Jeg synes ideen bag er rigtig fin og jeg tænker i har hjertet det rette sted.
Men jeres bolig forhold ville ikke blive accepteret, og det vil nøje bliver overvejet hvordan jeres økonomi, arbejde og helbred er.
I skal være klar over at en stor del af plejebørnene har diagnoser der kan være yderst belastende for en hverdag med egne børn.
I kan få børn med PTSD, autisme, særligt sensitiv eller noget helt andet der gør at i ikke bare kan lære en tur, for alting skal planlægges. Måske tåler barnet ikke fremmede, måske ikke offentlige steder, ikke tog, ikke fly, ikke larm og måske får i et barn der har profeter med empati eller forståelse for andre end dem.selv generelt. Børn der stikker af i tide og utide, jagterne ting, slår andre, bider, råber....
Og vil ødelægge det liv i har med jeres egne børn...og alder kan man ikke bare vælge frit fra en liste. Det barn i vil få tilbudt kan være alt mellem 0-18 år og man kan selvfølgelig frit sige nej.
Alt dette er eksempler på børn jeg kender der været i pleje...jeg ved hvor hårdt det kan ramme egne børn, splitte en familie og ødelægge alle gode intentioner.
Der er mange gode historier om plejebørn, men desværre også en hel del dårlige hvor familien ikke kan håndtere barnet og barnet må endnu engang flytte. Hver flytning nedbryder en lille smule og fratager barnet følelsen af tryghed og det at stole på folk.
Så jeg vil sige i først og fremmest skal vente måske snarere 10-15 år,så egne børn har bedre ressourcer, evt flytte og bruge tiden på at undersøge så mange forhold i kan fra forums mm.
Anmeld
Citér