Overvejer at blive plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
15 svar
12 synes godt om
3. april 2017

Anonym trådstarter

Manden og jeg har snakket lidt om at blive plejefamilie på et tidspunkt måske 1-2 år ude.

men er der nogle der ved om det overhoved er realistisk at blive godkendt når vi selv har 4 børn og prøver at få en mere nu.?

evt nogle der ved om der skal været et værelse til plejebarnet.?

vi bor pt ret småt (3 værelser og en stue) men det fungere fuldt ud for os her hjemme 

vi tænker at vi ville tage et barn mellem 0 og 7 år i pleje vis det var.

vi er kæmpe familie mennesker som elsker at havde børn omkring os 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

Junipige15

Anonym skriver:

Manden og jeg har snakket lidt om at blive plejefamilie på et tidspunkt måske 1-2 år ude.

men er der nogle der ved om det overhoved er realistisk at blive godkendt når vi selv har 4 børn og prøver at få en mere nu.?

evt nogle der ved om der skal været et værelse til plejebarnet.?

vi bor pt ret småt (3 værelser og en stue) men det fungere fuldt ud for os her hjemme 

vi tænker at vi ville tage et barn mellem 0 og 7 år i pleje vis det var.

vi er kæmpe familie mennesker som elsker at havde børn omkring os 

Hejsa!

Det tror jeg ikke i kan - er ret sikker på der skal være et møbleret værelse til rådighed til plejebarnet, og mener at have læst at man ikke må have hjemmeboende børn under 3 år.. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Hejsa!

Det tror jeg ikke i kan - er ret sikker på der skal være et møbleret værelse til rådighed til plejebarnet, og mener at have læst at man ikke må have hjemmeboende børn under 3 år.. 

Kender en der er blevet godkendt med et barn på 2 år så tror godt vi kan når det først er om 1-2 år vi vil søge om det..

var mere itvivl om vi har for "mange" børn selv til at blive godkendt.

og så om der skulle være et værelse alene til plejebarnet 

Anmeld Citér

3. april 2017

Carina:-)

Der skal være et værelse til barnet. 

Derudover skal i have god økonomi ikke have sygdomme hverken fysisk eller psykisk der ikke harmonerer med den belastning et ekstra barn og vel at mærke et sårbar barn 

Der er mange regler og mange hensyn der er samtaler kurser Osv før man bliver godkendt. 

Og så skal i tænke på jeres egne børn

Det er ikke lyserødt at være plejefamilie så tænk på belastning for jeres egne børn

Jeg kender til børn der som store siger de ville ønske deres forældre havde tænkt på dem

og nej i får ikke plejebørn ind med en nyfødt i huset.

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Der skal være et værelse til barnet. 

Derudover skal i have god økonomi ikke have sygdomme hverken fysisk eller psykisk der ikke harmonerer med den belastning et ekstra barn og vel at mærke et sårbar barn 

Der er mange regler og mange hensyn der er samtaler kurser Osv før man bliver godkendt. 

Og så skal i tænke på jeres egne børn

Det er ikke lyserødt at være plejefamilie så tænk på belastning for jeres egne børn

Jeg kender til børn der som store siger de ville ønske deres forældre havde tænkt på dem

og nej i får ikke plejebørn ind med en nyfødt i huset.

Vi tænker heller ikke at gøre det mens vores er under 1 år helst 2 år gamle..

vi er kun i snakken om det evt var noget og er langt fra fastsat på det er noget vi skal 

nu spurgte jeg mere i forhold til evt valg senere hen.

kan også være vi slet ikke gør det eller først gør det når vores børn er ældre 

Anmeld Citér

3. april 2017

Abracadabra

Det lyder slet ikke realistisk, desværre.

Anmeld Citér

3. april 2017

NupaSofia

Men det er smukt, at I gerne vil give et sårbart barn et kærligt og godt hjem. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Fremad

I og med at jeg har kendskab til plejefamilie fra begge sider, så lyder det ikke som en realistisk ide....

Hverken pladsmæssigt eller vel overvejet mht jeres egne og et mere.... Det kræver meget på mange punkter, og der virker ikke til i har overvejet mht det som i må undvære mht jeres børn og det de må undvære 

Anmeld Citér

3. april 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hejsa!

Det kommer nok an på barnet der skal i pleje.. 

Jeg så en annonce hvor de søgte en plejefamilie - der måtte man ikke have børn under 10 år. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Muffinmus

Jeg synes ideen bag er rigtig fin og jeg tænker i har hjertet det rette sted.

Men jeres bolig forhold ville ikke blive accepteret,  og det vil nøje bliver overvejet hvordan jeres økonomi,  arbejde og helbred er. 

I skal være klar over at en stor del af plejebørnene har diagnoser der kan være yderst belastende for en hverdag med egne børn.

I kan få børn med PTSD, autisme, særligt sensitiv eller noget helt andet der gør at i ikke bare kan lære en tur, for alting skal planlægges.  Måske tåler barnet ikke fremmede,  måske ikke offentlige steder, ikke tog,  ikke fly, ikke larm og måske får i et barn der har profeter med empati eller forståelse for andre end dem.selv generelt. Børn der stikker af i tide og utide, jagterne ting, slår andre, bider,  råber.... 

Og vil ødelægge det liv i har med jeres egne børn...og alder kan man ikke bare vælge frit fra en liste. Det barn i vil få tilbudt kan være alt mellem 0-18 år og man kan selvfølgelig frit sige nej.

Alt dette er eksempler på børn jeg kender der været i pleje...jeg ved hvor hårdt det kan ramme egne børn, splitte en familie og ødelægge alle gode intentioner.

Der er mange gode historier om plejebørn, men desværre også en hel del dårlige hvor familien ikke kan håndtere barnet og barnet må endnu engang flytte. Hver flytning nedbryder en lille smule og fratager barnet følelsen af tryghed og det at stole på folk.

Så jeg vil sige i først og fremmest skal vente måske snarere 10-15 år,så egne børn har bedre ressourcer, evt flytte og bruge tiden på at undersøge så mange forhold i kan fra forums mm.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.