(Ikke baby)Karriereskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du taget flere uddannelser

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.584 visninger
17 svar
13 synes godt om
13. april 2017

Løven149

Kære alle, 

Jeg vil meget gerne høre historier fra folk, der har lavet et succesfuldt karriereskift. 

Jeg har en lang akademisk udd., og efter en lang og hård peride har jeg simpelthen accepteret, at jeg valgte forkert og det er ok. 

Jeg er snart nyudannet, og vil gerne have råd, og høre de gode historier. Hvordan kom I videre, og ikke mindst hvordan fik I økonomien til at hænge sammen?

Jeg håber at der  er mange, der har lyst til at dele deres inspirerende historie. 

Rigtig god påske derude!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2017

Løven149

Slet ingen, der har nogle gode råd og historier, som man inspirere mig og andre. Kom nu

Anmeld Citér

13. april 2017

1977

Profilbillede for 1977

Jeg skiftede fra en økonomisk uddannelse på uni til ufaglært i hjemmeplejen i en periode og er nu sosu  

Anmeld Citér

13. april 2017

lineog4

Kære alle, 

Jeg vil meget gerne høre historier fra folk, der har lavet et succesfuldt karriereskift. 

Jeg har en lang akademisk udd., og efter en lang og hård peride har jeg simpelthen accepteret, at jeg valgte forkert og det er ok. 

Jeg er snart nyudannet, og vil gerne have råd, og høre de gode historier. Hvordan kom I videre, og ikke mindst hvordan fik I økonomien til at hænge sammen?

Jeg håber at der  er mange, der har lyst til at dele deres inspirerende historie. 

Rigtig god påske derude!

Jeg blev for ti år siden færdig som cand mag i filosofi og pædagogik. Jeg gik direkte på barsel og mistede min datter. Det betød der gik to år før jeg igen skulle ud og prøve kræfter med arbejdsmarkedet og endda som et menneske der var svækket. Jeg havde ikke modet til at kæmpe om de få stillinger der er, at skulle sælge mig selv når det eneste jeg ønskede var at putte mig under dynen. Jeg fik et vikarjob som lærer og startede samtidig på meritlærer uddannelsen fordi jeg vidste jeg var god til at studere.

Jeg har nu arbejdet som lærer i over 9 år og føler mig som en lærer. Jeg drømmer stadig i glimt om at bruge især min filosofi igen, kunne grave mig ned i bøgerne og vende hver en sten. Men tror jeg ender med at blive pensioneret som lærer.

Anmeld Citér

14. april 2017

Bissen

Altså du er snart færdig med din udannelse men ønsker at tage en ny? Skal bare lige forstå det rigtigt  

- fordi de nye regler gør jo, at du ikke kan færdiggøre din uddannelse og så tage en ny. (Jo efter 6 år på arbejdsmarkedet). Derfor skal jeg bare lige forstå hvordan du mener. 

Anmeld Citér

14. april 2017

lineog4

Hov glemte lige økonomien. Jeg arbejdede fuldtid og tog uddannelsen på e læringen - meritlæreruddannelsen er brugerbetalt så den hører ikke under uddannelsesloftet forresten da man jo selv betaler 

Anmeld Citér

14. april 2017

Løven149

lineog4: tak fordi du delte den historie, det er meget inspirerende, og dejligt at høre at det er muligt at skifte spor.  

Bissen: jeg kender godt til de nye regler, men jeg kan uanset ikke taget en fuld udd på su. Hvis jeg gør det bliver det nok en privat, eller en diplom udd. på deltid, hvor man jo betaler selv og det ikke hører under reglerne for dobbelt udd. Meritlærer hører heller ikke under de nye regler udd. 

Anmeld Citér

14. april 2017

flowerpot3

Må jeg spørge hvilken uddannelse du er ved at færdiggøre? Og har du en ide om hvilken anden studieretning du kunne godt tænke dig? 

Anmeld Citér

15. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har en sproglig uddannelse, men arbejder med noget helt andet. Skiftet kom bare lige i starten af min karriere, fordi der på mit arbejde var brug for hjælp i finansafdelingen, så fik jeg lige et lille kursus i bogholderi. Fandt ud af at det lige var mig, og blev de første par år ved med at videreudanne mig via kurser & aftenskole. Derudover har jeg skiftet job forholdsvis ofte, for man lærer noget nyt hvert sted. Dvs jeg har fået en slags gratis uddannelse via mine jobs - jeg har simpelthen gået efter jobs jeg nok ikke helt var kvalificeret til fra start, og så fået lært det da jeg ankom. Og har bedt om kurser på jobbet, det er forholdsvis nemt at få ja til. "Learning by doing" er også mere mig, jeg er ikke specielt god til at sidde på skolebænken i længere tid ad gangen.

Nu er jeg bogholder med mange års erfaring, og er ikke længere underkvalificeret til nogen jobs. Jeg bruger kun sprog fordi jeg er ansat i en international virksomhed. Jeg elsker min branche, og er lige startet et nyt spændende job her i april 

Det er selvfølgelig ikke alle jobs man kan komme ind i uden den rigtige uddannelse, men hvor der er en vilje, er der en vej!

Anmeld Citér

16. april 2017

Løven149

LOMM, det lyder bare så skønt, det er så dejligt at høre at de kan lade sig gøre ved siden af familieliv.

Jeg har fået taget mig sammen til at tage mit første kursus i min nye retning

Jeg har taget en samfundsvidenskabelig uddannelse, men det var meget pres på at jeg skulle læse en bestemt udd.

Jeg er meget god til børn, en slags babywhisperer Jeg er meget glad for psykologi.

Så jeg tænker lidt på udd. som merit pædagog eller psykoterapeut, hvis jeg får tid.

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde nogle år som studievejleder, fordi jeg rigtig gerne vil arbejde med unge, men jeg bliver ikke kaldt til samtale, når jeg søger. Jeg tror selv det er pga. den akademiske udd. 

Det er nogle skønne og håbefule historier, jeg vil meget gerne høre flere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.