende rundt med sit barn i favnen dagen lang:0) En fin balance synes jeg man skal finde:0)

Knus

Christina 17+3 og en datter på 5 1/2

Anmeld

8. oktober 2009

Anonym trådstarter

Puh, det er jeg glad for at høre.. Har følt mig som en rigtig dårlig mor hvis hun har lagt lidt for sig selv, hvis jeg lige skulle ordne et eller andet...

Anmeld

8. oktober 2009

Mira0911

Da Julie var spæd, lå hun da også alene i vuggen og kiggede på musik uro eller lå og legede med hende bamser...

Nu er Julie så stor, at når jeg ligger hende i seng om aften, så vil hun lige lege en halv times tid inden jeg hun falder i søvn, hun er faktisk blevet meget god til at aktivere sig selv, med at kigge på sutter, lege med bamserne hun har i sengen, hun er knap 8 mdr... Hun leger altid lige lidt inden hun sover...

Anmeld

8. oktober 2009

vatten

Jeg tror aldrig rigtigt, Mathias har lagt i liften, når han har været vågen. Men han har helt klart ligget alene på et tæppe på gulvet.

Måske er det åndssvagt, men jeg har altid lige siden de Mathias var 2-3 uger, ladet ham lege alene selv. Jeg gider ikke have et barn, der ikke kan aktivere sig selv og hele tiden skal hænge i mors skørter.

Anmeld

8. oktober 2009

Cris

Jeg gik meget rundt med ham i slyngen, men mest fordi han har haft det så svært med at sove og jeg fand ud af han sov så godt i slyngen og det har givet mig mulighed med at lave noget andet. Men meget tit, especielt efter de første to måneder lå han bare på gulvet. Jeg har lagt en uldtæppe på gulvet (foldet) og så har han haft tykkere tøj på (en ekstra fleecedragt eller sådan noget) og så lå han på gulvet. Hvis jeg var i køkkenet så kom han med og lå der og kikkede på den stor verden og jeg kunne lave lidt mad. Og i stuen har jeg også gjord det. Nogle gang har jeg brugt den der uro, hvor der hænger nogle ting og han har prøvet at bruge hænderne, nogle gange lå han bare der og kikkede på verden og hygge "snakket". Self har jeg taget ham oppe, når han var ked, men meget tit, har jeg bare lagt ham sådan, så jeg kunne også nå at finde på noget mad, tage tøjet på, går i bad osv...

Anmeld

8. oktober 2009

Lone Jakobsen

hejsa
jamen mine har lagt rigtigt meget for dem selv...og rasmus er super god til det. i en verden med 4 større søskende er det også bare et must.
så intet galt i det.

Anmeld

8. oktober 2009

Vingummien

Anonym skriver:

Hej

Emil har aldrig  lagt alene i lift eller seng hvis han var vågen. Så kom han over på sit legetæppe og så kunne han ligge der og hygge sig med alle sine bamser.  Selv nu er han ikke alene, han har et lege hjørne inde i stuen ved siden af sofaen, så kan han altid komme hvis han lige vil op eller sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.