Hvornår er den rigtigt positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er den positiv?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.515 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2017

Anonym trådstarter

Ja, jeg har simpelthen så svært ved at vurdere, hvornår ægløsningstesten er positiv. Vil I sige at denne er?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Teststregen skal være lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Jeg har stemt nej. Derudover kan du ikke udlede noget om, hvorvidt den snart er positiv ud fra stregens udseende i dag. Mængden af LH svinger gennem hele cyklus, så stregen vil nok ændre udseende mange gange... hvis du nærmer dig formodet ÆL, så test evt både formiddag og aften. 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Teststregen skal være lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Jeg har stemt nej. Derudover kan du ikke udlede noget om, hvorvidt den snart er positiv ud fra stregens udseende i dag. Mængden af LH svinger gennem hele cyklus, så stregen vil nok ændre udseende mange gange... hvis du nærmer dig formodet ÆL, så test evt både formiddag og aften. 

Den "regel" kendte jeg nu godt; altså at stregen skulle være ligeså eller mere tydelig. Jeg har bare svært ved at se, hvornår de er lige tydelige, for det syntes jeg faktisk var tilfældet her... 

Ift. det med at forudsige, så oplever jeg, at mine tests bliver mere og mere tydelige dag for dag. Det troede jeg da havde noget at sige.

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym trådstarter

Denne er fra i dag. Hvad siger I til den?

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Den her er positiv, hvis du skal bruge et eksempel  

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville sige negativ 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Også negativ desværre

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Den er stadig helt tydeligt negativ. Vil faktisk sige som hjælp, at du skal regne med at teststregen er tydeligere end kontrolstregen, når den er positiv, da det er tilfældet for langt de fleste positive tests.

I det med at skulle være lige så tydelig eller tydeligere, her gælder det desuden også at teststregen ikke bare skal have samme mørke farve som kontrolstregen, den skal også være lige så bred og have fuld farve i hele dens bredde.

Men kig på eksemplet, som en har lagt ind. Der er i mine øjne en helt typisk positiv ægløsningstest, og sådan ser mine også ud.

Anmeld Citér

5. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den er stadig helt tydeligt negativ. Vil faktisk sige som hjælp, at du skal regne med at teststregen er tydeligere end kontrolstregen, når den er positiv, da det er tilfældet for langt de fleste positive tests.

I det med at skulle være lige så tydelig eller tydeligere, her gælder det desuden også at teststregen ikke bare skal have samme mørke farve som kontrolstregen, den skal også være lige så bred og have fuld farve i hele dens bredde.

Men kig på eksemplet, som en har lagt ind. Der er i mine øjne en helt typisk positiv ægløsningstest, og sådan ser mine også ud.

Jeg vender lige tilbage til denne tråd, ds jeg aldrig oplevede, at testen blev "mere positiv" i sidste cyklus. I denne måned ser det ud til, at jeg emder med samme problem - altså er testene, hverken morgen eller eftermiddag, mere tydelige end dem over her (hvilket de har været to dage, og nu bliver svagere). Min menstruation er regelmæssig og ægløsningstestene "mest positive" 11-12 dage før mens.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke har ægløsning?

Anmeld Citér

5. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vender lige tilbage til denne tråd, ds jeg aldrig oplevede, at testen blev "mere positiv" i sidste cyklus. I denne måned ser det ud til, at jeg emder med samme problem - altså er testene, hverken morgen eller eftermiddag, mere tydelige end dem over her (hvilket de har været to dage, og nu bliver svagere). Min menstruation er regelmæssig og ægløsningstestene "mest positive" 11-12 dage før mens.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke har ægløsning?

Det kan sagtens passe at du ikke har ægløsning, ja. Det er der faktisk langt flere kvinder der ikke har, end man lige skulle tro.

Men omvendt findes der også kvinder, som aldrig kan få en positiv ægløsningstest, men som alligevel har ægløsning, og dem kan du jo også tilhøre. Vil anbefale dig at få din læge til at tage blodprøver på dig, for der kan man se på, om SU har ægløsning eller ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.