Midlertidig søvnskilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
17 svar
6 synes godt om
10. april 2017

Anonym trådstarter

Så ligger jeg her på sofaen for anden aften i træk.

Min vidunderlige kæreste er inde i en periode, hvor han snorker meget. Jeg sover altid let, så jeg kan ikke sove for det snorkeri. Men jeg er træt af at altid have dårlig søvn.

Heldigvis  (eller hvad man skal sige, men nu lige i forhold til dette problem) har vi delebørn, dvs. Jeg kan sove med ørepropper når børnene er hos deres far. Men de er her halvdelen af tiden, og det betyder at de dage jeg har brug for mest energi får jeg faktisk dårligst søvn.

Jeg kan ikke sove med ørepropper når børnene er hjemme, for min kæreste har større hørenedsættelse på begge ører og kan ikke høre dem om natten.

Så.. lige nu ser jeg ingen anden løsning end søvnskilsmisse, når børnene er hjemme. Ser i anden løsning? Problemet er bare man sover dårligt på vores smalle sofa. Han tog den hjertens gerne for mig, men han skal op på arbejde, Jeg skal studere hjemme, så jeg synes det er mest fair han får sengen.

Kan i se en gylden løsning jeg har overset? Hilsen en træt mor som savner at sove ved siden af sin kæreste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2017

Panther

Profilbillede for Panther

At han går til lægen og får råd til at afhjælpe problemet? Eller at I køber en god ekstra-seng..

Anmeld Citér

11. april 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

At i skiftes til at sove på sofaen.

Måske købe en ny sofa, som man sover bedre på, ku være en god ide? Vh Stine 

Anmeld Citér

11. april 2017

Sandratoft

Køb en god gæsteseng

Anmeld Citér

11. april 2017

Newsence

1. Ta til lægen. Måske kan det afhjælpes

2. Prøv at falde i søvn før ham i samme seng så du langsomt vænne dig til lyden

3 god sovesofa

jeg sover let som dig og har også en stor snorkede mand. Troede aldrig jeg skulle vænne mig til det.  Men vi gik i seng sammen og jeg faldt i søvn først. Og i starten vågnede jeg ved første snork og forlod så rummet, men så langsomt så kunne jeg ignorere det lidt længere og så lidt længere. Og i dag kan jeg faktisk sove fra de fleste af hans lyde.. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Tutter92

Min mand sover med en nat bøjle i munden, og det hjælper altså rigtig meget herhjemme. 

Og hvis han skulle komme til at snorke lidt alligevel, så plejer jeg at skubbe ham om på siden, for han snorker mere af at ligge på ryggen. 

Men jeg vil klart anbefale bøjlen. Du skal bare lige tjekke at det er sådan en type bøjle der forhindre at han snorker, og ikke den der forhindre at man skærer tænder. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har desværre samme problem herhjemme. Jeg sover meget let, og har egentlig aldrig haft problemer med min mands snorken.. Plejede bare at skubbe til ham, men så fik min datter, og så blev jeg endnu mere følsom mht. lyden.

Jeg vil anbefale at tage til lægen. Min mand var til øre, næse og halslæge, hvor han blandt andet blev brændt inde i næsen. Noget med han var smal i næsen.

Desværre hjalp det ikke. Vi har så prøvet natbøljer, sådan en spray til næsen (tror jeg det var). Det hjalp heller ikke.

Så vi sover hver for sig. Vi plejede at skiftes om at sove på sofaen, for det er ret hårdt for ryggen, men nu sover min mand der bare. Det vil han egentlig helst.

Du kan også prøve at falde i søvn inden han sover. Det har virket nogle gange her. Mit problem er bare, jeg åbner ofte om natten, og så kan jeg ikke sove igen.

Jeg håber, I finder ud af det

Anmeld Citér

11. april 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Dobbelt

Anmeld Citér

11. april 2017

Skouboe

Køb noget flixonase næsespray og se om det ikke hjælper (det tager typisk et par dage), og så køb en ordentlig sovesofa så du har et reelt valg, når du ikke kan holde det ud. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg kan se at hans snorken er i fokus, hvilet betyder jeg ikke var helt tydelig nok - skrev han var inde i en periode hvor han snorker meget Det er ikke normalt et problem. Og han snorker selvom jeg puffer til ham eller får ham om på siden han er noget bombet for tiden så tror det er derfor.

Normalt er problemet han skærer tænder, og selvom han sover med bøjle så han kan jeg stadig hører han gumler i den. Selvom jeg har haft 2 års tilvænningstid. Suk. Det skulle jeg nok have skrevet u første indlæg, men jeg var noget søvndrukken lige der. Sorry 

Men det kan godt ske vi simpelthen skal finde et mere holdbart løsning med at en af os kan sove et andet sted  jeg tror ikke det vil gå ud over intimiteten, når vi godt kan sove sammen når børnene ikke er her, eller hvad tænker i?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.