Hvornår er den rigtigt positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan sagtens passe at du ikke har ægløsning, ja. Det er der faktisk langt flere kvinder der ikke har, end man lige skulle tro.

Men omvendt findes der også kvinder, som aldrig kan få en positiv ægløsningstest, men som alligevel har ægløsning, og dem kan du jo også tilhøre. Vil anbefale dig at få din læge til at tage blodprøver på dig, for der kan man se på, om SU har ægløsning eller ikke.

Ved du om det rent faktisk er sandsynligt at jeg ikke har ægløsning, når min cyklus fast er 27 dage med stigning i LH omkring dag 15? Burde min menstruation ikke udeblive ved udeblivende ægløsning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan sagtens passe at du ikke har ægløsning, ja. Det er der faktisk langt flere kvinder der ikke har, end man lige skulle tro.

Men omvendt findes der også kvinder, som aldrig kan få en positiv ægløsningstest, men som alligevel har ægløsning, og dem kan du jo også tilhøre. Vil anbefale dig at få din læge til at tage blodprøver på dig, for der kan man se på, om SU har ægløsning eller ikke.

Her er maks udslag i denne cyklus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Ved du om det rent faktisk er sandsynligt at jeg ikke har ægløsning, når min cyklus fast er 27 dage med stigning i LH omkring dag 15? Burde min menstruation ikke udeblive ved udeblivende ægløsning?

Jeg havde selv ikke ægløsning for nogle år tilbage, selvom min cyklus var rimelig regelmæssig. Efter jeg har været igennem et større vægttab er jeg så selv begyndt at få ægløsning. Så man kan godt have en regelmæssig cyklus og stadig ingen ægløsning. Men som sagt kan det også være du bare tilhører en af dem, som ikke kan få en positiv ægløsningstest, men stadig har ægløsning alligevel.

Man kan ikke regne med det med at den er "næsten positiv", for man kan først reelt regne med den, når den er helt positiv, derfor kan du ikke vide om du har stigning af LH-niveauet ud fra dine tests, det kan kun en blodprøve fortælle dig.

Men synes du skal kontakte din læge og sige at du i x antal cyklusser har forsøgt med ægløsningstests, og at du ikke kan få en positiv ægløsningstest, så du vil gerne have ham/hende til at tage blodprøver på dig for at se om du overhovedet har ægløsning eller ikke. For hvis du ikke har vil det jo kræve fertilitetsbehandling med minimum hormoner, for at du vil kunne blive gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.