Kan vi ringe til hans læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Ved fælles forældremyndighed skal i begge være enige om hvorvidt han skal have sin vaccine. Hun kan ikke bare tage valget om den selvom hun har bopæl  

men du kan af samme grund så heller ikke tage til lægen og vaccinerer ham uden mors samtykke. 

Så vil anbefale dig at ringe til SF og spørger hvordan i kommer videre herfra. 

Her kan du se et skema for hvad i hver i sær har ret til. 

Jeg er ret sikker på, at vaccine ikke er væsentlig medicinsk behandling - såsom kemoterapi mm.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Jeg er ret sikker på, at vaccine ikke er væsentlig medicinsk behandling - såsom kemoterapi mm.

Det er de oplysninger jeg selv har fået at vide da min søn skulle vaccineres første gang. Jeg ville. Far var meget i tvivl. Fik at vide vi skulle være enige omkring den hvilket vi blev 

Anmeld Citér

5. april 2017

klmf

Anonym skriver:

Hej

Skriver angående min bonusdreng som bor hos sin mor i den anden ende af landet. Hende og min kæreste har fælles forældremyndighed, men hun har bopæl.

For et lille års tid siden fik vi brev om, at han manglede at få sin 5 års vaccine. Vi har så spurgt mor, om den er god nok, men hun bliver ved at komme med vævende svar eller bare ignorere os (yes, samarbejdsvanskeligheder). 

Nu vil vi efterhånden gerne vide om hun har sørget for at få ham af sted og få den, Han har alle de andre vacciner. Han er 7.5 og vi synes virkelig det er vigtigt og er ved at opgive at få en respons fra mor.

Kan vi godt ringe til hans læge og spørge om han er vaccineret når vi ikke har bopæl men fælles forældremyndighed?

Hvad nu hvis han ikke har fået Den? Vi kan jo ikke fysisk tvinge hende til at tage ham til lægen, Hvad gør man så? Og er det for sent for ham at få den nu?

Når jeg logger ind på sundhed.dk kan jeg se hvilke vacciner mine børn har fået. Måske din mand også kan det? 

Anmeld Citér

5. april 2017

Newsence

far har ret til at få oplysninger fra lægen. Så det er bare at ringe. Måske forlanger lægen en skriftlig anmodning ( det er ren proforma) og så får I et udprint af hans journal. 

I må ikke bare få ham vaccineret uden mors samtykke.. Kan I ikke blive enige må den i SF.

mens han er hos jer kan han gå til fars læge med sygdomme der ikke kan vente til han kommer hjem, da han jo bor langt væk..

MEN et vaccine der er forsinket i forvejen er ikke akut og kan godt vente til han kommer hjem..

MEN hvis mor siger ok for det ( få det skriftligt) så kan far med forældremyndighed godt tage ham til barnets egen læge ( altså I skal ud på en køretur) og få vaccinen.. 

MHT til klipningen du skrev: havde I snakket med mor om det eller kom han bare hjem med ny frisure? En frisure som mor måske ikke lige syntes var pæn? Følte mor måske I handlede egenrådigt og ikke involverede hende? Jeg ved godt det ikke var hvad din tråd handler om, men jeg håber det illustrerer at det er meget vigtigt at mor er med på at I får ham vaccineret og gerne på skrift eks. over sms eller mail.. 

Anmeld Citér

5. april 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, Jeg fik de svar jeg havde brug for Jeg vil ikke gå ind og diskutere sagen yderligere, Det fylder massivt i forvejen i hverdagen med et barn der svigtes og et system der svigter. Derfor har jeg ikke brug for at skulle sidde og forsvare mig omkring det. Men tak for al jeres hjælp!

Anmeld Citér

5. april 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det almindelige vaccinationsprogram,er IKKE omfattet af at forældrene skal være enige.

Det kan bopælsforældren suverænt bestemme.

Far kan ringe til lægen,og få oplyst,om søn er vaccineret.

Vacvinationerne er ikke lovpligtigt.

Anmeld Citér

5. april 2017

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, Jeg fik de svar jeg havde brug for Jeg vil ikke gå ind og diskutere sagen yderligere, Det fylder massivt i forvejen i hverdagen med et barn der svigtes og et system der svigter. Derfor har jeg ikke brug for at skulle sidde og forsvare mig omkring det. Men tak for al jeres hjælp!

Pp "Det fælles medicinkort" kan man logge ind med NemID ogse vacciner og recepeter på sig selv og sine børn.

Anmeld Citér

6. april 2017

EnGodMor

Jeg tænker lidt, at hvis det er moreren der har bopælsretten, MEN det er faren som får brevet/brevene, så kan faren vel os sagens ringe til lægen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.