I bad med børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
15 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg går altså ofte i bad samtidig med ungerne. Den ene er 1-2 år og den er 6-8 år. De begge er drenge. 

Er meget åben overfor spørgsmål, hvorfor jeg har nogle piercinger nogle steder hvor der normalt er tøj på, og hvorfor jeg har nogle tigerstriber (strækmærker)... men bør jeg snart holde op med den store? Tænker mest at jeg måske godt kan overskride hans personligr grænse, uden han ved det? Og tænker også på det nysgerrige ved kønsforskel, det seksuelle (hvordan blir de børn til osv.) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2017

Mum33

Min søn er snart 9, og jeg går stadig i bad med ham. Tænker han selv "vælger fra" når tiden kommer. Synes det er vigtigt, at han oplever at det er helt naturligt, og ser hvordan kvinder rigtigt ser ud 

Anmeld Citér

14. april 2017

B&J

Jeg går dog ikke i bad med min fordi han vil i bad alene.

men han har da set mig uden tøj på og han siger mor har en tissekone og han har da set når jeg har min menstruation og jeg fortæller ham hvorfor jeg har det fordi nu er det bare nå mor bløder og det er kun piger. Og syntes det er godt de har set og fået nogle ting fortsæt fordi det er jo åbenhed. Så de ikke står som 14år og tænker ej har kvinder menstruation 

Anmeld Citér

14. april 2017

Soonmom

Jeg ville ikke gå i bad med så store børn, ville faktisk slet ikke gå i bad med mine børn, det er noget man gør alene (med mindre man er i svømmehallen og i den dur) og så får man self. Hjælp når man er for lille, men ellers er det noget man gør alene

Anmeld Citér

14. april 2017

Aristocats

Soonmom skriver:

Jeg ville ikke gå i bad med så store børn, ville faktisk slet ikke gå i bad med mine børn, det er noget man gør alene (med mindre man er i svømmehallen og i den dur) og så får man self. Hjælp når man er for lille, men ellers er det noget man gør alene

Hvorfor det?

Anmeld Citér

14. april 2017

Anonym

Soonmom skriver:

Hvorfor det? Hvis nu børnene gerne vil. Det er da en totalt hyggestund. 

Anmeld Citér

14. april 2017

Carina:-)

Vi er ret afslappede om nøgenhed herhjemme så går tit i bad med min pige på 9 for hun elsker når jeg giver hendes hår en stor omgang med hår kur osv -

Min dreng på 5 og den lille på 1 er også tit med i bad og den store på 11 går ud og tisser selv om jeg står ved siden af i bruseren.

Her er det helt naturligt at man ser hinanden uden tøj på - men ikke noget vi tvinger nogen til så tænker at dit barn selv siger fra hvis det ikke lige føler for at gå med mor i bad længere.

Og det kommer helt af sig selv med tiden - for ingen af mine de store hopper under bruseren med mig længere 

Anmeld Citér

14. april 2017

Aristocats

Carina:-) skriver:

Vi er ret afslappede om nøgenhed herhjemme så går tit i bad med min pige på 9 for hun elsker når jeg giver hendes hår en stor omgang med hår kur osv -

Min dreng på 5 og den lille på 1 er også tit med i bad og den store på 11 går ud og tisser selv om jeg står ved siden af i bruseren.

Her er det helt naturligt at man ser hinanden uden tøj på - men ikke noget vi tvinger nogen til så tænker at dit barn selv siger fra hvis det ikke lige føler for at gå med mor i bad længere.

Og det kommer helt af sig selv med tiden - for ingen af mine de store hopper under bruseren med mig længere 

Tænker nemlig heller ikke at ens 18-årig står og plager med mor om at komme i bad. Jeg ser ingen grund til at sætte grænser for sådan noget, da bestemt heller ikke når de er så små - det skal jo nok aftage når tiden er inde og de ikke føler for det længere

Anmeld Citér

15. april 2017

Soonmom

Aristocats skriver:

Hvorfor det?

Jeg synes det er mærkeligt og unødvendigt. 

Jeg er ikke selv vokset op hvor man gjorde sådan og kæresten heller ikke, måske derfor? 

Jeg må bare indrømme at det slet ikke har været i mine tanker og ja det et bare mærkeligt for mig, andre måder kan jeg ikke beskrive det

Anmeld Citér

15. april 2017

Anonym

Her hos os er bad ikke noget man gør alene. Endnu da. Faktisk bliver børnene badet enten 3 styk i badekarret samtidig eller en efter en.. lige fra et år op til 11.. min bonusdatter får vasket håret af mig og vi sludrer altid hyggeligt imens.. far og jeg bader også altid med åben dør og er tit nøgne (i forbindelse med fx omklædningen) .. det generer ikke vores børn. Min ene søn er 10 og vil gerne bade alene ( altså uden at tøserne ser på) det er helt ok selvf. Men han har ikke noget imod at jeg er i rummet.. 

Jeg kan kun se fordele. Jeg finder det virkelig belastende med generte børn/voksne når det kommer til nøgenhed. Jeg tror det er sundt at se nøgne kroppe som ikke er fra film/blade. Jeg tror det er lettere at kunne klæde om på fremmede steder (skole, svømmehal etc) hvis man er vant til at kunne være nøgen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.