Alkohol og graviditet - åh nej!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
17 svar
15 synes godt om
11. maj 2017

StinePingvin

Vi har været i gang med projekt baby i 2,5 år uden held og skal starte i fertilitetsbehandling på onsdag på Holbæk Sygehus. Beskeden har været, at vi ikke kan blive gravide af os selv pga. min kærestes meget ringe sædkvalitet og min ene sammensnørede æggeleder.

Jeg står lige nu med en positiv graviditetstest i hånden!? Jeg har været så fokuseret på den kommende behandling, at jeg slet ikke har været opmærksom på, jeg er gået tre dage over tid.

Her kommer mit problem så ind... min veninde og jeg tog den 29/4 en bytur for at markere, at nu er det snart slut med det 'frie liv uden børn' (de prøver også at blive gravide). Vi tager ellers aldrig i byen - men det her endte med dødsdruk.... altså jeg mener, vi var stadiet lige før bevidstløse! Jeg lå med tømmermænd i 3 dage!!

Jeg gør normalt ikke sådan noget!! Og så sker det gudhjælpemig det, som ingen troede kunne ske!! Jeg er pisseglad, dødforvirret og møgbekymret.... for kan fosteret have taget skade?Begrugtningen er sket omkring 24/4 - jeg ved ikke, om man overhovedet kan tale om et foster og en påvirkning allerede fem dage efter befrugtning?

Det sidste gynækologen forresten sagde til os var, at 'hvis Stine bliver gravid, er det da, fordi hun har været en tur i byen'!? Speciel dame...men hvor angstprovokerende er det ikke lige, når man sidder her med en positiv graviditetstest og ikke kan huske de sidste 3 timer af dødsdruk-turen særlig godt!? Det er totalt benzin på min OCD (som jeg tager medicin for), for tænk hvis nu man lige havde knaldet med en uden at kunne huske det?! Ej, jeg kan godt høre det er langt ude... dét ville man sgu kunne huske, og det kunne jeg sgu da aldrig finde på!!

Shiiiiit, det kører rundt i knoppen på mig, og jeg burde bare være glad, og ikke andet, efter så mange års forsøg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2017

Rsa

StinePingvin skriver:

Vi har været i gang med projekt baby i 2,5 år uden held og skal starte i fertilitetsbehandling på onsdag på Holbæk Sygehus. Beskeden har været, at vi ikke kan blive gravide af os selv pga. min kærestes meget ringe sædkvalitet og min ene sammensnørede æggeleder.

Jeg står lige nu med en positiv graviditetstest i hånden!? Jeg har været så fokuseret på den kommende behandling, at jeg slet ikke har været opmærksom på, jeg er gået tre dage over tid.

Her kommer mit problem så ind... min veninde og jeg tog den 29/4 en bytur for at markere, at nu er det snart slut med det 'frie liv uden børn' (de prøver også at blive gravide). Vi tager ellers aldrig i byen - men det her endte med dødsdruk.... altså jeg mener, vi var stadiet lige før bevidstløse! Jeg lå med tømmermænd i 3 dage!!

Jeg gør normalt ikke sådan noget!! Og så sker det gudhjælpemig det, som ingen troede kunne ske!! Jeg er pisseglad, dødforvirret og møgbekymret.... for kan fosteret have taget skade?Begrugtningen er sket omkring 24/4 - jeg ved ikke, om man overhovedet kan tale om et foster og en påvirkning allerede fem dage efter befrugtning?

Det sidste gynækologen forresten sagde til os var, at 'hvis Stine bliver gravid, er det da, fordi hun har været en tur i byen'!? Speciel dame...men hvor angstprovokerende er det ikke lige, når man sidder her med en positiv graviditetstest og ikke kan huske de sidste 3 timer af dødsdruk-turen særlig godt!? Det er totalt benzin på min OCD (som jeg tager medicin for), for tænk hvis nu man lige havde knaldet med en uden at kunne huske det?! Ej, jeg kan godt høre det er langt ude... dét ville man sgu kunne huske, og det kunne jeg sgu da aldrig finde på!!

