Gravid med kun én æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.726 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2017

Anpau

Hej piger

Findes der mon nogen herinde, der er blevet naturlig gravid med kun én æggeleder? Hvor længe tog det, og kunne I teste for ægløsning hver måned (hvis I brugte æg.test?)?

Efter en gul inkl. fjernelse af højre æggeleder i sommeren 2015, blev jeg endelig klar til at begynde PB igen i november 2016. Har ikke brugt æg.test (denne gang, endnu), men kan ikke finde hoved og hale i, om jeg overhovedet har ægløsning hver måned, nu hvor ægget kun kan komme fra den ene side. Alle oplysninger, jeg kan finde, er modstridende omkring dette.

Derfor er jeg lidt spændt på at høre, om der sidder nogen derude med erfaringer eller viden på området.

PS. Første gang tog det os 11 måneder at blive gravide, så uanset hvad, forventer jeg at det også tager lang tid denne gang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2017

Emilie91

Anpau skriver:

Hej piger

Findes der mon nogen herinde, der er blevet naturlig gravid med kun én æggeleder? Hvor længe tog det, og kunne I teste for ægløsning hver måned (hvis I brugte æg.test?)?

Efter en gul inkl. fjernelse af højre æggeleder i sommeren 2015, blev jeg endelig klar til at begynde PB igen i november 2016. Har ikke brugt æg.test (denne gang, endnu), men kan ikke finde hoved og hale i, om jeg overhovedet har ægløsning hver måned, nu hvor ægget kun kan komme fra den ene side. Alle oplysninger, jeg kan finde, er modstridende omkring dette.

Derfor er jeg lidt spændt på at høre, om der sidder nogen derude med erfaringer eller viden på området.

PS. Første gang tog det os 11 måneder at blive gravide, så uanset hvad, forventer jeg at det også tager lang tid denne gang

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget men jeg prøver alligevel  

Jeg har selv haft en gul i dec 14 det var vores første cyklus vi prøvede uden beskyttelse og jeg blev gravid. Men altså - den endte ud i en GUL. De fjernede dog ikke min æggeleder men de sagde jeg højst sandsynligt ikke ville få en ægløsning fra den side eller at jeg nok heller ikke ville blive gravid i den side men jeg testede for ægløsning hver måned, jeg havde en hver måned (tror altså også jeg havde en i min dårlige side for hver anden måned havde jeg ægløsningssmerter) og jeg blev gravid 7 måneder efter min GUL så det kan godt lade sig gøre. Også relativt hurtigt  

Anmeld Citér

28. marts 2017

ErDetSnartNU

Jeg har kun æggestok i den ene side - jeg ved ikke med æggeleder, men æggestokken blev i hvert fald fjernet da jeg var teenager, fordi den var ødelagt af en stor vandcyste. Jeg var, ligesom dig, også i tvivl om, hvordan det ville påvirke min ægløsning, så jeg testede hver måned indtil der var resultat - og jeg fik ægløsning hver måned Første gang jeg blev gravid (bio) tog det 5 cyklusser, 2. gang tog det 3. Efter jeg har været gravid får jeg tydelige ægløsningssmerter, og altid fra den side, hvor jeg stadig har æggestok, så det tager jeg som et tegn på, at jeg stadig får ægløsning hver måned. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

Anpau

emiliedamm skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget men jeg prøver alligevel  

Jeg har selv haft en gul i dec 14 det var vores første cyklus vi prøvede uden beskyttelse og jeg blev gravid. Men altså - den endte ud i en GUL. De fjernede dog ikke min æggeleder men de sagde jeg højst sandsynligt ikke ville få en ægløsning fra den side eller at jeg nok heller ikke ville blive gravid i den side men jeg testede for ægløsning hver måned, jeg havde en hver måned (tror altså også jeg havde en i min dårlige side for hver anden måned havde jeg ægløsningssmerter) og jeg blev gravid 7 måneder efter min GUL så det kan godt lade sig gøre. Også relativt hurtigt  

Tak for dit svar. Det lyder som om, at der bare skal lidt tålmodighed til.  Dejligt at det lykkedes for dig, og så endda relativt hurtigt ☺️

Anmeld Citér

28. marts 2017

Anpau

ErDetSnartNU skriver:

Jeg har kun æggestok i den ene side - jeg ved ikke med æggeleder, men æggestokken blev i hvert fald fjernet da jeg var teenager, fordi den var ødelagt af en stor vandcyste. Jeg var, ligesom dig, også i tvivl om, hvordan det ville påvirke min ægløsning, så jeg testede hver måned indtil der var resultat - og jeg fik ægløsning hver måned Første gang jeg blev gravid (bio) tog det 5 cyklusser, 2. gang tog det 3. Efter jeg har været gravid får jeg tydelige ægløsningssmerter, og altid fra den side, hvor jeg stadig har æggestok, så det tager jeg som et tegn på, at jeg stadig får ægløsning hver måned. 

Tusind tak for svar

Måske passer det virkelig, at den anden æggeleder/stok tager over for den beskadigede/manglende. Det er da lidt fedt, hvis kroppen kan det. 

Tror jeg vil begynde at teste for ægløsning igen, om ikke andet så for at se, om den kommer hver måned. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

Anonym

Anpau skriver:

Hej piger

Ved ikke om du kan bruge svaret til noget, men min veninde havde en graviditet uden for livmoderen for 3 måneder siden hvor hun fik fjernet den ene æggeleder og hun er nu 9 uger henne med en normal graviditet. (Jeg er anonym for hendes skyld fordi det stadig er hemmeligt)

Anmeld Citér

28. marts 2017

HPH

Hej piger

Jeg blev opereret for en GUL i nov 2016. De fjernede venstre æggeleder.

jeg testede positiv igen sidst i januar 2017 er nu 11+1.

den ene æggeleder du har tilbage kan gribe æg fra begge æggestokke, så du har ikke mindre chance for graviditet, dog større risiko for igen at opleve en GUL, men det sker ikke 

held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

28. marts 2017

An&Jo

Jeg blev opereret for en gul i marts 14, jeg fik fjernet den ene æggeleder. Jeg har ikke været i stand til at opnå en ny graviditet, og jeg kommer højst sandsynligt ikke til at opleve en naturlig graviditet igen. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

MorTil3+

Jeg fik også fjernet min højre æggeleder pga en GUL i 2008. Har efterfølgende været gravid 3 gange, et barn fra 2012, aborteret i 2014 og et barn fra 2015. Har også et barn fra 2006, har været sammen med min mand siden 2005 og vi har aldrig brugt beskyttelse så jeg tror umiddelbart at jeg altid har haft svært ved at blive gravid. 

Anmeld Citér

29. marts 2017

Anpau

Anonym skriver:

Ved ikke om du kan bruge svaret til noget, men min veninde havde en graviditet uden for livmoderen for 3 måneder siden hvor hun fik fjernet den ene æggeleder og hun er nu 9 uger henne med en normal graviditet. (Jeg er anonym for hendes skyld fordi det stadig er hemmeligt)

Tak for dit svar - sikke en dejlig ting at høre ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.