tage bussen selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2017

God-mor

Anonym skriver:

Min søn skal på besøg hos os en dag i påsken da vi skal holde påskefrokost, og det var meningen vi skulle hente ham, men vores bil er gået i stykker så nu vil vi være nødt til at tage bussen. Det gør at det kommer til at tage 1½ time at hente i stedet for 40 min.

Jeg spurgte så min eks om de ikke kunne sætte ham på bussen og så kunne jeg hente ham her, men min eks sagde nej for det var "han slet ikke stor nok til". Han er 9 år, så jeg mente at det kunne han sagtens da der ikke er nogen skift på noget tidspunkt, men min eks stod fast.

Hvad ville I mene? Er han stor nok til at køre bus alene når han er 9 år?

Vil også sige at et barn på 9 sagtens kan tage sådan en bustur alene. Altså med tanke på at jeg selv fra jeg var 7 år tog både bus og tog i skole hver morgen alene, så tænker jeg at et 9 årigt barn nemt vil kunne sidde 30 minutter alene i en bus. Kan slet ikke se problemet faktisk, og ville nok lige høre din eks en ekstra gang, for det er da noget pjat. Chaufføren skal da bare lige vide at han er alene og hvor han skal af, så er der lidt voksenhjælp og i står jo og tager imod ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

Bananaalice

For ikke at tale om skilsmissebørn der fint kan sidde i et tog alene i flere timer, selv uden for "børneguidens" tid. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Vi plejer at tage bussen hjem, det vil sige at han køre den tur hveranden weekend.

Så er jeg på ja-holdet

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Hvorfor mener din ex han er for lille?

aner det ærligt talt ikke. Da jeg sagde at jeg selv havde kørt alene i den alder fik jeg svaret "ja, men det er jo mange år siden"

Anmeld Citér

3. april 2017

TNBC

Anonym skriver:

aner det ærligt talt ikke. Da jeg sagde at jeg selv havde kørt alene i den alder fik jeg svaret "ja, men det er jo mange år siden"

Spørg om en grund og fortæl din ex at chaufførere er super søde til at hjælpe. Men snak også med knægten om han vil turde tage den tur. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Min søn skal på besøg hos os en dag i påsken da vi skal holde påskefrokost, og det var meningen vi skulle hente ham, men vores bil er gået i stykker så nu vil vi være nødt til at tage bussen. Det gør at det kommer til at tage 1½ time at hente i stedet for 40 min.

Jeg spurgte så min eks om de ikke kunne sætte ham på bussen og så kunne jeg hente ham her, men min eks sagde nej for det var "han slet ikke stor nok til". Han er 9 år, så jeg mente at det kunne han sagtens da der ikke er nogen skift på noget tidspunkt, men min eks stod fast.

Fra jeg var knap 7 tog jeg bussen i skole hver dag. Dette gjorde jeg alene i et år og efterfølgende havde jeg også "ansvaret" for min lillebror kom med og endnu senere også min lillesøster. Det har aldrig været et problem, og så længe buschaufføren ved hvor han skal af og hjælper med det, så skal det nok gå. 

Min mindste lillebror er 10 (snart 11) og han har taget bussen alene frem og tilbage til skole hver dag i 2 år. Han er en efternøler så der har "desværre" ingen større søskende været til hjælp. 

Anmeld Citér

4. april 2017

Mamalou

Anonym skriver:

Hvis han selv er tryg ved at tage turen så som udgangspunkt ja. Jeg ville sætte ham ved buschaufføren og lade ham (chaufføren) vide, at han rejser alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.