Hvor meget har I taget på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

Jeg vil lige høre hvor meget I havde taget på under jeres graviditet? evt. også om I har smidt kiloene igen, hvis I er nået så langt??

Jeg er selv 21 uger henne og har taget 6-6,5 kg på, har et BMI på 24 og frygter lidt at jeg vil tage 23-25kg som jeg gjorde ved sidste graviditet. -For kom aldrig af med de sidste 5-7 kg. 

Ca. 14 dage før min søns fødsel sagde vægten +25 og 3-4 dage efter sagde den +8.

De næste fem år svingede den mellem +5 og +10.

En uge før jeg fik min datter sagde vægten +19 (+29 i forhold til storebror) og en uge efter var den på +2 (+12).

Nu, tre år efter den mindste ligger den på +1/+11 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Mamalu

Jeg tog 15-16 kg på begge gange. Første gang gik der 2 uger efter fødslen så var jeg tilbage til min normalvægt og anden gang gik der næsten 2 mdr. Var selv bangefor at tage for mange kg på men jeg vil sige nyd din graviditet så godt du kan og tænk ik for meget over kiloerne 

Anmeld Citér

24. april 2017

Tanja.mp

JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

Jeg vil lige høre hvor meget I havde taget på under jeres graviditet? evt. også om I har smidt kiloene igen, hvis I er nået så langt??

Jeg er selv 21 uger henne og har taget 6-6,5 kg på, har et BMI på 24 og frygter lidt at jeg vil tage 23-25kg som jeg gjorde ved sidste graviditet. -For kom aldrig af med de sidste 5-7 kg. 

I første graviditet tog jeg 25kg på, fødte i uge 41+5. Og i denne har jeg taget 34kg på indtil videre. Jeg er i dag 39+3.

Anmeld Citér

24. april 2017

Bissen

JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

I første graviditet tog jeg 20+ kg på (var ikke på vægten efter 20). 10 af dem blev hængende. 

Manden graviditet tog jeg ca 12 kg på - her 6 mdr efter er der stadig 5-6 kg mere end før graviditet. 

Så samlet omkring 15-16 kg mere end før børn :/

Anmeld Citér

24. april 2017

Disarobi

Første gang tog jeg 15 kilo på, tabte 18 i løbet af de første 10 dage.

Anden gang tog jeg 15 kilo på, tabte kun de 7 af dem igen.

Nu her tredje gang er jeg 32 uger henne og har taget 3 kilo på. HÅBER på at nøjes med mindre end 15 kilo denne gang 

Anmeld Citér

24. april 2017

Hullahop92

24. april 2017

God-mor

JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

Jeg tog 5,5 kg. på da jeg ventede min søn og her 12 dage efter fødslen har jeg tabt næsten 10 kg. 

Anmeld Citér

24. april 2017

C85

Jeg er 12+4 og har taget knap 6kg på allerede.  Jeg havde et BMI på ca. 20 inden jeg blev gravid og har ikke været præget af kvalme, men derimod kun træthed og sult. 

Anmeld Citér

26. april 2017

JustMe123

MiniMe2005 skriver:

Jeg havde et BMI på ca 23 inden graviditeten. Jeg tog 17-20 kg på, de fleste kom først fra uge 30. De første 10 kg forsvandt med det samme ved fødslen, men de sidste kilo har siddet godt fast. Det er nu snart et år siden, at jeg fødte,og jeg mangler at tabe fire-fem kg. Det skal dog også tilføjes, at min søn kun ville sove lur på mig de første fem måneder og selv med en vikle, var jeg ret låst på sofaen, så der fik jeg ikke bevæget mig meget. Og det betyder altså bare meget. Jeg kan i hvert fald se, at der for alvor er sket noget, siden min søn startede i vuggestue, og jeg nu cykler mindst seks km om dagen.

Og lige til det der med at tabe sig efter fødslen. Der er selvfølgelig nogen, der taber det hele i løbet af ingen tid, men sker det ikke for dig, så prøv at undgå, at det går dig på. Jeg var vanvittig utålmodig og sur på min krop over at kiloene sad fast (selvom jeg fuldammede). Men det gavner jo altså ikke noget. Hvis du også ender med et barn, der ikke gider barnevogn, og du derfor ikke kan komme ud og gå lange ture, så prøv at acceptere, at der måske lige går et par måneder mere, førdu får smidt de kilo. Og så er det jo også værd at nævne, at din krop nok aldrig bliver helt som før. Min krop har i hvert fald ændret sig. Det er ikke meget, men mine hofter er blevet bredere (og det er ikke kun de ekstra kilo), og jeg har for første gang i mit liv fået en topmave (på grund af løsere hud). Men det er også ok :-)

Det har du fuldstændig ret i. Kroppen ændre sig efter en fødsel og bliver aldrig som den var engang. -Mine fødder er blevet en skostørrelse større  Og jeg har fået lidt løs hud på maven samt strækmærker. Men det var min dejlige pige værd. Jeg frygter bare at tage yderligere 20 kg, da jeg stadig ikke har smidt de sidste 5-7 kg fra sidste fødsel. Så var derfor spændt på at høre om andres forløb  Tak, fordi du gad at bruge tid på at svare.

Anmeld Citér

26. april 2017

Jems

Jeg tog 16 kg på i min første graviditet

Og denne gang har jeg taget 6 kg på og er 38+0 idag  ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.