san skriver:
Bliver man nogen siden klar til at få nr 2 baby? Er det ikke bare som først gang man skulle have baby, hvor man var nervøs for om alt gik som det skulle osv, men hvorfor er man det så også nr 2 gang, nu man har prøvet det en gang før.. Hmm hvornår ved jeg, hvornår vi skal have nr 2 barn....
Håber i forstår mit spørgsmål 
Det er rigtig svært og svare på hvornår man er klar. Jeg kan godt se nu hvor min søn er 3 år at jeg er klar til nr 2 og står nu og venter på at denne måned er lykkes 
Tror jeg har i et helt år ønsket mig barn nr 2 og jeg har været helt skruk, men samtidig været i tvivl om jeg nu har følt mig klar, da jeg synes det tog hård på mig med en nyfødt, selv om han ikke var et specielt krævende barn som sådan, efter amning og det der var kommen op og køre. Og så tanken om at have en lille der stadig under 3 år har brug for meget opmærksomhed og nærkontakt, og kan have meget energi og skal holdes meget øje med, det gjorde at jeg ikke rigtig syntes jeg var klar.
Men nu hvor han har nærmet sig 3 år og er blevet 3 år så føler jeg mig klar og han er så moden og forstår mere, at jeg føler mig helt klar 
Har også set på vennepar der har fået børn der var 2 år og 5 måder imellem nr 1 og 2 barn, det har været rigtig hårdt og synes det har været særlig hårdt for den ældste, da han var meget jalux og har ikke været sød ved den lille. Ved godt brn er meget forskellige. Men har nu et andet vennepar med samme aldersforskel mellem nr 1 og nr 2, hvor nr 1 som nu er 2,5 år har rigtig meget energi og løber alle vegne og kan finde på mange ting og kræver hele tiden der bliver holdt øje med ham og løbet efter ham. Hvor den nyfødte heldigvis er meget nem. Men det gør mig endnu mere overbevist om at det først nu er vores rigtige tidspunkt at få nr 2.
Ved godt der er så mange der siger der må ikke være mere end 3 år mellem børnene, ellers får de ikke glæde af hinanden. Det kan jeg i hvert faldt sige ikke passer. Min søn har en fætter og kusine som er bare nogle uger yngre og ældre end ham og de får rigtig meget glæde af hinanden, og skulle det være søskende så skulle de være tvillinger for at få den glæde af hinanden og lege så godt som de gør. Hvor man i alderen fra 0-3 år er så stor udviklingsforskel at de nærmest ikke får nogen glæde af hinanden altså som lege kamerater. Men de først når de er flere år ældre får glæde af hinanden, sådan som jeg ser det.
Så det med at der ikke må være mere end 3 år synes jeg er noget pjat. Har selv søskende som er tæt og langt mellem min alder og har haft og har glæde af hinanden på alle mulige måder trods aldersforskel.
Dermed ikke sagt man ikke må få børn med kort mellem rum, der er fordele og ulæmper ved alting 
Min mor plejer tit at sige 1 barn er som intet og 2 børn er som 10 børn. Og det kan jeg godt se at der er noget om snakken
har også det med jeg synes man også må tænke på parforholdet 
Vil så også sige at jeg sagtens kunne forestille mig kort mellemrum mellem nr 2 og nr 3, hvis jeg ikke opgiver efter nr 2
haha ..
... det blev meget langt, men håber du forstår min point