Ny bolig mv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Den bolig du har kigget på er ALT ALT for dyr! Som en anden skriver skal du ikke beregne pris på bolig ud fra noget med børnepenge eller andet, kun din almindelige indkomst, som er 14000 kr udbetalt. Som tommelfingerregel siger man, at en bolig i alt MED udgifter (vand, varme, el) max på udgøre 1/3 af din indtægt, hvilket for dig vil sige 4667 kr rundet op. Det lyder ikke af meget, men det er det man anbefaler. Så vil i hvert fald mene du bør tænke under 5000 inkl forbrug for en bolig. Du skal jo også tænke på at der er rigtigt mange udgifter forbundet med børn; mad, fritidsinteresser, evt rejser med skolen, evt efterskole, konfirmation, tøj, gaver, institution, transportudgifter til at køre dem rundt og meget andet. Og udover det har du jo også selv faste udgifter til internet, tv, telefoner, fagforening, a-kasse, forsikringer, transport, mad, gaver, husholdning, tøj, frisør, tandlæge og hvad du nu ellers måtte have.

Og hvis den ældste er 16 mister du snart både børnepenge og børne-unge ydelse der, og ved ikke om han/hun stadig bor hjemme efterfølgende, men er det tilfældet vil der stadig være udgifter til det barn også jo.

Så jeg ville forsøge at finde noget til under 5000 inkl forbrug, og så kan det godt være det ikke bliver mega fancy eller kæmpestort, men i det mindste har du råd til det og samtidig de nødvendige ting til dig og dine børn, og I vil have et sted at bo, hvor I ikke pludselig bliver nødsaget til at flytte fra, fordi I ikke har råd til det.

Egentlig enig, men det er med stor sandsynlighed ikke realistisk hvis ts bor i hovedstadsområdet eller tilsvarende. Her i Roskilde vil du dårligt kunne opstøve en to værelses for under 5000 med alt inklusivt. De fleste på 3-4 værelser koster mellem 7000-11000 og så er du endda heldig hvis du finder en. 

Ikke noget fanzy eller kæmpestort. Tænker med 3 børn er en toværelset nok ikke realistisk, mor i stuen og de 3 børn deler et værelse (eller jo man kan, men når nu boligsikring findes). Huslejerne er drønet i vejret, måske netop fordi boligselskaberne ved der findes boligsikring så det bider sig selv i halen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2017

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar.  Jeg vil gerne lige supplerer med, at jeg ikke er ude efter en fanzy og dyr bolig. Jeg vil gerne være realistisk og tænker at boligen skal passe til både økonomi og behov. Hvis jeg kunne ville jeg rigtig gerne finde en billigere bolig og jeg har også lidt tid at løbe op endnu.

Jeg havde brug for lige at finde ud af hvor meget i tilskud jeg reelt ville få, så jeg på den måde kan baserer vores fremtidige budget ud fra det.

Jeg har i den grad brug for det økonomiske er på plads da det skaber stor ro for mig at vide. Derudover vil jeg på ingen måde sætte mig for dyrt. 2 af børnene kan sagtens dele værelse og jeg kan sagtens se mig selv sove i stuen, alene for at spare. 

Jeg er som person meget sparsommelig, men igen skal det også være holdbart og realistisk. 

Jeg takker mange gange for jeres input 

Anmeld Citér

18. april 2017

vissevasse

Anonym skriver:

Den bolig du har kigget på er ALT ALT for dyr! Som en anden skriver skal du ikke beregne pris på bolig ud fra noget med børnepenge eller andet, kun din almindelige indkomst, som er 14000 kr udbetalt. Som tommelfingerregel siger man, at en bolig i alt MED udgifter (vand, varme, el) max på udgøre 1/3 af din indtægt, hvilket for dig vil sige 4667 kr rundet op. Det lyder ikke af meget, men det er det man anbefaler. Så vil i hvert fald mene du bør tænke under 5000 inkl forbrug for en bolig. Du skal jo også tænke på at der er rigtigt mange udgifter forbundet med børn; mad, fritidsinteresser, evt rejser med skolen, evt efterskole, konfirmation, tøj, gaver, institution, transportudgifter til at køre dem rundt og meget andet. Og udover det har du jo også selv faste udgifter til internet, tv, telefoner, fagforening, a-kasse, forsikringer, transport, mad, gaver, husholdning, tøj, frisør, tandlæge og hvad du nu ellers måtte have.

Og hvis den ældste er 16 mister du snart både børnepenge og børne-unge ydelse der, og ved ikke om han/hun stadig bor hjemme efterfølgende, men er det tilfældet vil der stadig være udgifter til det barn også jo.

Så jeg ville forsøge at finde noget til under 5000 inkl forbrug, og så kan det godt være det ikke bliver mega fancy eller kæmpestort, men i det mindste har du råd til det og samtidig de nødvendige ting til dig og dine børn, og I vil have et sted at bo, hvor I ikke pludselig bliver nødsaget til at flytte fra, fordi I ikke har råd til det.

Hvis hun ikke skal regne hendes økonomiske støtte med i budgettet. Hvad er den så til for? 

Anmeld Citér

18. april 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

Jeg har selv ledt efter bolig i den pris - og medmindre du vil bo langt ude i et faldefærdigt hus på Lolland, hvor der intet arbejde er... så er der bare ikke noget til den pris når man skal kunne være der 4 mennesker.

Vi bor i Korsør som har et godt prisniveau per kvm, vi betaler 6000,-/mdr (inkl vand og varme). Og det er en 3-værelses. Det er selvfølgelig optimalt kun at bruge 1/3 af sin indtægt på husleje, men det kan desværre ikke altid lade sig gøre.

TS - det vil være en start, men vid at du vil sidde meget stramt i det (uventet tandlæge regning, konfirmation, nye sko, mv)! Jeg vil anbefale at du prøver at finde et andet arbejde med en bedre indtægt hvis du på nogen måde kan, for som andre siger, så vil det kun blive strammere når børnene bliver ældre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.