Jeg havde et BMI på ca 23 inden graviditeten. Jeg tog 17-20 kg på, de fleste kom først fra uge 30. De første 10 kg forsvandt med det samme ved fødslen, men de sidste kilo har siddet godt fast. Det er nu snart et år siden, at jeg fødte,og jeg mangler at tabe fire-fem kg. Det skal dog også tilføjes, at min søn kun ville sove lur på mig de første fem måneder og selv med en vikle, var jeg ret låst på sofaen, så der fik jeg ikke bevæget mig meget. Og det betyder altså bare meget. Jeg kan i hvert fald se, at der for alvor er sket noget, siden min søn startede i vuggestue, og jeg nu cykler mindst seks km om dagen.
Og lige til det der med at tabe sig efter fødslen. Der er selvfølgelig nogen, der taber det hele i løbet af ingen tid, men sker det ikke for dig, så prøv at undgå, at det går dig på. Jeg var vanvittig utålmodig og sur på min krop over at kiloene sad fast (selvom jeg fuldammede). Men det gavner jo altså ikke noget. Hvis du også ender med et barn, der ikke gider barnevogn, og du derfor ikke kan komme ud og gå lange ture, så prøv at acceptere, at der måske lige går et par måneder mere, førdu får smidt de kilo. Og så er det jo også værd at nævne, at din krop nok aldrig bliver helt som før. Min krop har i hvert fald ændret sig. Det er ikke meget, men mine hofter er blevet bredere (og det er ikke kun de ekstra kilo), og jeg har for første gang i mit liv fået en topmave (på grund af løsere hud). Men det er også ok :-)
Anmeld
Citér