Midlertidig søvnskilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2017

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg kan se at hans snorken er i fokus, hvilet betyder jeg ikke var helt tydelig nok - skrev han var inde i en periode hvor han snorker meget Det er ikke normalt et problem. Og han snorker selvom jeg puffer til ham eller får ham om på siden han er noget bombet for tiden så tror det er derfor.

Normalt er problemet han skærer tænder, og selvom han sover med bøjle så han kan jeg stadig hører han gumler i den. Selvom jeg har haft 2 års tilvænningstid. Suk. Det skulle jeg nok have skrevet u første indlæg, men jeg var noget søvndrukken lige der. Sorry 

Men det kan godt ske vi simpelthen skal finde et mere holdbart løsning med at en af os kan sove et andet sted  jeg tror ikke det vil gå ud over intimiteten, når vi godt kan sove sammen når børnene ikke er her, eller hvad tænker i?

Manglende søvn går jo også ud over intimiteten. Herhjemme har vi et gæsteværelse og selvom vi (næsten) altid starter i samme seng, er det rart at kunne gå et andet sted hen og få sovet, de nætter, hvor det er et problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2017

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Jeg kan se at hans snorken er i fokus, hvilet betyder jeg ikke var helt tydelig nok - skrev han var inde i en periode hvor han snorker meget Det er ikke normalt et problem. Og han snorker selvom jeg puffer til ham eller får ham om på siden han er noget bombet for tiden så tror det er derfor.

Normalt er problemet han skærer tænder, og selvom han sover med bøjle så han kan jeg stadig hører han gumler i den. Selvom jeg har haft 2 års tilvænningstid. Suk. Det skulle jeg nok have skrevet u første indlæg, men jeg var noget søvndrukken lige der. Sorry 

Men det kan godt ske vi simpelthen skal finde et mere holdbart løsning med at en af os kan sove et andet sted  jeg tror ikke det vil gå ud over intimiteten, når vi godt kan sove sammen når børnene ikke er her, eller hvad tænker i?

Hvad med at købe en babyalarm og koble til ungernes værelse?

Det har vi.. netop så jeg kan sove med ørepropper 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Hvad med at købe en babyalarm og koble til ungernes værelse?

Det har vi.. netop så jeg kan sove med ørepropper 

Jeg har bestemt tænkt tanken, men jeg tør simpelthen ikke. Alene risikoen for, at teknikken svigtede, og jeg ikke hørte en af dem, den tør jeg ikke løbe. Vi sover på hver sin etage. Ellers var det helt klart en oplagt mulighed

Når de bliver lidt større, er der måske ikke samme behov for, at jeg kan høre dem, men endnu er de relativt små

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Manglende søvn går jo også ud over intimiteten. Herhjemme har vi et gæsteværelse og selvom vi (næsten) altid starter i samme seng, er det rart at kunne gå et andet sted hen og få sovet, de nætter, hvor det er et problem. 

Jeg tænker jo også, at det er begrænset, hvor "intimt" det egentlig er at sove sammen. Vi sover alligevel aldrig i ske og den slags, fordi jeg ikke kan sove på den måde. Maksimalt er det rart lige at holde om ham, hvis jeg har haft mareridt, men det overlever jeg jo nok trods alt. Jeg læste, at folk skriver, at det går ud over sexlivet, men det er vel hvad man gør det til? Vi ligger tit i sengen om aftenen og læser, og så udvikler et sig ofte til sex. Det ville vi jo stadig gøre, så ville den ene bare gå i et anden rum, når det var tid til at sove.

Jeg tror, at løsningen bliver, at vi køber en sovesofa.. Og så kan vi sove sammen, når børnene ikke er hjemme. Jeg ved i hvert fald bare, at jeg fungerer utrolig dårligt på ringe eller manglende søvn!

Anmeld Citér

11. april 2017

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg tænker jo også, at det er begrænset, hvor "intimt" det egentlig er at sove sammen. Vi sover alligevel aldrig i ske og den slags, fordi jeg ikke kan sove på den måde. Maksimalt er det rart lige at holde om ham, hvis jeg har haft mareridt, men det overlever jeg jo nok trods alt. Jeg læste, at folk skriver, at det går ud over sexlivet, men det er vel hvad man gør det til? Vi ligger tit i sengen om aftenen og læser, og så udvikler et sig ofte til sex. Det ville vi jo stadig gøre, så ville den ene bare gå i et anden rum, når det var tid til at sove.

Jeg tror, at løsningen bliver, at vi køber en sovesofa.. Og så kan vi sove sammen, når børnene ikke er hjemme. Jeg ved i hvert fald bare, at jeg fungerer utrolig dårligt på ringe eller manglende søvn!

Ja, nogen gange er man nødt til at vælge de pragmatiske løsninger tænker jeg. Og den her er relativt nem, og jeg ved at der findes sovesofaer man også kan sove godt på. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Bananaalice

Hvor gamle er de børn siden de decideret skal høres?? Og ikke bare kan sove med dig i de perioder?

Anmeld Citér

11. april 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Gå for gud skyld i seng i samme seng. Hvis der så opstår problemer har en en opredt seng stående klar du kan dumpe ned i. 

At gå i seng hver for sig fra start lyder en anelse trist. 

Anmeld Citér

12. april 2017

Ena

Anonym skriver:

Så ligger jeg her på sofaen for anden aften i træk.

Min vidunderlige kæreste er inde i en periode, hvor han snorker meget. Jeg sover altid let, så jeg kan ikke sove for det snorkeri. Men jeg er træt af at altid have dårlig søvn.

Heldigvis  (eller hvad man skal sige, men nu lige i forhold til dette problem) har vi delebørn, dvs. Jeg kan sove med ørepropper når børnene er hos deres far. Men de er her halvdelen af tiden, og det betyder at de dage jeg har brug for mest energi får jeg faktisk dårligst søvn.

Jeg kan ikke sove med ørepropper når børnene er hjemme, for min kæreste har større hørenedsættelse på begge ører og kan ikke høre dem om natten.

Så.. lige nu ser jeg ingen anden løsning end søvnskilsmisse, når børnene er hjemme. Ser i anden løsning? Problemet er bare man sover dårligt på vores smalle sofa. Han tog den hjertens gerne for mig, men han skal op på arbejde, Jeg skal studere hjemme, så jeg synes det er mest fair han får sengen.

Kan i se en gylden løsning jeg har overset? Hilsen en træt mor som savner at sove ved siden af sin kæreste 

Vi var igennem en søvnskilsmisse for mange år siden. Det skulle have været midlertidigt, men er blevet permanent. Det er i top fem over det bedste vi har gjort i vores forhold. Vi har det så godt sammen og meget bedre end før. Vi er begge meget afhænige af vores søvn, og den fik vi ikke rigtig før og vi har også begge rigtig meget brug for ro, og det får vi på denne måde. Så sent som i går snakkede vi om, at havde vi ikke fået hver vores soveværelse, var vi blevet skilt for længst. Det mener vi begge helt seriøst. Det er nærmest et tabu at have hvert sit rum, når man deler livet med en partner. Mine ellers skønne og tolerante veninder, ser meget skævt til det og tror med det samme, der er det mindste i vores ægteskab, at det nok hænger sammen med at vi ikke sover sammen. Men intet kunne være mere forkert. Hvis du føler for at sove alene og mener at det kunne give dig og jer en bedre hverdag, så gør det. Uanset om det er midlertidigt eller permanent, kan jeg anbefale om ikke andet, så i hvert fald at give det et forsøg. Det kan der ikke ske noget ved. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.