Jeg er selv udenlandsk, har mere hår på armene end de fleste danske mænd, hvilket også skyldes pco - alting er mørkt, og allevegne, altså lænden, overlæben, hagen, arme, ben, maven, alt.. og meget. Det er noget jeg har været ret ked af tidligere, især som teenager, det er mest piger der er kommet med kommentar omkring det. Men det er noget der kom først omkring 8.klasse, så synes det er aaalt for tidligt at fokusere på det allerede nu, når din datter er så lille.
Jeg har fået en del mere selvtillid siden hen, "slås" selvfølgelig stadig med det, ved afblegning, epilering osv. Men det er ikke rigtig noget der påvirker mig så meget i dag, og jeg har aldrig haft mangel på kærester og mænd der synes jeg er lækker.
Vil egentlig sige, at jeg synes I skal droppe det for nu, det er ikke noget hun skal tænke på allerede - hun når at tænke en masse på det i fremtiden. Det I allerede nu kan arbejde ekstra med, er at give hende så meget selvtillid og selvværd, at det med håret bliver nemmere for hende. Det er noget min egen mor fejlede gevaldigt med - i stedet faktisk gav mig en masse komplekser og dårlig selvværd omkring behåringen, tænder, vægt osv., ved at påpege at de ting ikke var pæne og skulle rettes på for at jeg var mere som de andre. Det er faktisk noget der har påvirket mig meget mere i mit liv end hvad andre mennesker nogensinde kunne sige til mig (og hun gør det så også stadigvæk - hendes form for motivation).
Og uanset hvad I gør, må I for guds skyld ikke barbere noget ansigtshår, nogensinde. Når tiden kommer, kan hun plukke det med pincetten, med barberingen og klipningen vil gøre det meget værre.
Anmeld
Citér