Shiiiiit, det kører rundt i knoppen på mig, og jeg burde bare være glad, og ikke andet, efter så mange års forsøg 

Du er en ud af mamge, der har drukket i stadier "er blevet gravid, men ved det ikke endnu" inklusiv mig selv... Det er vidt de færreste der kan holde til at være tital alko fri, når babymaking tager så lang tid (tog også 2,5 år for os)

Forstår godt din bekymring, men jeg kender flere - også mig selv - der har stået i samme situation og har fået sunde og taske børn 

Anmeld Citér

11. maj 2017

StinePingvin

Rsa skriver:

Du er en ud af mamge, der har drukket i stadier "er blevet gravid, men ved det ikke endnu" inklusiv mig selv... Det er vidt de færreste der kan holde til at være tital alko fri, når babymaking tager så lang tid (tog også 2,5 år for os)

Forstår godt din bekymring, men jeg kender flere - også mig selv - der har stået i samme situation og har fået sunde og taske børn 

Tak, det beroliger mig lidt 

Ja, man lægger jo ikke alt på hylden i 2,5 år - især ikke, når vi har fået at vide, at chancerne for naturlig graviditet er meget små!

Anmeld Citér

11. maj 2017

Mortilah

Det sker for så mange. Inkl mig. Drikker sjældent noget. Og lige den ene gang fik den alt for meget med shots og det hele.. kastede op i tre døgn og to en test: Gravid! Heldigvis er min datter 100% perfekt, intet sket

Tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

11. maj 2017

StinePingvin

Mortilah skriver:

Det sker for så mange. Inkl mig. Drikker sjældent noget. Og lige den ene gang fik den alt for meget med shots og det hele.. kastede op i tre døgn og to en test: Gravid! Heldigvis er min datter 100% perfekt, intet sket

Tillykke med graviditeten!

Åh, det gør mig glad at høre! 

Her lagde vi ud med 10 shots hver .... og så holdt vi stilen indtil kl 7.30 om morgenen  Vi var pludselig 26 år i stedet for 36 år! Jeg husker noget med et fald ned af en trappe og en mistet taske. Jeg har aldrig været så tømmermændsramt før!

Tak for de beroligende ord 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Bananaalice

Jeg tror også du bare skal være rolig, du har vel ikke engang været så langt henne så det lille "væsen" har kunnet få noget næring igennem dig  tænk på det sådan, den har jo ikke haft navlestreng eller andet endnu, den har sin egen madpakke med sig   

Anmeld Citér

11. maj 2017

AnoMom

StinePingvin skriver:

Du kan være helt rolig.  

så det tidspunkt (5 dage efter befrugtning) er der slet ikke tage om et foster endnu. Der er det en lille klump celler der er ved at udvikle sig til et embryo som senere bliver foster og til sidst en sund og rask baby.

Jeg drak også som er hul i jorden inden jeg opdagede jeg var gravid. Jeg gik endda 10 dage over tid før jeg kunne teste positiv og havde været på druk gennem flere måneder ingen. Og jeg har en sund og rask dreng som kun er født med en misdannelse hvor lægerne har forsikret intet havde det alkohol at gøre med at det er en arvelig misdannelse som ligger i generne.  

så ro på, nyd graviditeten at den lykkedes selv og så et kæmpe tillykke til dig og sin mand

Anmeld Citér

11. maj 2017

StinePingvin

Tusind tak for jeres opbakning og opløftende ord. Jeg er virkelig glad lige nu  

Anmeld Citér

11. maj 2017

StinePingvin

Update: Jeg kontaktede min gynækolog i formiddags. Hun blev meget overrasket Jeg blev straks sendt til blodprøve på sygehuset. Hun har lige ringet - mit hcg-tal er 816! Jeg kan slet ikke fatte det....efter næsten 3 års kamp!? 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Kay

Til november er det 6 år siden vi stod og skulle i behandling... og jeg tog en ordentlig druk tur... julefrokost med arbejdet.... jeg kunne ikke finde til stationen da jeg skulle hjem.... den lå 100 meter væk og jeg skulle bare gå ud af døren og så fortsætte 100 meter ned af vejen mine tømmermænd var de værste nogen sinde... var lys og lyd følsom og ikke engang junker fonde eller cola kunne jeg få ned 

jeg havde ingen cyklus så testene en gang i mellem mest for... ja det ved jeg ikke beskeden var at vi ikke kunne få børn naturligt... så jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg gjorde det... Men jeg testene positiv ugen efter... og jeg blev så bange og bebrejdede mig selv så meget og frygtede det værste... en termins scanning viste at jeg havde haft æl 1 uge før julefrokosten... og selvom jeg blev beroligede med at der har den lille blyp selv madpakke med og har intet af mit druk fået havde jeg så dårlig samvittighed  

Ja... til august bliver den lille blyp 5 år  og er ikke skadet af noget som helst  det skal nok gå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.