Når ens biologiske far skal være ønsket far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

syntes ikke at jeg nogen steder nævner at beholde et barn mod hans ønske.. men nej i kender ikke for historien.. havde ikke brug for "jeg forstår godt bla bla bla.. når en vælger at beholde et barn" havde bare brug for at lufte ud.. og tænker sådan et annonymt forum var min bedste mulighed.. ikke at jeg havde tænkt mig at råbe højt om en situation jeg har sat mig i, men derfor kan ting godt ramme, og dem må vi alle vel ytre uden ekstra slag

Det kan godt være, at du ikke selv følte, at du havde brug for vores forståelse for dine ekssvigerforældre, men måske er den brugbar alligevel... Nogle gange bliver man stærkere af at se sin situation som selvvalgt og ikke påtvunget. 

Hvis du kan ændre dit syn på din søns situation, tror jeg, at det ville være godt for jer begge. Frem for at være bitter/vred på dine ekssvigerforældre over at svigte din søn, må du (prøve at) fokusere på noget andet. 

Hvis de på en eller anden måde har lovet dig at støtte dig og din søn, har du selvfølgelig al mulig grund til at være bitter! Men det er meget nærliggende at antage, at din søn var dit valg og kun DIT valg. Og så er fraværet af farforældre jo en konsekvens af dit valg. 

Det ændrer ikke ved, at det må være hårdt for dig og jer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.