Jeg kender følelsen. Da jeg blev mor og det første år, min søn var født, havde hans bedsteforældre, på begge sider, temmelig begrænset interesse i ham. Men de kunne sagtens være noget for alle andre familiemedlemmer, følte jeg. Heldigvis kom interessen, da vores dreng var omkring et år og siden har begge sæt især mine elsket og prioriteret ham højt.
Det håber jeg også, at din søns farmor og farfar kommer til, for jeg tænker, at det ville være dejligt for alle parter at lære hinanden at kende.
Desværre tænker jeg også lidt som Abracadabra skriver, at din historie, er et af de meget triste eksempler på, at det er en enormt dårlig idé at gennemføre en graviditet med en mand, der ikke ønsker og helt åbent udtrykker, at han ikke ønsker at blive far. Ja nogen ændrer mening, når barnet kommer, nogen vokser med opgaven og tager ansvar. Men man kan ikke bebrejde et menneske, der ærligt melder ud, at han ikke vil noget, at han så ikke vil det bare, fordi man påtvinger ham det. Og selvfølgelig er det sjovere at blive forælder til et kærlighedsbarn, man aktivt har valgt til.
Anmeld
Citér