Venner med eks kærester, eks kærestens familie og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.673 visninger
13 svar
14 synes godt om
13. april 2017

Anonym trådstarter

Hej piger, i plejer at være søde til at komme med jeres meninger, så håber i vil svare på dette.

Jeg og min eks kæreste er begyndt at ses igen.
Da vi var sammen før, havde han ikke Facebook, men det har han fået nu.
Han er venner med alle sine eks kærester, eks kærestens familie og dem han har været sammen med.

Jeg synes det er unormalt og bliver jaloux over det.
Jeg er typen der sletter ekser/flirts/andet på Facebook da jeg nogle gange synes, at de ikke skal snage i mit liv.
Jeg synes ikke der er nogen grund til man er venner med sin eks, eksens familie  eller gamle flirts på Facebook hvis man ikke snakker sammen mere. Og han siger de ikke snakker sammen.

Han synes jeg er unormal og at jeg er den eneste i verden der har den mening. Jeg slettede også hele hans familie og de få venner af hans jeg havde, men det er fordi jeg som sagt føler de ikke skal kigge i mine ting jeg lægger op, eller snage.

Han synes det nu er flovt for mig igen, at hvis vi finder sammen så har jeg haft slettet hele hans familie og venner.

Jeg er en person med ingen selvtillid og ingen selvværd.

Men alligevel vil jeg høre hvordan i har det med at jeres kærester er venner med ekser, eksens familie og dem de har knaldet.
Jeg spørg for at få et indblik i andres meninger..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2017

esioul

Anonym skriver:

Hej piger, i plejer at være søde til at komme med jeres meninger, så håber i vil svare på dette.

Han er venner med alle sine eks kærester, eks kærestens familie og dem han har været sammen med.

Jeg er typen der sletter ekser/flirts/andet på Facebook da jeg nogle gange synes, at de ikke skal snage i mit liv.
Jeg synes ikke der er nogen grund til man er venner med sin eks, eksens familie  eller gamle flirts på Facebook hvis man ikke snakker sammen mere. Og han siger de ikke snakker sammen.

Han synes jeg er unormal og at jeg er den eneste i verden der har den mening. Jeg slettede også hele hans familie og de få venner af hans jeg havde, men det er fordi jeg som sagt føler de ikke skal kigge i mine ting jeg lægger op, eller snage.

Han synes det nu er flovt for mig igen, at hvis vi finder sammen så har jeg haft slettet hele hans familie og venner.

Men alligevel vil jeg høre hvordan i har det med at jeres kærester er venner med ekser, eksens familie og dem de har knaldet.

Man kan jo godt være på talefod med ekser selvom man ikke er sammen mere.. Synes faktisk det er utroligt bare at slette alt, fordi man. Ikke er sammen mere. De har jo trods alt været en del af ens liv :-)

Anmeld Citér

13. april 2017

koeapabshicar

Jeg har været venner med mine mine eks kærester efter vi har slået op. Er det stadig og kam også tale med deres familier uden problem. Er også venner med dem på fb og ser dem en sjælden gang imellem hvis jeg skal nok specifikt. 

Det var min mand helt ok med da vi lærte hinanden at kende. Men min eks og jeg er også gode venner idag. Vi har aldrig været uvenner efter vi er gået fra hinanden og var det heller ikke i den process. 

Hvis min mand da vi startede med at se hinanden havde sagt noget til det så havde han fået at vide at så måtte han smutte. Jeg kan ikke være sammen med en der skal bestemme hvem jeg er venner med og ikke er venner med. Det fungere slet ikke for mig. 

Iøvrigt har jeg aldrig forstået det der med at man altid skal skilles som uvenner og ingen kontakt have. 

Minamd og min eks er også "venner/bekendte" idag. Han var med til vores bryllup og er en del af vores liv. 

Jeg har aldrig tænkt tanken om at gå tilbage til min eks eller lave noget med ham. Jeg har altid gjort det tydeligt for min mand og der har aldrig været noget hemmeligt og han har altid kunne følge med i hvad der sker. :-) 

Anmeld Citér

13. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du vil ikke have at folk snager så du sletter dem. Han har det tydeligvis ikke på samme måde, så fred være med det. Hvis det er fordi du er bange for han laver alt muligt med dem så gør det da ingen forskel at han sletter dem fra Facebook. Det er tusind andre måde at holde kontakt. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at gøre ting for at opbygge selvværdet. Når det sker er Facebook relationer uendeligt ligegyldige. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Du vil ikke have at folk snager så du sletter dem. Han har det tydeligvis ikke på samme måde, så fred være med det. Hvis det er fordi du er bange for han laver alt muligt med dem så gør det da ingen forskel at han sletter dem fra Facebook. Det er tusind andre måde at holde kontakt. 

