Giver fortabt (renlighed)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
19 svar
28 synes godt om
1. maj 2017

"Anarkisten"

Har lige svaret på an anden tråd, hvor jeg fortæller at jeg er frustreret over lillebrors stædighed 

Han VIL bare ikke lave stort på det skide toilet! Ved simpelthen ikke hvad vi snart skal gøre. Han har tisset på toilettet siden efterårsferien og klarer det bare super godt, men vil IKKE lave stort derpå.

Vi er kommet til, at han trods alt står ude på badeværelset, med sin iPad og laver i bleen, men det er også det. Har i dag købt sådan et toiletsæde med trin på, for så kan han jo sidde helt afslappet og glo iPad, hvis det er dét han har lyst til. Han ville ikke engang tisse mens han sad på sædet og da han så blev proppet i seng, så klager han over ondt i maven.

For helvede....ved ikke hvad jeg skal gøre. Han skal jo ikke gå rundt med ondt i maven, men han kan jo heller ikke blive ved med at lave i bleen. Han er lige blevet 4 

Hjælp!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Køb en potte. Nogle børn bryder sig ikke om at side på wc - alle min tre er blevet tidlig renlige 2,6  -  2,8 - 2 år. Og vi har brugt potte - wc kom helt af sig selv

Anmeld Citér

1. maj 2017

FrkGranger

"Anarkisten" skriver:

Har lige svaret på an anden tråd, hvor jeg fortæller at jeg er frustreret over lillebrors stædighed 

Han VIL bare ikke lave stort på det skide toilet! Ved simpelthen ikke hvad vi snart skal gøre. Han har tisset på toilettet siden efterårsferien og klarer det bare super godt, men vil IKKE lave stort derpå.

Vi er kommet til, at han trods alt står ude på badeværelset, med sin iPad og laver i bleen, men det er også det. Har i dag købt sådan et toiletsæde med trin på, for så kan han jo sidde helt afslappet og glo iPad, hvis det er dét han har lyst til. Han ville ikke engang tisse mens han sad på sædet og da han så blev proppet i seng, så klager han over ondt i maven.

For helvede....ved ikke hvad jeg skal gøre. Han skal jo ikke gå rundt med ondt i maven, men han kan jo heller ikke blive ved med at lave i bleen. Han er lige blevet 4 

Hjælp!

Har hørt nogle bruger denne metode:

Sidde på toilettet med ble på en periode, oven på låget. 

Så åbner man låget og de sidder en periode på brættet, stadigvæk med ble på. 

Så laver man hul i bleen, så lorten kommer ud,  så har de stadigvæk følelsen af at have ble på. 

Og til sidst skulle de gerne kunne uden. 

Har ikke selv erfaringer da min søn kun er knap 3 

Anmeld Citér

1. maj 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Her hjalp pottebogen, tror jeg. Og kan ikke forestille mig min datter kunne lave noget som helst med sin tablet. Hun går bare ind i en dør, eller bare glemmer hvor hun er i det hele taget hvis hun har gang i den. Det virker bestemt ikke til hun kan have fokus på noget andet udover tablet. Måske ville det være en ide at fjerne ipaden, evt erstatte med en pottebog? Sidde ved siden af ham, og have fælles fokus på at nu er det det her der skal ske?

Anmeld Citér

1. maj 2017

striber

Her var vi igennem det samme. Det endte med at hans far i frustration sagde "Hvis du laver lort på toilettet, køber jeg en Hulk actionmand!" og vupti, pludselig kunne han. Det var en dyr fornøjelse i starten, da det tog nogle gange (og en del actionmænd) før han turde af sig selv  Men det var det værd. 

Anmeld Citér

1. maj 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Ja bestikkelse virker (belønning hvis man skal bruge et pænere ord).

herhjemme hed - 1 lille gave 1. gang - så samlede hun syv stjerner osv.

Så var 1 dag i børnehave uden uheld og så en uge.

her var problemet ikke at hun ikke ville, men mere at alt andet bare var mere spændende end at gå på toilet.

Anmeld Citér

2. maj 2017

"Anarkisten"

Meyer skriver:

Køb en potte. Nogle børn bryder sig ikke om at side på wc - alle min tre er blevet tidlig renlige 2,6  -  2,8 - 2 år. Og vi har brugt potte - wc kom helt af sig selv

Vi har en potte, men den vil han ikke sidde på, overhovedet. 

Anmeld Citér

2. maj 2017

"Anarkisten"

Tak for Jeres input. Tror vi har været hele mølle igennem undervejs. Potten er ikke aktuel. Den vil han slet ikke sidde på, bestikkelse prøvede vi lige i starten, men måske man skulle give det et forsøg mere. 

Hmm....det kunne være man skulle prøve den med at sidde på toilettet med bleen på osv osv. 

Bliver bare så sur på mig selv, for ved jo godt drengen ikke gør det for at genere mig og det er jo i virkeligheden kun os (mor og far) der mærker til det, for han laver ALDRIG i børnehaven. 

Puha....må prøve igen. 

Endnu engang tak for svar

Anmeld Citér

2. maj 2017

Loa

Jeg var MEGET upædagogisk, men min datter var meget stor og ville bare KUN lave lort i bleen men ellers brugte hun ikke ble. Hun virkede sindssygt bange for at gøre det på toilettet, og gik også og holdte sig. Til sidst satte jeg hende på toilettet da hun skulle lave lort og "holdte hende der" indtil hun sked. Hun var SÅ overrasket over at der ikke "skete" noget ved at lave det på toilettet - og gjorde det der fremover.

Anmeld Citér

2. maj 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Nu vil flest af jer nok synes at min pige er for lille da jeg prøvet første gang. Men første gang forsøgte jeg på at få hende til at tisse på potten da hun var 1 år og 9 måneder ca. Men hun viste intet interesse så droppet det hurtigt. Og prøvet igen da hun var 2 år og 4 måneder ca men hun var så ulykkelig når hun så potten så efter nogle gange så måtte jeg give op igen igen. Efter 2-3 måneder prøvet jeg igen men uanset hvor sjovt jeg prøvet at få det til at være at tisse på potten så virket det ikke. Men vores dagplejer har prøvet at hun tisset en gang og min mand oplevet det 1 gang og selv min svigermor har oplevet det en gang. Men bare ikke mig øv altså. 

Nå alle kunne men ikke mig så begyndte jeg at tænke at det nok mig så der fejler.

nu gå min mand og jeg tit og siger at vi nok skal til at træne med potte fordi d 1 juni skal hun starte i børnehaven og det kunne være godt for hende også at hun kender lidt til det. Men vi kommer aldrig igang. Ved ikke med min mand men jeg vil ikke se hende så ked. Ærlig talt er jeg på bare bund

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.