tage bussen selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er han stor nok?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.546 visninger
16 svar
1 synes godt om
3. april 2017

Anonym trådstarter

Min søn skal på besøg hos os en dag i påsken da vi skal holde påskefrokost, og det var meningen vi skulle hente ham, men vores bil er gået i stykker så nu vil vi være nødt til at tage bussen. Det gør at det kommer til at tage 1½ time at hente i stedet for 40 min.

Jeg spurgte så min eks om de ikke kunne sætte ham på bussen og så kunne jeg hente ham her, men min eks sagde nej for det var "han slet ikke stor nok til". Han er 9 år, så jeg mente at det kunne han sagtens da der ikke er nogen skift på noget tidspunkt, men min eks stod fast.

Hvad ville I mene? Er han stor nok til at køre bus alene når han er 9 år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Min søn skal på besøg hos os en dag i påsken da vi skal holde påskefrokost, og det var meningen vi skulle hente ham, men vores bil er gået i stykker så nu vil vi være nødt til at tage bussen. Det gør at det kommer til at tage 1½ time at hente i stedet for 40 min.

Jeg spurgte så min eks om de ikke kunne sætte ham på bussen og så kunne jeg hente ham her, men min eks sagde nej for det var "han slet ikke stor nok til". Han er 9 år, så jeg mente at det kunne han sagtens da der ikke er nogen skift på noget tidspunkt, men min eks stod fast.

Jeg synes i høj grad det kommer an på om det er noget han har prøvet før. Hvis I har taget bussen masser af gange, så han er tryg ved turen, tænker jeg ikke det ville være et problem, men hvis han er et barn der er vant til at blive transporteret fra A til B i bil, og aldrig har kørt i bus før, synes jeg det er en del at forvente af ham.

Anmeld Citér

3. april 2017

helle85

Anonym skriver:

Jeg har stemt ja

Hvis han bliver sat på bussen og i stå ved busstoppestedet og stopper bussen så han ved hvor ham skal af, så ville jeg mene han er stor nok. 

Min datter på 9 har gjort det et patr gange nå hun skal hjem og lege med min venindes datter men vi køre kun i bus da vi ikke har bil.

Anmeld Citér

3. april 2017

TNBC

Anonym skriver:

Ja. Sørg for at han sidder ved chaufføren og at chaufføren ved han er alene. Han skal jo bare af når han ser jer. 

Men drengen skal også spørges.  og 1, 5 er lang tid. Sørg for han har noget med. 

Anmeld Citér

3. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Vil sige at det afhænger meget af jeres barn og hvilken type han er. 

Min nevø på 8,5 ville aldrig være i stand til at tage bussen alene endnu. Det ville han ikke være tryg ved 

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Ja. Sørg for at han sidder ved chaufføren og at chaufføren ved han er alene. Han skal jo bare af når han ser jer. 

Men drengen skal også spørges.  og 1, 5 er lang tid. Sørg for han har noget med. 

De 1½ time jeg snakkede om er hvis jeg skal tage med bussen til min eks, hente sønnen og vi så skal hjem igen. Hvis han skulle med bussen skulle han køre 30-35 minutter

Anmeld Citér

3. april 2017

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg synes i høj grad det kommer an på om det er noget han har prøvet før. Hvis I har taget bussen masser af gange, så han er tryg ved turen, tænker jeg ikke det ville være et problem, men hvis han er et barn der er vant til at blive transporteret fra A til B i bil, og aldrig har kørt i bus før, synes jeg det er en del at forvente af ham.

Vi plejer at tage bussen hjem, det vil sige at han køre den tur hveranden weekend.

Anmeld Citér

3. april 2017

TNBC

Anonym skriver:

De 1½ time jeg snakkede om er hvis jeg skal tage med bussen til min eks, hente sønnen og vi så skal hjem igen. Hvis han skulle med bussen skulle han køre 30-35 minutter

Hvorfor mener din ex han er for lille?

Anmeld Citér

3. april 2017

Fremad

Hvis han er alders svarende og "selvkørende" vil jeg mene han nemt kan, det vil nok os være en stor sejer for han at kunne det selv 

Anmeld Citér

3. april 2017

Bananaalice

Jeg kørte fast alene i bus da jeg var 7-8 år, og kender en hvis søn har gjort det siden han var 5. På landet er der mange børn der er "tvunget" til fint at kunne gøre det hele livet siden de starter i skole. Din eks overpylre altså lidt, medmindre han med andre ord mener jeres søn er alt for umoden, og så synes jeg måske I burde tænke over hvordan I ser på jeres store 9 årige.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.