Nr 2 baby, hvornår er man klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.371 visninger
17 svar
3 synes godt om
18. april 2017

san

Bliver man nogen siden klar til at få nr 2 baby? Er det ikke bare som først gang man skulle have baby, hvor man var nervøs for om alt gik som det skulle osv, men hvorfor er man det så også nr 2 gang, nu man har prøvet det en gang før.. Hmm hvornår ved jeg, hvornår vi skal have nr 2 barn....  

Håber i forstår mit spørgsmål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2017

Vaya

Jeg går med de samme tanker. Vi har egentlig besluttet at starte, men føler mig lidt usikker dom første gang.

Det er jo et stort projekt, som vælter hele hverdagen på hovedet. Jeg er bange for, at vi ikke har overskud til to børn, og at det vil køre os ned. Man kan jo ikke fortryde, når først barnet er der.

Jeg tror altså, at man er nervøs, fordi man ikke ved 100% hvordan der bliver, og man kan ikke fortryde.

Anmeld Citér

18. april 2017

san

Vaya skriver:

Jeg går med de samme tanker. Vi har egentlig besluttet at starte, men føler mig lidt usikker dom første gang.

Det er jo et stort projekt, som vælter hele hverdagen på hovedet. Jeg er bange for, at vi ikke har overskud til to børn, og at det vil køre os ned. Man kan jo ikke fortryde, når først barnet er der.

Jeg tror altså, at man er nervøs, fordi man ikke ved 100% hvordan der bliver, og man kan ikke fortryde.

Og det kan du bare have helt ret i.... Jeg er også bange for om det ville ødelægge noget for nr 1 baby, selvf om jeg godt ved at det kun vil gøre ham godt med selvskab på længer sigt... Puha alle de tanker, gå væk... 

Anmeld Citér

18. april 2017

Jegkiggerpåfugle

Jeg var efter jeg havde fået den første rigtig bange for at blive gravid meget hurtigt så jeg turde næsten ikke være sammen med manden. Så 6 mdr senere min førstefødte var kommet til verden så undrede jeg mig over hvor min mens blev af. Bum så var jeg lige blevet gravid i første hug og 8 mdr senere kom krudtugle nummer 2 til verden - 14 mdr senere fra vi fik den første. 

Jeg var ikke klar, men det blev jeg i løbet af de 8 mdr jeg vidste jeg var gravid. Det første år var rigtig hårdt men det er så skønt at se den glæde mine børn har af hinanden. Børn kommer når de kommer. Jeg elsker begge børn lige højt på hver deres måde 

Anmeld Citér

18. april 2017

Soonmom

Jeg var klar 10 min efter fødslen, stort set

Der endte så med at blive 12 mdr. imellem 1 og 2 og jeg er klar igen til nr. 3, (her to måneder efter fødslen), men nu nyder jeg lige mine to og så har jeg også en uddannelse jeg skal have gjort færdig

Anmeld Citér

18. april 2017

migxher

Vi havde lyst og overskud da vores første var 10 måneder ca.. Der skete så i første hug så vi har 19 måneder mellem vores drenge

Anmeld Citér

19. april 2017

BabyDrømme23

san skriver:

Bliver man nogen siden klar til at få nr 2 baby? Er det ikke bare som først gang man skulle have baby, hvor man var nervøs for om alt gik som det skulle osv, men hvorfor er man det så også nr 2 gang, nu man har prøvet det en gang før.. Hmm hvornår ved jeg, hvornår vi skal have nr 2 barn....  

Det er rigtig svært og svare på hvornår man er klar. Jeg kan godt se nu hvor min søn er 3 år at jeg er klar til nr 2 og står nu og venter på at denne måned er lykkes

Tror jeg har i et helt år ønsket mig barn nr 2 og jeg har været helt skruk, men samtidig været i tvivl om jeg nu har følt mig klar, da jeg synes det tog hård på mig med en nyfødt, selv om han ikke var et specielt krævende barn som sådan, efter amning og det der var kommen op og køre. Og så tanken om at have en lille der stadig under 3 år har brug for meget opmærksomhed og nærkontakt, og kan have meget energi og skal holdes meget øje med, det gjorde at jeg ikke rigtig syntes jeg var klar. 

