Jeg må ikke bestemme over mit eget barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Læs teksten

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.139 visninger
13 svar
36 synes godt om
3. april 2017

Anonym trådstarter

Min mand er uddannet pædagogisk psykolog og mener derfor at han ved bedst og dermed har det sidste ord i forhold til vores datter, da jeg er yngre og ikke uddannet med noget omkring børn.

Oftest giver jeg efter og lader ham bestemme trods jeg er uenig. 

Dog er jeg denne gang virkelig træt, min mor som sjældent har mulighed for at se min datters da min mand helst ikke ser hun bliver passet elle at hun skal besøge nogle i hverdagen, har spurgt om hun ikke må passe min datter 2 dage i hendes sommerferie, altså bare 9-15. Det vil min mand ikke acceptere da han selv skal holde 15 dages ferie med hende og ikke mener hun skal være mere væk fra vuggestuen. 

Ville i kunne leve med at jeres mand tog ALLE beslutninger omkring jeres fælles barn og altid skal have det sidste ord? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

NupaSofia

Anonym skriver:

Min mand er uddannet pædagogisk psykolog og mener derfor at han ved bedst og dermed har det sidste ord i forhold til vores datter, da jeg er yngre og ikke uddannet med noget omkring børn.

Dog er jeg denne gang virkelig træt, min mor som sjældent har mulighed for at se min datters da min mand helst ikke ser hun bliver passet elle at hun skal besøge nogle i hverdagen, har spurgt om hun ikke må passe min datter 2 dage i hendes sommerferie, altså bare 9-15. Det vil min mand ikke acceptere da han selv skal holde 15 dages ferie med hende og ikke mener hun skal være mere væk fra vuggestuen. 

Ville i kunne leve med at jeres mand tog ALLE beslutninger omkring jeres fælles barn og altid skal have det sidste ord? 

Hold da op! Det kan da godt være, at du ikke er uddannet, men du er den anden forælder til barnet for helvede da... 

Anmeld Citér

3. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nej det kunne jeg ikke holde ud. 

Vi er en familie og vi er fælles om at skabe rammerne, opdrage osv. Ingen teori er universel rigtig, men afhænger af menneskesyn, idealer, drømme og og og. 

Fx er jeg som er godt nok ikke er psykolog men dog cand mag i pædagogik helt uenig med din mand principielt: et barn må heller end gerne gave mere end 15 dage fri fra vuggestue. Jeg kender selvsagt ikke præcis jeres barn og om hun på en eller anden måde er udfordret så rutiner og rammer er mere vigtig end normalt. 

Derdover er jeg også af den mening, at det er en gave at få er forhold og helst et godt et til bedsteforældrene. Jo flere betydningsfulde voksne der ønsker at være i barnets liv jo bedre. 

Så lær at sæt foden ned og fortæl en uddannelse er en ting, at være forældre er en anden 

Anmeld Citér

3. april 2017

Rockertand

lineog4 skriver:

Nej det kunne jeg ikke holde ud. 

Vi er en familie og vi er fælles om at skabe rammerne, opdrage osv. Ingen teori er universel rigtig, men afhænger af menneskesyn, idealer, drømme og og og. 

Fx er jeg som er godt nok ikke er psykolog men dog cand mag i pædagogik helt uenig med din mand principielt: et barn må heller end gerne gave mere end 15 dage fri fra vuggestue. Jeg kender selvsagt ikke præcis jeres barn og om hun på en eller anden måde er udfordret så rutiner og rammer er mere vigtig end normalt. 

Derdover er jeg også af den mening, at det er en gave at få er forhold og helst et godt et til bedsteforældrene. Jo flere betydningsfulde voksne der ønsker at være i barnets liv jo bedre. 

Så lær at sæt foden ned og fortæl en uddannelse er en ting, at være forældre er en anden 

Han er kun uddannet indenfor pædagogisk psykologi, så her er der da tale om, at det har steget ham til hovedet.

Anmeld Citér

3. april 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej sådan en mand,ville jeg bestemt ikke kunne leve med.

Han ville få en chance for at rette ind,eller også ville han meget hurtigt blive min x og weekendt far.

Anmeld Citér

3. april 2017

Venterpålillesøster

Man skal da heldigvis ikke være uddannet indenfor pædagogfeltet for at være forælder! Sikke noget fis.. du må se at komme noget mere på banen, så han også respekterer dine meninger og holdninger. I er nødt til at nå til en enighed omkring opdragelse og hvad der ellers må være af konflikter når det er JERES barn. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Frk.S

Nej, det kunne jeg under ingen omstændigheder acceptere. Jeg er faktisk lidt i chok. Hvad f..... regner han med? Du er da barnets mor og har da præcis lige så meget at skulle have sagt som ham.... uanset hvem der har hvilken uddannelse og hvem der er ældst. 

At han ikke vil lade din mor have et par hyggedage med jeres barn i sommerferien, fordi han ikke synes hun skal være mere væk fra vuggestuen, synes jeg så også er direkte åndssvagt. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Jullesnulle

Er ret chokeret!

jeg ville sige at mit barn selvfølgelige skal kunne hygge og passes hos mormor, og hvis han ikke respekterer at du har loge så meget ret til at bestemme er døren derhenne!

sikke en nar. ...   jeg ville give ham n stor opsang

Anmeld Citér

3. april 2017

Soonmom

Om din mand har ret er underordnet, men man er sammen om at være forældre og så må man finde kompromis hvis man er uenige i opdragelse osv.

Anmeld Citér

3. april 2017

ErDetSnartNU

Mor_til_3_unger skriver:

Nej sådan en mand,ville jeg bestemt ikke kunne leve med.

Han ville få en chance for at rette ind,eller også ville han meget hurtigt blive min x og weekendt far.

Ja, eller også ville hun blive weekendmor. Det er vel ikke givet, at TS ville få størstedelen af samværet? 

Til TS: Jeg synes både du og din kæreste går galt i byen. Din titel "jeg må ikke bestemme over mit eget barn!" burde i stedet være "jeg har ikke medbestemmelse i forhold til vores fælles barn" for hvis både du og han opfatter jeres datter som "jeres egen" og at I hver i sær ved, hvad der er bedst for hende, så kan I ende med at trække hver jeres fronter så skarpt op, at det bliver svært at finde er kompromis. Selvfølgelig skal hav ikke diktere, hvordan jeres datters ferie skal foregå - det skal I sammen finde ud af. Min holdning er, at det gavner både børnebørn og bedsteforældre enormt meget at bruge tid sammen, så det ville jeg vælge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.