Anonym skriver:
Min søn skal på besøg hos os en dag i påsken da vi skal holde påskefrokost, og det var meningen vi skulle hente ham, men vores bil er gået i stykker så nu vil vi være nødt til at tage bussen. Det gør at det kommer til at tage 1½ time at hente i stedet for 40 min.
Jeg spurgte så min eks om de ikke kunne sætte ham på bussen og så kunne jeg hente ham her, men min eks sagde nej for det var "han slet ikke stor nok til". Han er 9 år, så jeg mente at det kunne han sagtens da der ikke er nogen skift på noget tidspunkt, men min eks stod fast.
Hvad ville I mene? Er han stor nok til at køre bus alene når han er 9 år?
Fra jeg var knap 7 tog jeg bussen i skole hver dag. Dette gjorde jeg alene i et år og efterfølgende havde jeg også "ansvaret" for min lillebror kom med og endnu senere også min lillesøster. Det har aldrig været et problem, og så længe buschaufføren ved hvor han skal af og hjælper med det, så skal det nok gå.
Min mindste lillebror er 10 (snart 11) og han har taget bussen alene frem og tilbage til skole hver dag i 2 år. Han er en efternøler så der har "desværre" ingen større søskende været til hjælp.
Anmeld
Citér