Men nu hvor han har nærmet sig 3 år og er blevet 3 år så føler jeg mig klar og han er så moden og forstår mere, at jeg føler mig helt klar

Har også set på vennepar der har fået børn der var 2 år og 5 måder imellem nr 1 og 2 barn, det har været rigtig hårdt og synes det har været særlig hårdt for den ældste, da han var meget jalux og har ikke været sød ved den lille. Ved godt brn er meget forskellige. Men har nu et andet vennepar med samme aldersforskel mellem nr 1 og nr 2, hvor nr 1 som nu er 2,5 år har rigtig meget energi og løber alle vegne og kan finde på mange ting og kræver hele tiden der bliver holdt øje med ham og løbet efter ham. Hvor den nyfødte heldigvis er meget nem. Men det gør mig endnu mere overbevist om at det først nu er vores rigtige tidspunkt at få nr 2. 

Ved godt der er så mange der siger der må ikke være mere end 3 år mellem børnene, ellers får de ikke glæde af hinanden. Det kan jeg i hvert faldt sige ikke passer. Min søn har en fætter og kusine som er bare nogle uger yngre og ældre end ham og de får rigtig meget glæde af hinanden, og skulle det være søskende så skulle de være tvillinger for at få den glæde af hinanden og lege så godt som de gør. Hvor man i alderen fra 0-3 år er så stor udviklingsforskel at de nærmest ikke får nogen glæde af hinanden altså som lege kamerater. Men de først når de er flere år ældre får glæde af hinanden, sådan som jeg ser det. 

Så det med at der ikke må være mere end 3 år synes jeg er noget pjat. Har selv søskende som er tæt og langt mellem min alder og har haft og har glæde af hinanden på alle mulige måder trods aldersforskel. 

Dermed ikke sagt man ikke må få børn med kort mellem rum, der er fordele og ulæmper ved alting

Min mor plejer tit at sige 1 barn er som intet og 2 børn er som 10 børn. Og det kan jeg godt se at der er noget om snakken har også det med jeg synes man også må tænke på parforholdet

Vil så også sige at jeg sagtens kunne forestille mig kort mellemrum mellem nr 2 og nr 3, hvis jeg ikke opgiver efter nr 2 haha ..

... det blev meget langt, men håber du forstår min point  

Anmeld Citér

19. april 2017

Enitst86

Vores datter var ifølge de kloge lidt bagud rent motorisk - kravlede da hun var et år og tog sit første skridt da hun var halvandet.. Jeg havde en tanke om at jeg gerne ville have Max 2 år imellem børnene men samtidig kunne jeg ikke lige overskue en ny baby mens vores datter stadig skulle bæres rundt, så vi blev enige om da hun var 1 år at når hun kunne gå så startede vi projekt baby nr. 2  nu er hun fyldt to og løber rundt og lillebror kommer til August hvor vores datter er to et halvt  Må indrømme at jeg stadig får svedige håndflader nogen gange når jeg tænker på at have et meget selvsrændigheds-søgende barn (læs prøver ALLE grænser af konstant) samtidig med en lille ny.. Men hører andre sige at de tanker er heeelt normale og andre klarer det så det gør vi nok også.. Håber jeg.. Måske.. Arg... Der vil altid være usikkerhed og tvivl, men på en god dag er jeg overbevist om at det er det rigtige tidspunkt for os.. 

Anmeld Citér

19. april 2017

anonym12

Vi får nok ca 3 år mellem vores (hvis  jeg hurtigt bliver gravid). Vores på knap 1,5 år er meget morglad og ammer stadig meget, så jeg vil gerne have at vi i det mindste har fjernet natamningen (jeg overvejer tandemamning, hvis han ikke er afvænnet inden). 

Vi er først nu nået dertil, hvor vi har overskud til at overveje nr 2, det har været hårdt at få nr 1. Jeg vil desuden gerne have at han er så stor at vi kan snakke med ham, så han bedre forstår ting og kan flere ting selv. Selvom vores dreng kan mange ord, forstår meget osv. Så synes jeg/vi at han stadig er for lille til at vi skal have en til lige nu. Jeg håber vi er klar til at starte i starten af 2018 (jeg skal også have en fast kontrakt), men nu må vi se.

Anmeld Citér

19. april 2017

HPH

san skriver:

Det kom pludselig da min datter var 2-2,5 år, så følte vi os klar.

er nu gravid og meget mere bekymret for baby end første gang. Er bekymret for at beslutningen kan få negative konsekvenser for min store pige.. åhh de hormoner.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.