Jeg undres!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
16 svar
71 synes godt om
3. april 2017

mummitrolden

Gang på gang læser jeg tråde herinde og i grupper på facebook, hvor kvinder beskriver den måde de bliver behandlet på af kæresten (stærkt inspireret af et par tråde i går og i dag)

Det er vold,  utroskab, chat med andre kvinder, bliver talt ned til osv osv.

Hvorfor finder I jer i det? Jeg forstå mekanismen efter lang tids nedbrydning, men 1. Eller 2. Gang det sker??? Hvorfor går I ikke der? 

Mange gange vælger man så at få børn med manden 

Hvis min man lagde hånd på mig en eneste gang, så var det ud af vagten. 

Jeg undres, så er der nogle der kan fortælle mig hvorfor?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

Troldemommi

mummitrolden skriver:

Gang på gang læser jeg tråde herinde og i grupper på facebook, hvor kvinder beskriver den måde de bliver behandlet på af kæresten (stærkt inspireret af et par tråde i går og i dag)

Hvorfor finder I jer i det? Jeg forstå mekanismen efter lang tids nedbrydning, men 1. Eller 2. Gang det sker??? Hvorfor går I ikke der? 

Helt enig, jeg forstår det heller ikke, tænk at der er kvinder der har så lidt respekt for deres eget liv at de lever med at blive behandlet som skidt.

Det må være kvinder som virkelig mangler noget selvværd og selvtillid, de burde søge noget professionel hjælp.

Anmeld Citér

3. april 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Nu er jeg ikke i den gruppe der er i et skidt parforhold - men tænker da lidt - Kærlighed gør blind? 

Anmeld Citér

3. april 2017

L-mor

mummitrolden skriver:

Hvis du gerne vil vide mere om mekanismerne bag partnervold, kan du læse om det her: lokk.dk. 

'I familier med vold tager skaderne til i omfang hele tiden. Udviklingen beskriver så at sige en spiral.

Volden starter gerne med psykisk vold - ikke tilfældig, men velovervejet og systematisk. Den efterlader kvinden svag og uden selvværd. Hun bliver afkræftet og usikker på, hvad der kommer. Tilfældige tegn på ømhed fra mandens side øger hendes usikkerhed.

I forhold med vold bruger manden denne strategi for at få fuld kontrol over kvinden. Oftest er forholdet fredeligt i begyndelsen men udvikles efterhånden til at blive mere voldeligt.'

Anmeld Citér

3. april 2017

B&J

Fordi mange bliver psysisk nedbrudt og de mener ikke de fortjener beder og tit er det ikke kærlighed de bliver for men den psykiske tryghed 

jeg ville heller aldrig selv finde mig i det fordi jeg er en meget åben og ærlig person men hvis man blev nedbrudt lidt efter lidt tror jeg Rigtig mange lan bukke under som

man læser mange stedet. 

Og tit stammer det fra ens barndom 

Anmeld Citér

4. april 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Netop fordi man bliver nedbrudt. Jeg har haft det tæt inde på livet (ikke mig, min mor) og der viste han, hvordan han skulle nedbryde hende psykisk, og når hun ville væk, så vidste han også hvilke knapper han skulle trykke på fx. at det ville gå ud over os børn, folk hun holdte af osv.

Så det er bare ikke så "nemt" fordi man netop er blevet nedbrudt rigtigt meget og ikke tror man er særlig meget værd.

Anmeld Citér

4. april 2017

Lunae

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det kan være svært at forstå, når man ikke selv er i det, men tror der er flere aspekter i det.

For det første kan det skyldes social arv. Hvis man selv er vokset op i et hjem med vold og psykisk terror, så er det det man anser som værende normalt. Selvom at man måske godt ved, at det er forkert, kan mønstrene sætte sig så hårdt fast, at de nærmest er umulige at bryde ud af.

Samtidig er mange af de mænd, som udøver psykisk og fysisk vold på deres kvinder, meget dygtige til det psykologiske spil og kan nedbryde kvindernes selvværd og samtidig sikre sig, at den "kærlighed" de får, er fra dem. Så man får følelsen af, at have fortjent den behandling og stadigvæk kunne tænke på gode stunder, hvor manden jo var sød og kærlig.

Jeg har aldrig selv været i et forhold med vold, men jeg har set hvordan kvinder har fundet sig i alt for meget, uden at kunne hjælpe til.

Anmeld Citér

4. april 2017

Monski

mummitrolden skriver:

Det er vel ligesom frøen i det kogene vand. 

Anmeld Citér

4. april 2017

Bananaalice

Jeg undres mere over de der brokker sig over deres kærester er kedelige, eller barnlige, og ikke gør noget som helst. Helt ærligt, sådan var han også før I fik børn, du valgte bare at ignorere det, og tænke "jaja går den så går den". Nu står du med et barn du føler dig helt alene med, og en mand der ikke kan læse dine tanker, og så tror du han bare griber kost og spand med det samme og hjælper til. Vurder nu jeres kærester, inden i får et barn. Tag virkelig og gransk dem på faderpotentiale, samlivspotentiale, og generelt: "gider ham der hjælpe mig når jeg bliver 80 år og inkontinent? og gider jeg selv være der for ham når han bliver gammel". Alt for mange tænker kun på her og nu, de skal have lyserøde babyer, og fyren er sød og smart og lækker. Men ud af et langt samliv kommer der til at være mange øv-dage, sygdomme, og man skal virkelig være der i medgang og MODgang. 

Anmeld Citér

4. april 2017

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg tænker at I da må klappe jer selv på skulderen og være stolte af jer selv og jeres liv!!

Se lige på tråden! ?? Blev den kun startet før at bekræfte alle andre i alle de RIGTIGE valg i har taget!

Bliv voksen! Livet er ikke sort /hvid! Alle har hver deres historie og hver deres grund til at handle som de gør! Ja man kan og skal undres men den fordømmende tone det her er ved at udvikle sig til? Er det rimeligt mod de kvinder? Er det okay adfærd.....jeg undres!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.