Kattelort, en undren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2017

SofiaMik

Mine forældres naboer havde faktisk en overdækket sandkasse kun til kattene ( de havde 5) hvor de kunne besørge i alt slags vejr. Så rev deres ejere lortene sammen en gang i mellem. Tænker at jeg også kunne tænke mig at lave sådan en men har ikke lige fundet det rigtige spot endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

2babygirls

SofiaMik skriver:

Inspireret af en anden debat på siden og mange andre gennem tiden,  undrer jeg mig over, at folk finder kattelort i deres haver, som ikke er dækket til. Jeg har haft kat, siden før jeg kunne gå og de har alle som en gravet deres lort ned. Det er mig derfor ubegribeligt. Til gengæld har jeg boet midt i byen, hvor der var rigtig mange ræve på spil og de lavede en hel del lorte i vores små haver, som godt kunne ligne en kattelort og de dækker IKKE til. Faktisk så jeg en ræv skide på vores altan, hvorefter den stak af over en hæk på 190 cm. Er der nogen, der har set katte skide i deres have uden at grave det ned og som vel og mærke var raske og friske? 

Herhjemme finder jeg kun lorte i nygravede bede og desværre børnenes sandkasse. Men vi har sikret den med låg.

Vi har også rådyr og ræve her og de skider, hvor de vil.

Jeg har haft nogle race katte der er så dumme at kradse på toilet huset i stedet for sandet når de troede de dækkede til. Begge hun katte.

Anmeld Citér

9. maj 2017

FruK

Vi har masser af katte der skider i vores have uden at dække det ordentligt til.

Vi bor midt i byen - og nej, der er hverken ræve eller hunde i vores have.

De lægger jo klatten oven på jorden, og prøver så at skrabe jord henover. Men de er ikke alle lige gode til at ramme/få det begravet! 

De lægger gerne klatterne i vores bede - og det kan lugtes, når man opholder sig i nærheden. Ikke særlig lækkert, især på en varm sommerdag.

Sidste år nød de at gøre det i vores køkkenhave - der fik de så gravet de fleste af mine nyspirede radiser op i deres forsøg på ar begrave klatterne.

De kan også finde på at gøre det oven på vores granitskærver - og der kan de så ikke komme til at begrave det. 

Ja, jeg har set dem. Og ja, det er katte. Og ja, det stinker og er mega klamt!! 

Der er vel forskel på katte, som der er på mennesker... nogen står op og tisser, nogen sidder ned. Nogen rammer kummen, nogen rammer brædtet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.