Manden er ikke inviteret med!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2017

PernilleogLouis

Astoria skriver:

Jamen har din mand en relation til pigen? 

Men hendes mand er jo gift med hende - de er et par så derfor invitere man da begge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

FruK

Jeg ville sige nej tak. Måske spørge hvorfor / alt efter hvor tæt du er med dem, der inviterer. 

Men konfirmation er efter min mening en familiebegivenhed, hvor man ikke inviterer den ene del af et par. Vil man ikke have begge med, så må man undlade at invitere.

Jeg ville ikke tage til sådan en fest, uden at min mand også var inviteret.

Det skulle da lige være for at fortælle alle dem der spørger i løbet af festen hvorfor din mand ikke er der, at han ikke er inviteret... 

Anmeld Citér

12. april 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg er ikke enig i at man automatisk skal invitere begge  
Men hvis man ikke vil gå uden sin partner, så må man jo melde afbud.

Anmeld Citér

12. april 2017

Anonym

Jeg kan godt huske dit andet opslag omkring din mors holdning til din mand.

Jeg ville ikke selv deltage i en familiefest som min mand ikke var inviterer med til. Vil de ikke acceptere ham som en del af mig, så siger jeg pænt nej tak. Har aldrig hørt om at man inviterer til konfirmationer eller andre store familiebegivenheder og så ikke inviterer faste partnere med...

Har du mod på at tage fat i din mors veninde, så gør endelig det, og spørg hvordan det kan være at din mand ikke er inviterer med. Måske får du så chancen for at fortælle at din mor fylder dem med løgne og at det faktisk gør dig rigtig ked af det.

Anmeld Citér

12. april 2017

nielsen80

Enig i at man normalt inviterer alle! Den eneste undtagelse(som måske gør sig gældende her) er, når nogen har en konflikt, og man som værtinde er i tvivl om, hvorvidt disse kan afholde sig fra at skændes, eller på anden måde ødelægge festen. Det kan jo være, at moren til konfirmanden har vurderet en fare for at hendes datters fest kunne blive ødelagt af den konflikt din mand og mor har.

Under alle omstændigheder ville jeg nok takke nej, specielt hvis du ikke har et nært forhold til konfirmand eller dennes mor.

Anmeld Citér

12. april 2017

Tommelise

Jeg har aldrig helt forstået den der med, at man altid går i byen sammen. Man er jo ikke siamesiske tvillinger, fordi man er kærester eller gift.

I dette tilfælde synes jeg dog, det lyder mærkeligt, at din mand ikke er inviteret med. Specielt ikke hvis alle andre er inviteret som par.

Jeg kan også godt huske dit tidligere indlæg, og det lyder som om, din mor virkelig kan lave rav i den.

Hvis du har mod på det, kan du jo direkte spørge, hvorfor din mand ikke er inviteret.

Det er også helt okay at melde afbud.

Anmeld Citér

12. april 2017

Cassiopeia

Det er altså meget normal kutyme at man invitere kæreste eller ægtefælle, om man står hinanden nær eller ej. Det har jeg hvert fald lært hjemme fra.

Sidste sommer holdt min mands kollega bryllup. Der var jeg også inviteret med. Jeg ville ikke kende en sjæl af de mennesker, som skulle med - heller ikke engang brudeparret. Så jeg takkede pænt nej og min mand tog selv afsted. Men jeg fik tilbudet og det var en pæn gestus. 

Kan godt forstå, du syntes det er underligt at din mand ikke er inviteret med til den konfirmation. Det ville jeg sgu også blive ked af, hvis det var min mand og jeg. 

Jeg syntes ikke du skal gå til din mors veninde, jeg tror det vil blive enormt akavet. Snak med din mor og spørg om hun har kendskab til noget af det.

Men hvis jeg var dig ville jeg nu tage afsted alligevel og fejre den pige du har kendt siden hun var 3 år.

Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.