Anonym skriver:
Har desværre prøvet masser af gange. Hun afviser og mener vi kræver for meget, vi er for besværlige at lave aftaler med osv osv. Men de får kun nej hvis vi har andre planer i sidste øjeblik som ikke kan ændres. Synes jeg har gjort alt for at imødekomme, er bare som om intet er godt nok. Hun giver blandede følelser omkring det at være mormor. Så snart hun kan lægge billeder på fjæsen og blære sig med en historie, også selvom det er fortællinger fra os hun først brændte næse af, virker det fint. Men for resten brokker hun sig, gider ikke, har meget andet hun vil med sit liv, vil gerne have frihed, og at hun ikke var klar til at blive mormor. Feks snakkede min mand med dem en dag og de gik på 3 ugers ferie. Min mand spurgte så om ikke de en dag ville have børnebørnene over(ingen benævnelse af antal timer, dag tidspunkt eller andet) svaret var hurtigt. NEJ de skulle da holde ferie. Alle 3 uger gik, og de så ikke børnene en eneste gang og der havde de ikke set dem i flere uger, og gik yderligere flere uger inden vi så dem efter deres ferie. Men ikke engang et par timer kunne de sætte af
Det er jo meget klar snak. Hun gider ikke bruge sin tid og kræfter på sine børnebørn. Det er trist for alle parter, men det er ikke noget, du kan ændre på.
Ena beskriver det meget tydeligt - du må (nå dertil hvor du kan) acceptere, at det er sådan en mor (og far), du har. Det er vigtigt at anerkende, at det ikke handler om at acceptere dine forældres opførsel, men at acceptere det livsvilkår, at det er så altså de forældre, du har fået. Glæd dig over dine børns dejlige farmor og farfar og prøv at finde en måde, du kan få lidt distance til dine forældres adfærd.
Anmeld
Citér