Startpakke fra mødrehjælpen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.609 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2017

lineog4

Mit hjem bugner af stof og har stadig en stor trang til at sy det helt petitte. Er derfor en del af en gruppe der syr til mødrehjælpen til deres startpakker. Men sidder her og bliver helt i tvivl - er vi bare nogle nostalgiske kvinder der ikke er helt færdige med babytøj eller bliver man glad for sådan noget hjemmesyet... 

og hvad er man glad for er i de pakker? Hvor mange benytter sig overhovedet af de pakker? 

Man kan godt svare anonymt.

Nå men jeg fik afløb for lidt baby skrukhed her til aften 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2017

nielsen80

Altså jeg får ikke startpakke, men ville blive vildt glad for noget af det fine hjemmesyede tøj! Synes virkelig, det er så sødt, det du laver.

Har været på din facebookside, men kan ikke lige finde ud af - har du noget pigetøj str 68-74 til salg? 

Og det dermed skrukhed - fik tåre i øjnene da jeg gav vores str 50-56 væk for et par uger siden. Puha aldrig at skulle bruge den str igen, måske jeg skulle lære at sy

Anmeld Citér

16. april 2017

Rockertand

lineog4 skriver:

Mit hjem bugner af stof og har stadig en stor trang til at sy det helt petitte. Er derfor en del af en gruppe der syr til mødrehjælpen til deres startpakker. Men sidder her og bliver helt i tvivl - er vi bare nogle nostalgiske kvinder der ikke er helt færdige med babytøj eller bliver man glad for sådan noget hjemmesyet... 

og hvad er man glad for er i de pakker? Hvor mange benytter sig overhovedet af de pakker? 

Man kan godt svare anonymt.

Nå men jeg fik afløb for lidt baby skrukhed her til aften 

Hvor kan man se tøjet? 

Anmeld Citér

16. april 2017

Mortilah

Har ikke modtaget nogen startpakke- men selvom jeg ikke har det- ville jeg da blive SÅ glad for de bukser dér jeg synes det er meget finere med hjemmesyede. Bliv endelig ved. Jeg modtog et hjemmehæklet/strikket tæppe (ligesom prinsesse Mary brugte til deres) for ti år siden af en ukendt dame, da jeg stod i en svær situation. Dette tæppe betyder så meget for os og bliver nu brugt til min lille datter. Der er meget mere kærlighed i hjemmelavet tøj. Jeg synes det er fantastisk at du hjælper på den måde! 

Anmeld Citér

16. april 2017

lineog4

Rockertand skriver:

Hvor kan man se tøjet? 

Jeg har pt kun syet de her 4 bukser til mødrehjælpen - er først startet her til aften. 

Det tøj jeg har til salg (og det er ikke er meget lige pt) er på en facebookside der hedder ByLine til grinebiddere

Anmeld Citér

16. april 2017

lineog4

nielsen80 skriver:

Altså jeg får ikke startpakke, men ville blive vildt glad for noget af det fine hjemmesyede tøj! Synes virkelig, det er så sødt, det du laver.

Har været på din facebookside, men kan ikke lige finde ud af - har du noget pigetøj str 68-74 til salg? 

Og det dermed skrukhed - fik tåre i øjnene da jeg gav vores str 50-56 væk for et par uger siden. Puha aldrig at skulle bruge den str igen, måske jeg skulle lære at sy

Jeg ved faktisk ikke hvad der er i gemmerne. Men burde nok opdatere siden  men da bunkerne skal væk (ellers tror jeg, vi ender med at blive skilt), så vil der komme pigetøj det næste stykke tid. 

Anmeld Citér

16. april 2017

Benjamins'mor

Mortilah skriver:

Har ikke modtaget nogen startpakke- men selvom jeg ikke har det- ville jeg da blive SÅ glad for de bukser dér jeg synes det er meget finere med hjemmesyede. Bliv endelig ved. Jeg modtog et hjemmehæklet/strikket tæppe (ligesom prinsesse Mary brugte til deres) for ti år siden af en ukendt dame, da jeg stod i en svær situation. Dette tæppe betyder så meget for os og bliver nu brugt til min lille datter. Der er meget mere kærlighed i hjemmelavet tøj. Jeg synes det er fantastisk at du hjælper på den måde! 

Sådan et fik vi også da jeg ventede min datter og det var vi bare så glade for, det betød bare mere end et alm købe tæppe. 

Anmeld Citér

17. april 2017

quindelist

Jeg ville blive lykkelig for at finde lækkert hjemmesyet tøj i sådan en pakke 

jeg har købt en af deres startpakker til vores nye lillesøster -jeg købte den i neutral fordi vi ikke kendte kønnet og den er fuld af gode men lidt kedelige ting  

jeg følger iøvrigt din fb side, og hvis der kommer pigetøj i str lillebitte op så kan du roligt regne med mig som aftager  lillesøster er aktuelt str 50 og vi har ingenting i de næste str (alt blev foræret væk da vi troede vi ikke fik flere børn og min plan om at frekventere genbrugsbutikker sidst i graviditeten blev forpurret af en svær omgang galdesten)

Anmeld Citér

17. april 2017

lineog4

quindelist skriver:

Jeg ville blive lykkelig for at finde lækkert hjemmesyet tøj i sådan en pakke 

jeg har købt en af deres startpakker til vores nye lillesøster -jeg købte den i neutral fordi vi ikke kendte kønnet og den er fuld af gode men lidt kedelige ting  

jeg følger iøvrigt din fb side, og hvis der kommer pigetøj i str lillebitte op så kan du roligt regne med mig som aftager  lillesøster er aktuelt str 50 og vi har ingenting i de næste str (alt blev foræret væk da vi troede vi ikke fik flere børn og min plan om at frekventere genbrugsbutikker sidst i graviditeten blev forpurret af en svær omgang galdesten)

Jeg troede startpakkerne var gratis?

Anmeld Citér

17. april 2017

quindelist

lineog4 skriver:

Jeg troede startpakkerne var gratis?

Jeg ved ikke om det er forskelligt fra butik til butik?

jeg gav 75kr for en stor taske fuld af tøj i str 50 og et lækkert hjemmesyet tæppe. Så det var jo nærmest gratis, -men om de har gratis pakker også ved jeg ikke.

det var i butikken på Frederiksberg hvor jeg tilfældigt kom forbi ret tidligt i graviditeten. Min plan var at besøge den lokale biks (i Roskilde) og få fyldt garderoben op men det blev som sagt forpurret af en kompliceret graviditet.

jeg elsker mødrehjælpen, og handler der ofte både fordi jeg godt kan lide genbrug men støtter også deres formål. Afleverer selv bunkevis af lækkert tøj der som de kan få lov at sælge videre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.