Hvor meget har I taget på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
20 svar
2 synes godt om
23. april 2017

JustMe123

Hej Piger! 

Jeg vil lige høre hvor meget I havde taget på under jeres graviditet? evt. også om I har smidt kiloene igen, hvis I er nået så langt??

Jeg er selv 21 uger henne og har taget 6-6,5 kg på, har et BMI på 24 og frygter lidt at jeg vil tage 23-25kg som jeg gjorde ved sidste graviditet. -For kom aldrig af med de sidste 5-7 kg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

Jeg vil lige høre hvor meget I havde taget på under jeres graviditet? evt. også om I har smidt kiloene igen, hvis I er nået så langt??

Jeg er selv 21 uger henne og har taget 6-6,5 kg på, har et BMI på 24 og frygter lidt at jeg vil tage 23-25kg som jeg gjorde ved sidste graviditet. -For kom aldrig af med de sidste 5-7 kg. 

Hej  

I min første graviditet tog jeg Ca 8 kg på. De var alle tabt Ca. To uger efter fødslen. Jeg er så også meget overvægtig. 

Her anden gang er jeg halvvejs på torsdag og har indtil nu taget 3,5 kg på. 

Men det er jo forskelligt hvor meget de ønsker man tager på afhængig af start bmi.  

Anmeld Citér

24. april 2017

Hullahop92

Jeg er i 20. uge og har taget cirka 3 kilo på. Jeg har et BMI på 20 og tog vist 15 kg. på i sidste graviditet, hvor jeg på dette tidspunkt stadig vejede min normalvægt, da jeg havde tabt 2-3 kilo pga. kvalmen. Så synes ikke du skal være nervøs  Prøv og spis så sundt du kan og få rørt dig lidt, så kan du ikke gøre mere. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mamalou

Jeg tog 20 kg på under min første graviditet og tabte kiloerne hurtigt efter graviditeten. 

Jeg er i uge 25+5 i dag og har tage 7 kg på. Jeg frygter at ende på +20 kg igen. Jeg er sygemeldt pga. bækkenløsning og har problemer med iskiasnerven, så er meget inaktiv. Startvægten var nogen kg tungere end min første graviditet, dog stadig med en BMI under 25. 

Jeg prøver ikke at stresse for meget over det, og spise som jeg plejer hvilket er forholdsvis sundt. Men det er ikke nemt.

Anmeld Citér

24. april 2017

MiniMe2005

Jeg havde et BMI på ca 23 inden graviditeten. Jeg tog 17-20 kg på, de fleste kom først fra uge 30. De første 10 kg forsvandt med det samme ved fødslen, men de sidste kilo har siddet godt fast. Det er nu snart et år siden, at jeg fødte,og jeg mangler at tabe fire-fem kg. Det skal dog også tilføjes, at min søn kun ville sove lur på mig de første fem måneder og selv med en vikle, var jeg ret låst på sofaen, så der fik jeg ikke bevæget mig meget. Og det betyder altså bare meget. Jeg kan i hvert fald se, at der for alvor er sket noget, siden min søn startede i vuggestue, og jeg nu cykler mindst seks km om dagen.

Og lige til det der med at tabe sig efter fødslen. Der er selvfølgelig nogen, der taber det hele i løbet af ingen tid, men sker det ikke for dig, så prøv at undgå, at det går dig på. Jeg var vanvittig utålmodig og sur på min krop over at kiloene sad fast (selvom jeg fuldammede). Men det gavner jo altså ikke noget. Hvis du også ender med et barn, der ikke gider barnevogn, og du derfor ikke kan komme ud og gå lange ture, så prøv at acceptere, at der måske lige går et par måneder mere, førdu får smidt de kilo. Og så er det jo også værd at nævne, at din krop nok aldrig bliver helt som før. Min krop har i hvert fald ændret sig. Det er ikke meget, men mine hofter er blevet bredere (og det er ikke kun de ekstra kilo), og jeg har for første gang i mit liv fået en topmave (på grund af løsere hud). Men det er også ok :-)

Anmeld Citér

24. april 2017

Solstråle90

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej  

I min første graviditet tog jeg Ca 8 kg på. De var alle tabt Ca. To uger efter fødslen. Jeg er så også meget overvægtig. 

Her anden gang er jeg halvvejs på torsdag og har indtil nu taget 3,5 kg på. 

Men det er jo forskelligt hvor meget de ønsker man tager på afhængig af start bmi.  

Hvordan har du holdt det til ikke at tage mere på ? 

Jeg er selv lidt overvægtig og frygter vildt meget at tage 15-20 kg på. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Solstråle90 skriver:

Hvordan har du holdt det til ikke at tage mere på ? 

Jeg er selv lidt overvægtig og frygter vildt meget at tage 15-20 kg på. 

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg spiste som jeg altid havde gjort. Og lavede ikke mere motion end normalt. Så det faktisk svært at sige.. Jeg gjorde altså ikke noget for det selv. 

Det samme gælder efter  

Anmeld Citér

24. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tog 13 på begge gange, og begge gange forsvandt de efter 2 mdr ca. Udelukkende ved at sidde stille og amme dagen lang 

Anmeld Citér

24. april 2017

AnoMom

JustMe123 skriver:

Hej Piger! 

Jeg tog 16 kg på under min graviditet og havde et BMI på 17,5 da jeg blev gravid. 

Smed de 11 kg pga amning efter 2 mdr ca og de sidste 5 skal blive

Anmeld Citér

24. april 2017

Pianisten

Jeg havde et BMI på 25 da jeg blev gravid - mener det var omkring uge 20 at jeg allerede havde taget 8 kg på. Men det skal så også siges at jeg tidligere har været ret overvægtig (havde et BMI på 36), og holdt mine -35 kg ved at spise MEGET forsigtigt i halvandet år. Da jeg så opdagede min graviditet, gav jeg lidt slip på den tankegang, fordi jeg havde følelsen af at baby ikke fik nok næring. Har selvfølgelig forsøgt at leve sundt under graviditeten, men jeg har ikke nægtet mig selv chokolade og hvad der ellers har været af cravings undervejs - og det resulterer jo nok i at jeg tager ekstra på.

Jeg har ikke været på vægten siden uge 20 (min vægt er løbet tør for batterier, og kan ikke tage mig sammen til at købe nogle nye ), og de sidste mange gange jeg har været til læge og/eller jordemoder har de ikke gidet veje mig "fordi jeg ikke ligner en der har taget særligt meget på"  Så jeg satser på at hoppe på vægten en af de sidste dage op til terminen, og så må vi se hvor galt det er gået. Jeg ved jo at jeg har tabt mig før, så mon ikke godt jeg kan gøre det igen, når overskuddet er der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.