afhængig af onani

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Er det et problem for dig? Altså har det negative konsekvenser for dig i din dagligdag? 

Bare fordi det (måske) ikke er noget som så mange andre gør, betyder det ikke at du skal skære ned på det, hvis det er noget du er glad for 

ja det er stort problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2017

Soonmom

Anonym skriver:

undskyld, men er det ikke lidt et dumt råd? 

jeg spørger jo efter hvor jeg kan få hjælp? så hvis jeg bare kunne stoppe/tage en kold tyrker, havde jeg jo nok gjort det, men som du kan se har jeg prøvet og jeg fejler. 

Mener bare hvis du ikke har er job og har tid til at ligge i sengen hele dagen. Ville det måske løse sig selv, hvis du havde noget andet at gå op i, som fx et job. Så du simpelthen bare ikke havde tiden til det 

Anmeld Citér

14. april 2017

Stivdie

Anonym skriver:

tusind tak, har ledt nettet tyndt, men kan kun finde bt artikler og sådan noget. det var lige sådan noget som dit link jeg har ledt efter 

Velbekomme, er glad for at kunne hjælpe. 

Anmeld Citér

14. april 2017

MysteriousAngel

Soonmom skriver:

Hvordan får du tid til det? 

- går du ikke på arbejde? 

Men måske du skal tage en kold tyrker 

En alkoholiker får da også tid til at drikke imens han/hun er på arbejde, det samme kan sige om narkomaner osv.

Det er en afhængighed som alt andet. Det er de færreste der kan tage en kold tyrker når først de er så afhængige af noget som ts er. 

Anmeld Citér

14. april 2017

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Mener bare hvis du ikke har er job og har tid til at ligge i sengen hele dagen. Ville det måske løse sig selv, hvis du havde noget andet at gå op i, som fx et job. Så du simpelthen bare ikke havde tiden til det 

Står i mit start indlæg at jeg planlægger rundt om arbejde 

Og nej det hjælper desværre ikke at få en hoppy osv. 

Anmeld Citér

14. april 2017

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Det har taget MEGET lang tid og skrive det her problem. 

jeg ved jeg har et problem, jeg er afhængig af onani, det er pinligt, og jeg aner ikke hvor jeg skal gå hen for at få hjælp. ingen ved det. 

jeg er gift på 6 år, og vi har sex stort set hver dag, men ved siden af det onanere jeg 6-8 gange hver dag, minimum 6 gange og nogen gange, ligger jeg næsten hele dagen i sengen  min mand ved intet om det, eller måske har han på fornemmelsen jeg gør det meget, men slet ikke i den grad jeg faktisk gør det i..

så ja jeg ved det er et problem, men jeg kan ikke lade vær, jeg har "prøvet at stoppe" så mange gange, men hver gang, finder jeg mig selv i løbet af dagen igang alligevel. når jeg arbejder, skal noget om dagen, eller til fest, planlægger jeg hvor og hvornår jeg kan gøre det. 

jeg tør ikke skrive mere, jeg er så pinlig over det, og vrider mig i skam ved hver sætning kan i måske sende mig i en retning? 

kan sagtens forstå det må være enormt anstrengende at noget der skulle være fornøjeligt ender som en tvangshandling. jeg tænker at du skal have fundet ud af om det er en fysisk lidelse (nymfomani) eller psykisk... har du selv en ide om det?

Tænker du både skal have fat i en god læge og et sted der behandler sexafhængighed. De må kunne råde dig. Håber det lykkes dig

Anmeld Citér

14. april 2017

Anonym

Jeg synes, at det er godt, at du søger hjælp. Sexafhængighed er, som der bliver skrevet, et misbrug og handler selvfølgelig om dybere ting og følelser i dit liv. Afhængigheden kan sagtens tage magten fra dig, det gjorde den for mig. Jeg var gift i 7-år og havde hele vejen behov for sex flere gange dagligt og begyndte også at have affære det sidste halve år, blive frustreret hvis jeg ikke havde mulighed for onani osv. Men ja det er en lang historie, men kort og godt føler du at din trang til sex/onani /orgasme styrer dig og ikke omvendt og lige frem forstyrrer og ødelægger din hverdag, så er terapi vejen frem. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

kan sagtens forstå det må være enormt anstrengende at noget der skulle være fornøjeligt ender som en tvangshandling. jeg tænker at du skal have fundet ud af om det er en fysisk lidelse (nymfomani) eller psykisk... har du selv en ide om det?

Tænker du både skal have fat i en god læge og et sted der behandler sexafhængighed. De må kunne råde dig. Håber det lykkes dig

meget belastende. 

jeg er nærmest 100 på det er psykisk. 

jeg tror det har noget at gøre med at mærke mig selv? jeg er meget distanceret fra min krop på en eller anden måde, eks: jeg mærker ikke når jeg brænder mig på ovnen eller noget i din stil, jeg opdager bare brand mærket. 

jeg føler mig også meget hurtigt uelsket. hvis min mand siger nej til sex, føler jeg han direkte siger han ikke tænder på mig mere og ikke elsker mig 

jeg både hader og elsker sex, jeg kysser aldrig, jeg kan ikke ha en anden person så tæt på, men sex er okay, jeg fortrækker dog stilinger hvor der ingen øjenkontakt er og jeg skammer mig altid over min lyst. 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes, at det er godt, at du søger hjælp. Sexafhængighed er, som der bliver skrevet, et misbrug og handler selvfølgelig om dybere ting og følelser i dit liv. Afhængigheden kan sagtens tage magten fra dig, det gjorde den for mig. Jeg var gift i 7-år og havde hele vejen behov for sex flere gange dagligt og begyndte også at have affære det sidste halve år, blive frustreret hvis jeg ikke havde mulighed for onani osv. Men ja det er en lang historie, men kort og godt føler du at din trang til sex/onani /orgasme styrer dig og ikke omvendt og lige frem forstyrrer og ødelægger din hverdag, så er terapi vejen frem. 

tusind tak for at dele! 

det er så svært at tale om og foklarer, jeg har det rigtig meget lige som dig. hvor fik du hjælp henne?

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

tusind tak for at dele! 

det er så svært at tale om og foklarer, jeg har det rigtig meget lige som dig. hvor fik du hjælp henne?

Livet gav mig vist hjælp til selvhjælp. Jeg kom ind i et ny forhold (det varede i 3 mdr) sex var vidunderligt og vi havde det hele tiden. Men så havde vi heller ikke andet, ingen fælles interesser, ingen fælles venner, vidt forskellige menneskesyn og værdier. Da han så også tillagde sig en adfærd, hvor han var dominerende og nedladende gik jeg. Det var en meget stor øjenåbner for mig. Ind til da, havde jeg tænkt "jo mere sex, desto bedre et parforhold" og "Hvis sexlivet kører kan man løse alle andre problemer" 

Jeg blev helt ærligt chokeret over, hvad jeg havde fundet mig i i de måneder bare fordi jeg var afhængig af sex og det fik mig til at overveje mine tanker om sex igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.