Computer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Mulllesmor skriver:

Min søn er også 7 og han stopper altid iden vrøvl hver eneste gang så det passer altså ikke helt.  Til ts hvis det var min søn der reagerede sådan ville det udløse x antal computerfri dage for det ville han synes var mega træls.... har i prøvet det? At fortælle at hvis han bliver sur når i siger han skal stoppe så er der nul pc i fx 3 dage

Jeg sagde ikke alle børn reagerer sådan jeg sagde det var normalt, hvilket blandt andet denne artikel bekræfter

https://psykologviden.dk/din-teenagedrengs-hjerne-styres-af-spil-firmaerne-hvad-goer-du/

Jeg ville løse problemet uden straf og trusler hvis muligt og ihvertfald anderkende at det er svært for dem og det skyldes hjernen og ikke dårlig opdragelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2017

ønskebørn74

LB2512 skriver:

Hej

Vi har en dreng på 7 år, som elsker at spille computer.

Vi har dog det store problem, at når han får besked på at stoppe, så bliver han rigtig, rigtig sur. Sådan helt rasende, at han begynder at græde.

Det er ikke en reaktion vi oplever på noget andet tidspunkt. Han er normalt en meget stille og rolig dreng. 

Vi har prøvet forskellige ting, som at sætte mærkater på uret, som viser hvornår han må starte og slutte med computeren. Sådan at han er forberedt på, at der er et starttidspunkt, men bestemt også er et sluttidspunkt. Men det hjælper desværre ikke på hans reaktion.

Vi har forsøgt at tale med ham om det. Inden han/vi (vi spiller nogle gange med ham) går igang så gør helt klart, at han/vi spiller og at han/vi på et givet tidspunkt også så er færdige med at spille. Det giver han udtryk for, at han er indforstået med. Alligevel sker det samme bagefter.

Vi har forsøgt, at tale med ham om det når han er faldet ned fra at være rasende. Hvor vi snakker om, at vi jo på forhånd har aftalt, at det skal stoppe på et tidspunkt, hvortil han svarer, at han ikke vil stoppe, og at han altid vil blive sur når han skal stoppe, og at vi er dumme når vi siger, at han skal stoppe.

Vi er meget frustrerede og ved ikke rigtig hvad vi mere skal forsøge.

Hjælp og idéer modtages med kyshånd!

Lader ham spille spillet færdigt han er igang med. Giv ham en advarsel at hvis ikke han stopper nu er der ikke noget spil imorgen og OVERHOLD straffen. Så forstår han at det er alvor.

Anmeld Citér

4. april 2017

LB2512

Mange skriver straf. Vi bruger ikke straf og trusler på den måde. Det mener vi ikke er den rigtige måde at opdrage på. Vi er sikre på, at der findes en løsning uden trusler; vi skal bare finde den. Vi har rigtig meget prøvet det med at varsle tiden, og sat tape på uret for hvornår han må starte og slutte. 

Anmeld Citér

4. april 2017

Hck

Profilbillede for Hck
LB2512 skriver:

Mange skriver straf. Vi bruger ikke straf og trusler på den måde. Det mener vi ikke er den rigtige måde at opdrage på. Vi er sikre på, at der findes en løsning uden trusler; vi skal bare finde den. Vi har rigtig meget prøvet det med at varsle tiden, og sat tape på uret for hvornår han må starte og slutte. 

Der er ikke mange der skriver straf, men der er mange der skriver om en helt normal konsekvens, som en 7 årig dreng udemærket burde kunne forstå, hvis man vel at mærke giver ham lov. En dreng på den alder må gerne vide, at der kan være en konsekvens af hans handlinger (selvfølgelig inden for rimelighedens grænser). 

Anmeld Citér

4. april 2017

lineog4

LB2512 skriver:

Ærligt - jeg ville begrænse computeren ikke som straf men som en hjælp. Jeg ville fortælle ham det ikke var en straf, men fordi jeg kunne se det var svært for ham. Måske også være nysgerrig på og tale med ham om, hvorvidt der er nogle spil der er sværere at slippe end andre. 

Mine drenge har en spilledag om ugen det kn de vælge mellem iPad, wii og PlayStation. På et tidspunkt opdagede jeg den store stjal sig til tog og blev arrig når jeg opdagede det. I stedet for at blive sur, spurgte jeg ind til det og han brød helt sammen for han var i gang med et spil hvor der skete noget mens han var offline og hele hans hær kunne være udslettet næste gang. Vi talte lidt frem og tilbage og han foreslog til sidst selv at han slettede spillet. 

Så tal med jeres dreng om der er spil der er lettere at slippe. Spørg ham om han er en ide til hvad der kan hjælpe. Nå ja og så lad ham da skrige, han skriger ho en frustration ud - har jeg også lyst til nogle gange men lægger bånd på mig selv

Anmeld Citér

4. april 2017

B&J

Samme her hjemme den søde dejlige dreng bliver en lille djævel når vi siger spille tiden er slut.

men nu siger vi 10 minutter før om 10 minuttet slutter spillet og vise hvor den store viser skal stå så han selv kan se det og det gør vi hvergang nu ind i mellem

kan han dog sige bare 5 minutter mere så siger vi nogle gange okay og nu er der ingen sur dreng mere jubii

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.