Jeg snorker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. april 2017

Anonymor

Jeg  er helt ærligt på grådens rand. Dette er 3. Nat i streg, hvor jeg ikke sover mere end 10 sekunder af gangen. Overdriver ikke. Jeg har halsbetændelse. Jeg er i behandling med penicillin, det er anden dag i dag, og det er ikke bedre. Men fordi jeg er så hævet i halsen, så sker der det, at jeg snorker ekstremt højt lige sp snart jeg nærmest bare er ved at falde hen. Så højt, at jeg selv vågner af det igen. Så jeg kan køre den samme cyklus time efter time: fald hen, snork, vågne. Jeg er efterhånden EKSTREMT desperat, fordi det er mildest talt umuligt at blive rask, når man praktisk talt ikke sover. For at sove ti sekunder at gangen i mange intervaller er jo ikke søvn. Som jeg skriver dette, har jeg i ren og skær frustration givet op for nu, og jeg er så udnattet!

Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonymor skriver:

Jeg  er helt ærligt på grådens rand. Dette er 3. Nat i streg, hvor jeg ikke sover mere end 10 sekunder af gangen. Overdriver ikke. Jeg har halsbetændelse. Jeg er i behandling med penicillin, det er anden dag i dag, og det er ikke bedre. Men fordi jeg er så hævet i halsen, så sker der det, at jeg snorker ekstremt højt lige sp snart jeg nærmest bare er ved at falde hen. Så højt, at jeg selv vågner af det igen. Så jeg kan køre den samme cyklus time efter time: fald hen, snork, vågne. Jeg er efterhånden EKSTREMT desperat, fordi det er mildest talt umuligt at blive rask, når man praktisk talt ikke sover. For at sove ti sekunder at gangen i mange intervaller er jo ikke søvn. Som jeg skriver dette, har jeg i ren og skær frustration givet op for nu, og jeg er så udnattet!

Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre? 

Øv. Det er eneste jeg kan tænke på, er at det måske kunne hjælpe hvis du sov halvvejs siddende. Har du prøvet det? 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonymor

Cherraly skriver:

Øv. Det er eneste jeg kan tænke på, er at det måske kunne hjælpe hvis du sov halvvejs siddende. Har du prøvet det? 

Altså sover altid med en del puder, men jeg kan prøve at sidde mere op. Det er lidt vanskeligt, fordi jeg sover på sofaen for ikke at forstyrre de andre, og den er ikke så bred når man ligger på den, altså ens arm falder ud over den ene kant. Men jeg må prøve det. 

Har lige taget en zyx der skulle bedøve lidt i halsen, men tvivler på det gør forskel, for der bliver jo ikke mere passage i halsen af den årsag. 

Tak for svaret i øvrigt! 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonymor

Cherraly skriver:

Nå, det virkede heller ikke. 

Jeg kunne selvfølgelig give mig til at hamre hovedet ind i væggen, så får jeg vel knockoutet mig selv på et tidspunkt #trætogdesperattype 

Anmeld Citér

25. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg ved ikke hvad du kan gøre når nu det "bare" er fordi du har halsbetændelse. Mit bud ville også være at hæve dit hoved, så du næsten sidder op og sover.

Jeg har selv snorket utrolig meget/højt pga forstørrede mandler. Jeg endte med at få fjernet mandlerne, og siden har jeg ikke snorket med mindre jeg er forkølet. 

Men når det ikke er noget du døjer med til hverdag så er det nok ikke vejen frem.

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonymor

MummiT skriver:

Jeg ved ikke hvad du kan gøre når nu det "bare" er fordi du har halsbetændelse. Mit bud ville også være at hæve dit hoved, så du næsten sidder op og sover.

Jeg har selv snorket utrolig meget/højt pga forstørrede mandler. Jeg endte med at få fjernet mandlerne, og siden har jeg ikke snorket med mindre jeg er forkølet. 

Men når det ikke er noget du døjer med til hverdag så er det nok ikke vejen frem.

Skulle egentlig have haft den fjernet, men måtte aflyse fordi jeg kun kunne få tid, da jeg var midt i den mest pressede fase af min bachelor.. 

Anmeld Citér

25. april 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonymor skriver:

Nå, det virkede heller ikke. 

Jeg kunne selvfølgelig give mig til at hamre hovedet ind i væggen, så får jeg vel knockoutet mig selv på et tidspunkt #trætogdesperattype 

Ked af at høre det ikke virkede. Måske kan lægen hjælpe med nogle sovepiller, hvis det fortsætter?

Anmeld Citér

25. april 2017

AnoMom

Prøv strefen. De er meget mere effektive end zyx.

og så evt sådan en næse klemme fra apoteket/Matas. Ved godt det er grundet sygdom. Men tænker - snork er ved snork så mon ikk den kan hjælpe så du får noget søvn i nat

god bedring 

Anmeld Citér

25. april 2017

Flomama

tag en strepsil lige inden du ligger dig i sengen, hav dit hovede i 30 graders vinkel opad, og det samme med dine fødder (ja det lyder sært, men min mand lider meget af betændelser) og så hav noget der lukker til om halsen, et tørklæde, et pudebtræk, du ligger der eller andet i den stil  

Anmeld Citér

25. april 2017

nielsen80

Hvis det er fordi,du vågner af snorkelyden, tænker jeg ørepropper. Evt hvis du har så noise cancellation headset.

Ellers som de andre skriver, hovedet højt, masser af pudder og sørg for at være smertedækket.

God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.