Det bedste du kan gøre for dig selv er at gøre ting for at opbygge selvværdet. Når det sker er Facebook relationer uendeligt ligegyldige. 

Ja du har jo ret.

Hvordan opbygger jeg mit selvværd?

Anmeld Citér

13. april 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg er venner med flere af mine store børns Ex kærester. 

Jeg kunne ikke drømme om at slette dem fordi de ikke er kærester med mine børn længere. 

De har været i vores familie i måske flere år og de har en betydning for mig. 

Et par af pigerne skriver jævnligt og vi mødes også og heldigvis har mine drenges nuværende kærester det fint med det ellers var det helt sikkert noget vi skulle have en snak om .

Flere af de stores tætte venner har også addet mig på Facebook og selvfølgelig godkender jeg 

Det handler jo om tilhørsforhold og du risikerer bare at køre din kæreste træt med jalousi og ejerfirnemmelse. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Ciss

Jeg og X var sammen i nærmere 9 år.

Nu er det 3 år siden han flyttede ud.

Jeg har stadig lidt kontakt med hans familie. Onkler, tanter, søsken osv. Vi har jo en god del fælles historie og har trivedes sammen i åresvis. De sender mig en hilsen på fødselsdagen osv. Og omvendt.

Det er jo mennesker jeg kender og har et godt forhold til. Det ville da være mærkeligt, hvis jeg bare slettede dem.

Anmeld Citér

13. april 2017

Bananaalice

Jeg har ikke børn med nogen, men er venner med alle mine ekskærester Lige da facebook startede slog jeg op med en, og jeg blev faktisk ked af hans familie slettede mig. Brudet havde ikke været hårdt eller ondt, vi var endt som venner der stadig sås, så det gjorde mig ondt at jeg ikke var mere, end en kæreste til ham som de bare kunne slette. Jeg troede helt ærligt at al den ærlighed vi havde delt, og timer sammen betød jeg var lidt mere end bare kæreste til ham.

Min seneste ekses familie er også på facebook, men de er ikke på så tit, så det er ikke sådan så de kan se alt jeg skriver, så tit er de ikke på. Men det rør mig også ganske lidt, jeg skal ikke længere stå til ansvar for dem Og jeg ses stadig med min eks, faktisk er han min bedste ven stadigvæk.
Og da jeg var sammen med ham havde han også ekskærester på facebook, men klart når han har datet sine bedste venners søstre Men der var det helt okay at han så sin tidligere svigermor f.eks. og snakkede godt med hende. 

Min nuværende kæreste har jeg faktisk ærligt ikke spurgt om han har ekser på facebook. Jeg tvivler på han har det, men vil faktisk ikke vide det. For så tror jeg faktisk jeg vil begynde at ligge mere fokus på den person, og det gider jeg ikke. Så det skal være sådan i fred. 

Anmeld Citér

13. april 2017

Bananaalice

Nogen af mine ekser er også stadig venner med min mor, og jeg ved begge mine forældre hjertens gerne vil snakke med mine ekskærester hvis de bød sig selv på kaffe en dag. Sådan er vi vant til i min familie, medmindre det er et par hurtige flings som kun vare et par måneder.
Min mor har interesseret sig meget for dem jeg har kommet sammen med, og kun været glad for når det går dem godt, og omvendt også ærgre sig når det ikke går dem godt. Det synes jeg nu er meget sundt og godt for børn at vokse op i. AT brud ikke altid skal være bitre, at man kan skilles som venner. Herregud, der var engang man ikke kom sammen, og den dag kommer måske igen, hvorfor ikke skilles som venner, og have det okay.

Anmeld Citér

13. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Ja du har jo ret.

Hvordan opbygger jeg mit selvværd?

Det er jo svært at sige uden at kende dig. Jeg er bestemt ikke ekspert men der er vel mange forskellige måder folk gør det på. Nogen snakker med en coach eller psykolog. Nogen starter med træning eller sport. Andre starter på fritidsinteresser de synes er rigtig sjove, dans eller hvad ved jeg.

Det er bestemt ikke nemt, men der findes i hvert fald værktøjer som man kan prøve af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.