Jeg må ikke bestemme over mit eget barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2017

Bananaalice

Sig fra NU! Dit barn har kun 1 liv, og en barndom, og den skal sgu ikke være tilrettelagt af at mor intet må være med til, hvis det er sådan du har det. Jeg synes du skal være ærlig over for din mand, hold på hvad du føler hele tiden uden at bebrejde. Hvis han ikke kan se du er ked af det, så skal han vidst have afleveret sit uddannelsesbevis tilbage..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

Muhmi

Min mand er uddannet pædagogisk psykolog og mener derfor at han ved bedst og dermed har det sidste ord i forhold til vores datter, da jeg er yngre og ikke uddannet med noget omkring børn.

Oftest giver jeg efter og lader ham bestemme trods jeg er uenig. 

Dog er jeg denne gang virkelig træt, min mor som sjældent har mulighed for at se min datters da min mand helst ikke ser hun bliver passet elle at hun skal besøge nogle i hverdagen, har spurgt om hun ikke må passe min datter 2 dage i hendes sommerferie, altså bare 9-15. Det vil min mand ikke acceptere da han selv skal holde 15 dages ferie med hende og ikke mener hun skal være mere væk fra vuggestuen. 

Ville i kunne leve med at jeres mand tog ALLE beslutninger omkring jeres fælles barn og altid skal have det sidste ord? 

Kort og godt. Nej.

Du skal absolut ikke finde dig i at blive nedgjort som forældre på den måde. Jeres barn, jeres regler. Ikke jeres barn, hans regler fordi han er uddannet pædagogisk psykolog.

Han burde jo så også, som pædagogisk psykolog, vide, at et socialt netværk er vigtigt også for børn, derfor skal mormor jo have lov at komme på banen..

Vil så altså også lige sige at ja, han er pædagogisk uddannet. Men det er jo altså ikke en uddannelse hvor man lærer at blive forældre, den uddannelse kommer først den dag man bliver forældre og der er ens faglige baggrund altså ikke nødvendigvis en endegyldig faktor for at man bliver en god forældre.

Han skal ikke have lov til at møffe sig frem med sin "fancy" uddannelse når det kommer til jeres barn. Du er ligeså kvalificeret og har ligeså lang uddannelse som ham på det felt.

Anmeld Citér

4. april 2017

Newsence

Det er 100% underordnet hvem der har ret. 

Din mand har magten og du har intet at skulle sige.. Han har kørt dig ned som forældre og fået dig overbevidst om st du ikke er en forældre men en barnepige man dikterer reglerne for. Er DU barnets mor? Så sig dog fra. Hvad med de børn der ikke har en forældre med uddannelse? Hold nu op. 

Det er i min verden en form for psykisk vold. Han nedgør dig og din evne som mor..

er selv pædagog ( og cand pæd) og jeg mener det er sundt at børn bliver passet ude en gang i mellem( begge mine børn var under 6 måneder da de blev passet i et par timer, de var flaskegrøn)  Og Du kan sikkert finde en pædagog og cand pæd der mener noget andet. Der er jo ikke et svar på alt.. men det har din mand fået dig overbevidst om.. 

Hvad når dit barn bliver større? Hvordan skal barnet nogen sinde høre efter hvad du siger og bestemmer hvis far laver det om? Tro mig det ved børn. 

Du kan sige fra og blive en mor eller fortsætte med blot at være barnepige.. 

Anmeld Citér

4. april 2017

AnoMom

83 stemmer - 100% nej. 

Det siger vidst det hele at han er helt gal på den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.