Knæskal "smutter" rundt!? tosset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja her den anden dag, på arbejde, sku jeg sætte mig ned i en meget lav stol. Da jeg sætter mig, ka jeg mærke at min knæskal  smutter rundt.

Det følses som når man smutter mandler. Det gjorde ik desideret ondt, men mere sådan en ubehalig/mærkelig følelse. 

Jeg skynder mig ud til min kollega, for at se om jeg tager helt fejl. Hun ser mit knæ og udbryder "omg det er klamt. Det skete hele tiden for min gamle hund. Den aflivede vi"

Ok tænker jeg, hva gør jeg lige ved det her. Der er 45 min til jeg har fri og klokken er 21.45. Det gør jo ik særligt ondt. Det ser bare klamt ud og måske ender det med at jeg ska aflives....

Vi tjekker på nettet og ka se, at det er noget der ka ske hvis man han "svage" korsbånd/muskler i knæet, men det er ik farligt og de plejer at hoppe på plads af sig selv igen.. 

Jeg arbejder færdig, og ringet lige til lægevagten kl 22, som også siger jeg bare ka tage det roligt, og hvis den ik er hoppet på plads dagen efter, ka jeg tage til egen læge.

Heldigvis hopper den på plads omkring midnat , og er ok da jeg går i seng.

Her 5 dage efter, er mit knæ et stort blåt og ømt mærker. Øv, men "pyt"

Er der andre der har oplevet dette? Og hva har jeres erfaring været fremad rettet??

Ja det blev lidt en lang historie, så hvis du er nået her til, siger jeg bare: GODNAT OG SOV GODT!!

vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2017

Jullesnulle

Jeg ved ikke helt hvad du mener.. mit knæ gik af led - og jeg kan stadigvæk mærke at det er svagere end det andet. Her var knæskallen ude på siden af benet. Jeg kunne ikke stå på det igen før det var på plads. 

Det var ekstremt smertefuldt. Hvis det går af led skal man sørge for at få det på plads med det samme... gerne selv ved hjælp af hænderne. Man kan lave knæøvelser der opbygger muskulaturen der er med til at holde knæet på plads.

Anmeld Citér

19. maj 2017

StineW79

Jullesnulle skriver:

Jeg ved ikke helt hvad du mener.. mit knæ gik af led - og jeg kan stadigvæk mærke at det er svagere end det andet. Her var knæskallen ude på siden af benet. Jeg kunne ikke stå på det igen før det var på plads. 

Det var ekstremt smertefuldt. Hvis det går af led skal man sørge for at få det på plads med det samme... gerne selv ved hjælp af hænderne. Man kan lave knæøvelser der opbygger muskulaturen der er med til at holde knæet på plads.

Lægen kaldte det pallelalukation ( staves?) det er at knæskallen går af led.

Det vil sige at knæskallen flytter sig. I mit tilfælde drejede en halv omgang ca, så den nærmest stod op og ud til siden.

Jeg skulle bøje og strække benet, og måtte gerne "puffe" lidt til knæskallen imens, for at se om den selv ville hoppe på plads igen. Og det gjorde den så heldigvis efter et par timer.

Men mit knæ gør endelig mere ondt nu, end da det skete. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. maj 2017

Lenchick

StineW79 skriver:

Lægen kaldte det pallelalukation ( staves?) det er at knæskallen går af led.

Det vil sige at knæskallen flytter sig. I mit tilfælde drejede en halv omgang ca, så den nærmest stod op og ud til siden.

Jeg skulle bøje og strække benet, og måtte gerne "puffe" lidt til knæskallen imens, for at se om den selv ville hoppe på plads igen. Og det gjorde den så heldigvis efter et par timer.

Men mit knæ gør endelig mere ondt nu, end da det skete. Vh Stine 

Det hedder patella luksation. 

Min teenager fik det under en fodboldkamp og hans knæ blev tapet i 14 dage (af fys). Derudover har han trænet intensivt i et par måneder.

Anmeld Citér

19. maj 2017

StineW79

Lenchick skriver:

Det hedder patella luksation. 

Min teenager fik det under en fodboldkamp og hans knæ blev tapet i 14 dage (af fys). Derudover har han trænet intensivt i et par måneder.

Jepper, det var det det hed!

Har han haft problemer med det siden? Vh Stine 

Anmeld Citér

19. maj 2017

StineW79

Er der ik andre der kender til det? Vh Stine 

Anmeld Citér

19. maj 2017

Lenchick

StineW79 skriver:

Jepper, det var det det hed!

Har han haft problemer med det siden? Vh Stine 

Ingen problemer siden, men han er meget opmærksom på konstant at vedligeholde musklerne omkring. 

Han er 18 nu og spiller fortsat fodbold 

Anmeld Citér

19. maj 2017

StineW79

Lenchick skriver:

Ingen problemer siden, men han er meget opmærksom på konstant at vedligeholde musklerne omkring. 

Han er 18 nu og spiller fortsat fodbold 

Det er bare meget mærkeligt at sker ud af det blå, af at jeg ska ned og sidde.

Det er jo ik fordi jeg har lavet noget vildt. 

Håber og satser på, at det bare var denne ene gang. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. maj 2017

Klumpe-dumpe

Min knæskal begyndte at gå afled, ofte flere gange om dagen. Efter 18 knæoperationer gør den det ikke mere.... måske jeg skulle ha været aflivet efter 1. gang 

Anmeld Citér

19. maj 2017

StineW79

Klumpe-dumpe skriver:

Min knæskal begyndte at gå afled, ofte flere gange om dagen. Efter 18 knæoperationer gør den det ikke mere.... måske jeg skulle ha været aflivet efter 1. gang 

WoW det lyder godt nok vildt!

Kom det bare af sig selv, eller havde du et "uheld" der ligesom startede det? 

Og hvor gammel var du?? 

Godt at der endelig er kommet styr på det! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.