Overvejer at blive plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2017

Anonym trådstarter

sscm skriver:

I og med at jeg har kendskab til plejefamilie fra begge sider, så lyder det ikke som en realistisk ide....

Hverken pladsmæssigt eller vel overvejet mht jeres egne og et mere.... Det kræver meget på mange punkter, og der virker ikke til i har overvejet mht det som i må undvære mht jeres børn og det de må undvære 

Det er også kun en tanke vi har pt og noget vi vil overveje helt igennem inden vis det skulle blive til noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2017

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Jeg synes ideen bag er rigtig fin og jeg tænker i har hjertet det rette sted.

Men jeres bolig forhold ville ikke blive accepteret,  og det vil nøje bliver overvejet hvordan jeres økonomi,  arbejde og helbred er. 

I skal være klar over at en stor del af plejebørnene har diagnoser der kan være yderst belastende for en hverdag med egne børn.

I kan få børn med PTSD, autisme, særligt sensitiv eller noget helt andet der gør at i ikke bare kan lære en tur, for alting skal planlægges.  Måske tåler barnet ikke fremmede,  måske ikke offentlige steder, ikke tog,  ikke fly, ikke larm og måske får i et barn der har profeter med empati eller forståelse for andre end dem.selv generelt. Børn der stikker af i tide og utide, jagterne ting, slår andre, bider,  råber.... 

Og vil ødelægge det liv i har med jeres egne børn...og alder kan man ikke bare vælge frit fra en liste. Det barn i vil få tilbudt kan være alt mellem 0-18 år og man kan selvfølgelig frit sige nej.

Alt dette er eksempler på børn jeg kender der været i pleje...jeg ved hvor hårdt det kan ramme egne børn, splitte en familie og ødelægge alle gode intentioner.

Der er mange gode historier om plejebørn, men desværre også en hel del dårlige hvor familien ikke kan håndtere barnet og barnet må endnu engang flytte. Hver flytning nedbryder en lille smule og fratager barnet følelsen af tryghed og det at stole på folk.

Så jeg vil sige i først og fremmest skal vente måske snarere 10-15 år,så egne børn har bedre ressourcer, evt flytte og bruge tiden på at undersøge så mange forhold i kan fra forums mm.

Tak

vi er langt fra sikre på det er noget som bliver ført ud i verden i nu.

men vi ville blot høre om andre viste det vi ikke kunne finde svar på

vi er heldigvis unge (25 og 28 år) så når vores mindste er 10 år er vi jo stadig "unge"

Anmeld Citér

4. april 2017

EnGodMor

I kan sagens søge om det, men i må ikke have børn under tre år.

Anmeld Citér

4. april 2017

nielsen80

Vi undersøgte det en del, da vi for år siden var i fertilitetsbehandling, fordi vi så det som en mulighed for at få børn ind i vores liv, hvis behandlingen ikke lykkes. Vi havde den optimale boligsituation, økonomi m.m. i orden, så det var aldrig et isse i vores overvejelser.

Det som gjorde, at vi gik fra det igen, var faktisk mere uvisheden om, hvorvidt man kunne "klare", at barnet pludselig blev taget fra en. At være plejefamilie, tror jeg, kan være en kæmpe gave, men man kan risikere at være på lånt tid. Det tror jeg simpelthen ikke, jeg kunne holde til. Eller jeg ville være nødt til at distancere mig fra barnet i en sådan grad, at jeg ikke længere ville kunne give det jeg burde følelsesmæssigt i hverdagen. Af samme årsag endte vi med at tænke mere i aflastningsfamilie. Det giver en mulighed for stadig at have børn i ens liv, og kunne bruge sine ressourcer på børn, som har brug for det, men samtidig "undgå" at blive for meget "forældre", da man altid ved, barnet skal tilbage efter et aftalt tidsrum. 

Vi endte faktisk med at blive så hooked på ideen om aflastningsfamilie, at jeg tror når mindste pigen(på 4 mdr) når en vis alder, så melder vi os måske.

Som de andre skriver, ville jeg udsætte ideen om plejefamilie en god rum tid, og evt prøv at være aflastning lidt først, simpelthen for at se om det er noget I har resurser til. 

Anmeld Citér

4. april 2017

Tystys14

Anonym skriver:

Manden og jeg har snakket lidt om at blive plejefamilie på et tidspunkt måske 1-2 år ude.

men er der nogle der ved om det overhoved er realistisk at blive godkendt når vi selv har 4 børn og prøver at få en mere nu.?

evt nogle der ved om der skal været et værelse til plejebarnet.?

vi bor pt ret småt (3 værelser og en stue) men det fungere fuldt ud for os her hjemme 

vi tænker at vi ville tage et barn mellem 0 og 7 år i pleje vis det var.

vi er kæmpe familie mennesker som elsker at havde børn omkring os 

Det er et krav at barnet skal have eget værelse. Der er vist endda også krav til størrelsen på værelset. 

Anmeld Citér

4. april 2017

NogL

Som mange siger, så er der krav til at plejebarnet får sit eget værelse. Personligt synes jeg i skal vente til jeres yngste er 2-3 år. Mine forældre blev (pleje) forældre da jeg var teenager. Jeg har nu 2 små brødre og elsker dem overalt på denne jord. MEN nu vil mine forældre gerne have en lille en under et år endnu engang og jeg er slet ikke fan af ideen, da jeg er i 20'erne og der ikke går længe inden min kæreste og jeg gerne vil have barn. Synes det er min tur nu og ikke dem til endnu engang at være småbørnsfamilie igen igen. Med dette vil jeg blot sige at i heller ikke skal vente til jeres børn er meget selvstændige :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.