skal jeg invitere dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2017

Loa

Synes også det lyder overdrevent med to fødselsdage til en 3 årig. 

Til den tid er dagen jo for længst overstået. Tænker det skaber større forventninger end nødvendigt hos sådan en lille størrelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Rockertand skriver:

Hvorfor holder du 2 fester?

Hos os har vi 3 børn med fødselsdage indenfor 3 uger - og der holdes 1 fest, når det passer ind i alle planerne......børnene er ligeglade, hvilken dag (de fejrer i børnehave/skole og herhjemme med os på dagen kun for dem), - og selvom man altid møder op smilende og positiv, så ER det altså de færreste, der gider rende til den samme fest 2 gange (det tror jeg ikke, du har tænkt på?). Hvis et af mine børn ønsker sin egen fest, bliver det sådan, men børnene er ligeglade - og dagen er heller ikke vigtig, det er gæsterne og gaverne.

Fordi hendes far ikke var hjemme til at fejre hende på dagen, og han vil også gerne fejre sin datter.

Anmeld Citér

15. april 2017

Ms.Momo

AnoMom skriver:

Tillykke med datteren i tirsdags. Fantastisk dag. Der havde jeg også fødselsdag

nå men. selvfølgelig skal de da inviteres med.

og lige det sidste du skriver mht gaver. Du kan ikk kræve gave. Hverken fra de andre gæster eller dem der var med på selve dagen. En gave er aldrig et krav. 

Jeg skrev også kun "kræver" fordi jeg skulle bruge et ord og jeg syntes hverken "kræver" "forlanger" eller "forventer" lød rigtigt.

Bagefter kunne jeg godt se at "forventer" ville have været bedre. Hendes gudfar kom f.eks. ikke med nogen gave, men hendes smil da hun så ham var gave nok. 

Anmeld Citér

15. april 2017

Bananaalice

Ms.Momo skriver:

Fordi hendes far ikke var hjemme til at fejre hende på dagen, og han vil også gerne fejre sin datter.

Men så er det jo så man skal spørge, hvis behov er det at holde 2 fødselsdage, er det forældrenes behov, eller barnets? 

Anmeld Citér

15. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Come on man. Bare fordi gæsterne bliver inviteret 2 gange betyder det jo ikke at de SKAL komme hvis de har andet de gerne vil eller ikke føler for at komme til fødselsdag 2 gange. Og mon ikke at de egentlig godt vil komme, nu hvor hele familen bliver samlet? Jeg ville godt  

ts, da min søn fyldte 1, på en onsdag! Kom bedsteforældrene til aftensmad og med gaver- jeg går udfra at jeres fødselsdag i tirsdags var et ligeså lille og uformelt arrangement i weekenden holdt vi så lørdag for min famile og søndag for farens familie - grundet pladsmangel. Her var det med boller, lagkage og varm kakao.

Weekenden var lidt hård ja - mest for os forældre  men det var altså ikke den lille fødselsdag om onsdagen der fik det til at virke som "meget fødselsdag". 

Jeg forstår ikke folk himler op om at man ikke kan/skal invitere sine onkler og tanter - hvis de onkler og tanter nu rent faktisk er en betydningsfuld del af ts' families liv? Så er det da naturligt nok! Ligeså naturligt som at invitere barnets onkler og tanter. Det synes jeg i hvertfald. 

Anmeld Citér

15. april 2017

Ms.Momo

Mor11 skriver:

Come on man. Bare fordi gæsterne bliver inviteret 2 gange betyder det jo ikke at de SKAL komme hvis de har andet de gerne vil eller ikke føler for at komme til fødselsdag 2 gange. Og mon ikke at de egentlig godt vil komme, nu hvor hele familen bliver samlet? Jeg ville godt  

ts, da min søn fyldte 1, på en onsdag! Kom bedsteforældrene til aftensmad og med gaver- jeg går udfra at jeres fødselsdag i tirsdags var et ligeså lille og uformelt arrangement i weekenden holdt vi så lørdag for min famile og søndag for farens familie - grundet pladsmangel. Her var det med boller, lagkage og varm kakao.

Weekenden var lidt hård ja - mest for os forældre  men det var altså ikke den lille fødselsdag om onsdagen der fik det til at virke som "meget fødselsdag". 

Jeg forstår ikke folk himler op om at man ikke kan/skal invitere sine onkler og tanter - hvis de onkler og tanter nu rent faktisk er en betydningsfuld del af ts' families liv? Så er det da naturligt nok! Ligeså naturligt som at invitere barnets onkler og tanter. Det synes jeg i hvertfald. 

Tak. Vi står foran en flytning fra Bornholm til København inden for det næste halve år, så det er den sidste fødselsdag hvor vi kan samles alle sammen på den måde.

Anmeld Citér

15. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Synes også det lyder overdrevent med to fødselsdage til en 3 årig. 

Til den tid er dagen jo for længst overstået. Tænker det skaber større forventninger end nødvendigt hos sådan en lille størrelse. 

Sjovt. Stort set alle jeg kender der bor i lejligheder, holder 2 fødselsdage pga pladsmangel. En dag for moderens familie og en dag for faderens. Det gjorde vi også før vi flyttede i hus. Derefter holdt vi det af én omgang og det var aldrig et problem ift forventninger fra vores barn.

nu er vi skilt og der er igen 2 fødselsdage.

Anmeld Citér

15. april 2017

vissevasse

Det er da totalt okay. Fester kan da aldrig være en dårlig idé, jeg elsker at mødes med hele minbfamilie, og det gjorde jeg da i den grad også da jeg var barn! 

Hvis selve fødselsdagen er på en hverdag, så synes jeg da man skal gøre lidt ud af det, som i de aller nærmeste til helt normal aftensmad og is - det er ikke her man vil invitere 15-20 personer. Men så kan man samle hele familien i weekenden. 

Hvis man selv har overskuddet, så synes jeg det er en mærkelig holdning at det er en dårlig idé at invitere hele svineriet. Hvornår skulle man ellers se hinanden? Jeg vil gerne have mine børn kender deres familie, og ved hvor de kommer fra. 

Anmeld Citér

16. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
vissevasse skriver:

Det er da totalt okay. Fester kan da aldrig være en dårlig idé, jeg elsker at mødes med hele minbfamilie, og det gjorde jeg da i den grad også da jeg var barn! 

Hvis selve fødselsdagen er på en hverdag, så synes jeg da man skal gøre lidt ud af det, som i de aller nærmeste til helt normal aftensmad og is - det er ikke her man vil invitere 15-20 personer. Men så kan man samle hele familien i weekenden. 

Hvis man selv har overskuddet, så synes jeg det er en mærkelig holdning at det er en dårlig idé at invitere hele svineriet. Hvornår skulle man ellers se hinanden? Jeg vil gerne have mine børn kender deres familie, og ved hvor de kommer fra. 

Præcis! Hvornår hulan skal man ellers se hele den pukkelryggede hvis ikke til fødselsdage?? Ellers ser man kun hinanden samlet til dåb, bryllup og konfirmationer. Det er sgu da også tamt i hvertfald hvis man rent faktisk godt kan lide sin familie.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.