projektet er skudt igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.635 visninger
27 svar
0 synes godt om
7. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
i ovnen er en lækker lækker chokoladekage, på køkkenbordet venter en masse citronmuffins, og så skal der ellers leges med MMF til den helt store guldmedalje! skal øve mig inden min eksamen (Daniels sidste fodboldkamp)..
Jeg har bestil pastafarver, men de kommer først om nogle dage, så jeg starter med frugtfarve, bare for at lige få føling med det og lære hvordan og hvorledes med udrulning osv
I får en update senere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Moderator

sådan noget forbandet L***
det der MMF er jo ikke til at regne med!? hvordan fanden ved man at der er nok flormelis i? det virker jo ikke med den opskrift jeg har fundet herinde.. der skal over dobbelt så meget flormelis i, så nu står hele lortet, halvfærdigt ude på køkkenbordet Vil så gerne lave en lækker kage til Daniel og drengene, men lige nu har jeg SLET ikke lyst til det mere.. når det driller SÅ meget..regnede ikke med det ville være nemt, men har for fanden allerede brugt over et kilo flormelis, og det er stadig ikke stift nok til at man kan lave noget som helst

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

æææhm er du sikker på du har gjort det rigtigt så???

kan du ikke lige skrive her hvavd du har puttet i?

stil det i køleskabet ind til videre, hvis det er kan du jo altid købe mere flormelis, for det kan sagtens gemmes i en plastikpose (når det er færdigt) og bruges senere, mener det kan holde sig i 3 måneder...

Min opskrift:

100 g skum (til bål)
1 spsk vand
1spsk olie

30 sekunder i microovnen, og rør så grundigt til der ikke er flere klumper. er det kke nok at røre så giv maks 10 sekunder ad gange og rør igen, ind til alle klumper er væk.

ca. 400 g flormelis (jeg er sikker på jeg bruger mindre end det)

så ælter du bare derudaf, og lad være med at bruge fingrene før du er sikker på det ikke klistrer til dine hænder, for det er næsten ikke til at få af igen, andet end med vand....

Lige når jeg stikker fingrene i det, så ælter jeg det forsigtigt med oversiden af fingrene, så ikke håndvarmen får det til at klistre for meget. først når du er ved ta have alt flormelisen blandet i, kan du rigtig mose det uden det sætter sig fast til dine hænder.

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

hold kæft hvor er jeg stolt!
Nu forstår jeg hvorfor de siger det godt kan gøre ondt når man er jomfru
Teksten på kagen blev lidt anderledes end planlagt, men den viser tydeligt min mentale tilstand, lige nu

TADAAAAAA:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. oktober 2009

memuffin

Caroline86 skriver:

Teksten på kagen blev lidt anderledes end planlagt, men den viser tydeligt min mentale tilstand, lige nu

TADAAAAAA:

Anmeld

7. oktober 2009

grinbidderen

Godt gået selvom det ik var som du ville i starten, men den er sgu da blevet vild flot nu den er færdig.. så ros til dig..

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

TADAAAAAA:

Den er da flot.... og dejligt inspireret af "nu'et" synes jeg hehe....

Hvad gjorde du ved MMF'en???

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Den er da flot.... og dejligt inspireret af "nu'et" synes jeg hehe....

Hvad gjorde du ved MMF'en???

jamen jeg havde lavet 3 forskellige farver.. den grønne døde , men de to andre fik så lige en omgang kartoffelmel og så holdt den op med at klistre fast over det hele det var stadig besværligt at arbejde med, men nu tror jeg at jeg har fremgangsmåden til næste gang, for det var ikke helt så nemt at lave som jeg troede... troede slet ikke jeg ville være i tvivl om hvornår den havde fået nok flormelis, men det havde jeg åbenbart ikke styr på overhovedet - for den grønne havde åbenbart fået ALT for meget og smuldrede bare da jeg skulle lave ting og sager med den (det var den der blev "mættet" først, så de andre havde ikke fået ligeså meget.. men det hjalp da de havde stået lidt og så fik noget kartoffelmel..
Vi skal spise kagen om lidt, så jeg er spændt på hvordan det smager

Anmeld

7. oktober 2009

mariamiss6

Caroline86 skriver:

jamen jeg havde lavet 3 forskellige farver.. den grønne døde , men de to andre fik så lige en omgang kartoffelmel og så holdt den op med at klistre fast over det hele det var stadig besværligt at arbejde med, men nu tror jeg at jeg har fremgangsmåden til næste gang, for det var ikke helt så nemt at lave som jeg troede... troede slet ikke jeg ville være i tvivl om hvornår den havde fået nok flormelis, men det havde jeg åbenbart ikke styr på overhovedet - for den grønne havde åbenbart fået ALT for meget og smuldrede bare da jeg skulle lave ting og sager med den (det var den der blev "mættet" først, så de andre havde ikke fået ligeså meget.. men det hjalp da de havde stået lidt og så fik noget kartoffelmel..
Vi skal spise kagen om lidt, så jeg er spændt på hvordan det smager

nåh det er godt du fik styr på det alligevel.

Bedre held næste gang alligevel....

hvad har du puttet ind i kagen? selvfølgelig smager den da godt.... og ham daniel han får bank his han vrænger næse af den

Anmeld

7. oktober 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

nåh det er godt du fik styr på det alligevel.

Bedre held næste gang alligevel....

hvad har du puttet ind i kagen? selvfølgelig smager den da godt.... og ham daniel han får bank his han vrænger næse af den

Han har allerede kommenteret hvor flot den er (og havde gemt noget grøn mmf, så han selv kunne se hvor galt det kunne gå)
Der er ikke noget i den dovenskaben længe leve.. men bagte en omgang citronmuffins også, i tilfælde af at det skulle gå helt galt... tror eksamenskagen bliver en firkantet chokoladekage med hindbærmousse og måske tobleronecreme.. tror du det bliver for sødt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.