Mormor har en uheldig måde at vise din interesse på, og er meget i tvivl om jeg er berettiget i mine følelser
mormor er jo ikke totalt uinteresseret da børnene jo engang imellem ser dem.
Jeg er ked af det, over hvor lidt vi ser dem, i forhold til at vi bor 10 min fra hinanden.
Vi oplever faktisk aldrig at de spørger hvordan det går med børnene, de spørger sjældent om vi skal ses, og vi bliver generelt afvist hvis vi spørger, og der går gerne 1-2 mdr imellem vi ses.
De har masser af tid til tyre med vennerne, ta til udstillinger osv.
Når vi er der er det få timer og brok over hvordan de opfører sig. Ofte er deres venner på besøg og så er vi nærmest luft.
Flere gange har de glemt børnenes fødselsdage, og et år, planter de ferie på deres fødselsdage, og sagde bagefter: ej ups det tænkte vi da ikke over, men det er børnene vel ligeglade med, de må være store nok til at lære man ikke altid kan holde fødselsdag på selve dagen. Vi holder selv på dagen og inviterer til fødselsdag i weekenden før eller efter, som det passer ind. Vi tager meget hendyn til hvad andre skal og rykker det gerne.
Flere gange er vi ikke inviteret til familiesammenkomster, julefrokost osv.
Da vi ventede os, sagde min mor: ej det har jeg da virkelig ikke tid til. Hvorfor venter i ikke, og jeg var der 26. Da vi ventede nr 2 sagde hun, ej det er da vel ikke rigtigt- og var ikke positivt. Blev så ked af det
hyn har flere gange udtalt at hun ikke gider, fordi hun vil nyde at hun nu er børnefri og ikke har hjemmeboende børn mere, omvendt er hun sur og giver mig skylden for at vi ikke lige rydder kalenderen, med kort varsel, når hun lige har tid. Feks skulle vi en dag, bruge nogle til at derefter børnene på en helligdag da jeg skulle arbejde. Spurgte flere mdr i forvejen, og fik rungende nej. Da vi var 2 dage fra og vi havde fået andre til at hjælpe, ville hun pludselig se ungerne og sagde at vi havde en anden aftale, og flippede ud og at de aldrig får chancen. Været mange lignende tilfælde, også bare til hyggebesøg hvor vi bliver afvist og når vi så ser andre, flipper hun over at de aldrig får chancen og at de andre altid får lov.
Til jul, påske osv er hun vred over at farmor og farfar køber julekalender/påskeæg, laver fastelavnsris til børnene og siger de stiller hende i dårligt lys, men hun gør intet selv.
Jeg vil ikke diktere hvirdan man er en god bedsteforældre, og var det 1 eller 2 ting, lige meget. Men her er det bare det samlede indtryk. Uanset hvor meget vi gør, er det aldrig godt nok. Og orker ikke mere. Er jeg bare forkert i at være ked af at få skylden konstant, burde jeg gøre mere. Vil bare ikke afvise de andre bedster, og føler ikke hun er rigtigt interesseret i børnene
vi havde et forløb med sygehusbesøg osv da vi ikke vidste om en af børnene havde kræft, og havde tegnene. Heldigvis frifundet, men de holder stadig øje. Selv der spurgte mormor ikke ind, og var ikke interesseret i at høre om noget. Føler hun bare lige vil se dem kort så hun kan få et billede med dem og lægge på Facebook. Og vise verden "hvor meget børnebørnene betyder for hende"