skal jeg invitere dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skal de inviteres?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.152 visninger
18 svar
23 synes godt om
14. april 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min dejlige datter fyldte 3 år i tirsdags.

Det skulle jo fejres, men vi har begge to store familier, og da der både var en 80 års fødselsdag i søndags og en på søndag, så vi valgte at holde det stille, og inviterede derfor "kun" oldeforældre, bedsteforældre og gudfar.

Nu er jeg ved at arrangere en "rigtig" fødselsdagsfest hvor alle onkler, tanter, venner osv. som vi plejer. Jeg regner med at det bliver her i starten af maj, men så blev jeg i tvivl; skal jeg også invitere dem med der var med på datoen?

Hvis de kommer med kræver jeg ikke at de  skal have gave med da de jo allerede har givet hende gaver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2017

Jullesnulle

En rigtig fødselsdagsfest..? det er det vel også med bedsteforældre osv. ..? 

Jeg ville personligt aldrig starte en tradition med børnefødselsdag med onkler og tanker osv. Som skal holdes hvert år. Det lyder næsten som en barnedåb du er ved at arrangere. 

Men hvis det er det du vil så tror jeg ikke folk kommer med gave hvis de allerede har givet. Det giver næsten sig selv. 

Anmeld Citér

14. april 2017

Ms.Momo

Jullesnulle skriver:

En rigtig fødselsdagsfest..? det er det vel også med bedsteforældre osv. ..? 

Jeg ville personligt aldrig starte en tradition med børnefødselsdag med onkler og tanker osv. Som skal holdes hvert år. Det lyder næsten som en barnedåb du er ved at arrangere. 

Men hvis det er det du vil så tror jeg ikke folk kommer med gave hvis de allerede har givet. Det giver næsten sig selv. 

så har jeg vist formuleret mig forkert, det må du undskylde.

De der skal inviteres - udover bedste- og oldeforældre - er min mands onkel og tante med deres børn (den yngste er på alder med vores ældste) og børnenes onkler og mostre med deres familier.

Det har altid været sådan i vores familie. Det kan godt være det lyder som mange mennesker, men sådan er det jo at have store familier, og når jeg skrev "arrangere" så mente jeg at jeg er ved at finde ud af hvor mange bliver vi, skal det være til kaffe og kage eller mad og hvad skal vi servere.

Anmeld Citér

14. april 2017

Thea14

Jeg vil mene at barnets bedsteforældre, oldeforældre og andre nærmeste skal inviteres også selvom de har været med til at fejre en gang.

Herhjemme har vi også store familier og runder hurtigt 70 mennesker hvis alle onkler, tanter, fætre og kusiner skal med, så hos os har alm. Fødselsdage for både os og barnet, altid kun været os selv, min mands og mine forældre, vores søstre og vores bedsteforældre - altså dem jeg vil sige er de nærmeste. Det tog lidt tid før vores onkler osv forstod at vi altså ikke kunne holde fødselsdag for 70 mennesker hver gang.

Men hvis I gerne vil se hele familien til fødselsdag, er det selvfølgelig helt op til jer selv

Anmeld Citér

14. april 2017

Ms.Momo

Jeg vil mene at barnets bedsteforældre, oldeforældre og andre nærmeste skal inviteres også selvom de har været med til at fejre en gang.

Herhjemme har vi også store familier og runder hurtigt 70 mennesker hvis alle onkler, tanter, fætre og kusiner skal med, så hos os har alm. Fødselsdage for både os og barnet, altid kun været os selv, min mands og mine forældre, vores søstre og vores bedsteforældre - altså dem jeg vil sige er de nærmeste. Det tog lidt tid før vores onkler osv forstod at vi altså ikke kunne holde fødselsdag for 70 mennesker hver gang.

Men hvis I gerne vil se hele familien til fødselsdag, er det selvfølgelig helt op til jer selv

hvis vi skulle invitere børnenes bedsteforældre, oldeforældre og onkler & tanter + deres familier med, så ville vi hurtigt komme op på 20+ og det er mange mennesker i vores stue.

Jeg tør slet ikke tænke på hvis vi også skulle have vores onkler og tanter med - min far er fra en søskendeflok på 10.

Anmeld Citér

14. april 2017

Newsence

Når min søsters børn har fødselsdag inviterer de bedsteforældrene til selve dagen til lidt aftensmad og lidt kage og så holder de selve fødselsdagen i en weekend eller ligne. Det samme gør vi også.. det fungere fint og børnene får kun en gave.. 

jeg syntes du skal invitere dem begge gange.. andet ville være mærkeligt.. hvis du er bange for at de tror du forventer gave igen kan du jo blot lade et ord falde om at selvom hun har fået gave og de har fejret hende håber du de kommer self uden gave

Anmeld Citér

14. april 2017

Sprit25

Vi holder altid min datters fødselsdag over 2 gange grundet plads. Så her bliver man kun inviteret en gang

Anmeld Citér

14. april 2017

Rockertand

Ms.Momo skriver:

Det skulle jo fejres, men vi har begge to store familier, og da der både var en 80 års fødselsdag i søndags og en på søndag, så vi valgte at holde det stille, og inviterede derfor "kun" oldeforældre, bedsteforældre og gudfar.

Nu er jeg ved at arrangere en "rigtig" fødselsdagsfest hvor alle onkler, tanter, venner osv. som vi plejer. Jeg regner med at det bliver her i starten af maj, men så blev jeg i tvivl; skal jeg også invitere dem med der var med på datoen?

Hvis de kommer med kræver jeg ikke at de  skal have gave med da de jo allerede har givet hende gaver.

Hvorfor holder du 2 fester?

Hos os har vi 3 børn med fødselsdage indenfor 3 uger - og der holdes 1 fest, når det passer ind i alle planerne......børnene er ligeglade, hvilken dag (de fejrer i børnehave/skole og herhjemme med os på dagen kun for dem), - og selvom man altid møder op smilende og positiv, så ER det altså de færreste, der gider rende til den samme fest 2 gange (det tror jeg ikke, du har tænkt på?). Hvis et af mine børn ønsker sin egen fest, bliver det sådan, men børnene er ligeglade - og dagen er heller ikke vigtig, det er gæsterne og gaverne.

Anmeld Citér

14. april 2017

Bananaalice

Når hun kun er 3 ville jeg helt ærligt også kun nøjes med 1 fest Synes det er synd med 2 "store" fester, med mange mennesker, masser af opmærksomhed, og et hav af gaver. Så hellere vente med andre end nærmeste til de måske 5 år, hvis det er pga. plads eller andet.

Og nej, jeg gad nok heller ikke fejre den samme fødselar to gange, om det så var mit oldebarn, så ville man jo klart komme for at se de andre mennesker i stedet.

Anmeld Citér

14. april 2017

AnoMom

Ms.Momo skriver:

Tillykke med datteren i tirsdags. Fantastisk dag. Der havde jeg også fødselsdag

nå men. selvfølgelig skal de da inviteres med.

og lige det sidste du skriver mht gaver. Du kan ikk kræve gave. Hverken fra de andre gæster eller dem der var med på selve dagen. En gave er aldrig et krav. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.