Computer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
15 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2017

LB2512

Hej

Vi har en dreng på 7 år, som elsker at spille computer.

Vi har dog det store problem, at når han får besked på at stoppe, så bliver han rigtig, rigtig sur. Sådan helt rasende, at han begynder at græde.

Det er ikke en reaktion vi oplever på noget andet tidspunkt. Han er normalt en meget stille og rolig dreng. 

Vi har prøvet forskellige ting, som at sætte mærkater på uret, som viser hvornår han må starte og slutte med computeren. Sådan at han er forberedt på, at der er et starttidspunkt, men bestemt også er et sluttidspunkt. Men det hjælper desværre ikke på hans reaktion.

Vi har forsøgt at tale med ham om det. Inden han/vi (vi spiller nogle gange med ham) går igang så gør helt klart, at han/vi spiller og at han/vi på et givet tidspunkt også så er færdige med at spille. Det giver han udtryk for, at han er indforstået med. Alligevel sker det samme bagefter.

Vi har forsøgt, at tale med ham om det når han er faldet ned fra at være rasende. Hvor vi snakker om, at vi jo på forhånd har aftalt, at det skal stoppe på et tidspunkt, hvortil han svarer, at han ikke vil stoppe, og at han altid vil blive sur når han skal stoppe, og at vi er dumme når vi siger, at han skal stoppe.

Vi er meget frustrerede og ved ikke rigtig hvad vi mere skal forsøge.

Hjælp og idéer modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2017

Tullemor

vi har brugt æggeuret meget - har simpelthen et ekstra som bliver sat på 30 min fx og så følger vi gerne med på uret og "advarer" nu er der 10min tilbage og igen ved 5min med beskeden om 5 min er det slut uden vrøvl. På den måde er man forberedt på at lige om lidt så ringer uret.

Anmeld Citér

28. marts 2017

LB2512

Det gør vi allerede også - altså ikke med æggeur, men med "nedtælling"...

Anmeld Citér

28. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Stakkels jer allesammen. 

Jeg læste et sted at deres hjerner simpelthen ikke er udviklet nok til at de kan finde ud af at stoppe da computer udløser endorfiner. 

Så anerkend det ikke er hans skyld og han simpelthen ikke kan selvom i snakker om det. 

Hos os virker det bedst at give et varsel at nu stopper vi snart. I må spille sidste bane eller hvordan det nu virker bedst. Måske i for at bryde den dårlige rytme i er kommet i kan have et alternativ klar han gerne vil  jwg ved ikke lige hvad der hitter i den alder  men spille et spil eller noget andet  

Og så måske ikke så pædagogisk men nogle gange bare lade ham spille så længe han vil. Jeg husker selv de dage hvor vi spille Amiga hele dagen og endda fik frokost ved computeren som ret hyggelige. (Jeg har aldrig spillet meget computer men en dag her og der gik vi Hugo amok). Således at han en gang imellem oplever at der ingen begrænsning er  i kan jo cykle en lang tur først så han for lidt luft sen dag også

Anmeld Citér

28. marts 2017

Julemusen

Sådan reagerede min 5 årige søn også ofte. Hvis han skaber sig ved at jeg siger at det er slukketid, så er der ingen spil dagen efter. Vi tæller også ned 10 min, 5 min og 2 min før. Og så får han lige et minut til at slukke imens vi står ved siden af. Det er sjældent at der er brok nu efter jeg bare fjerner Nintendo / tableten eller computeren i nogle dage hvis han ikke er stor nok til at slukke når det er slukketid. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

migxher

Jeg ville nok lade computeren holde pause en periode. Det lyder ikke sundt, han lyder jo nærmest helt afhængig.  

Anmeld Citér

28. marts 2017

FruStolpe

Vi er i den mindre pædagogiske ende herhjemme. 

Så her ville et hysterisk anfald betyde at der ikke må spilles dagen efter!! 

-og det vigtigste, hold fast i at dårlig opførsel har konsekvenser. 

Anmeld Citér

28. marts 2017

MorTil3+

Her hos os får de også af vide flere gange at nu er der x antal min til sluk og hvis der er brok er der ingen iPad dagen efter, og det virker fint.

Anmeld Citér

28. marts 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Mariehøne123 skriver:

Stakkels jer allesammen. 

Jeg læste et sted at deres hjerner simpelthen ikke er udviklet nok til at de kan finde ud af at stoppe da computer udløser endorfiner. 

Så anerkend det ikke er hans skyld og han simpelthen ikke kan selvom i snakker om det. 

Hos os virker det bedst at give et varsel at nu stopper vi snart. I må spille sidste bane eller hvordan det nu virker bedst. Måske i for at bryde den dårlige rytme i er kommet i kan have et alternativ klar han gerne vil  jwg ved ikke lige hvad der hitter i den alder  men spille et spil eller noget andet  

Og så måske ikke så pædagogisk men nogle gange bare lade ham spille så længe han vil. Jeg husker selv de dage hvor vi spille Amiga hele dagen og endda fik frokost ved computeren som ret hyggelige. (Jeg har aldrig spillet meget computer men en dag her og der gik vi Hugo amok). Således at han en gang imellem oplever at der ingen begrænsning er  i kan jo cykle en lang tur først så han for lidt luft sen dag også

Min søn er også 7 og han stopper altid iden vrøvl hver eneste gang så det passer altså ikke helt.  Til ts hvis det var min søn der reagerede sådan ville det udløse x antal computerfri dage for det ville han synes var mega træls.... har i prøvet det? At fortælle at hvis han bliver sur når i siger han skal stoppe så er der nul pc i fx 3 dage

Anmeld Citér

28. marts 2017

Tip!

Jeg havde simpelhen helt fjernet muligheden for at spille pc et stykke tid med den reaktion. 

Hos os fik vi nok af iPad/Xbox spilleri, de kunne jo stå op kl 5.30 og spørge om hvornår de måtte spille.. så vi har fjernet iPad om morgenen, og de spiller ganske kort tid om eftermiddagen. Hvis at de det mindste udviser at de er sure/tvære/konflikt skabende at de spiller, så tager vi dem.  De må stå op kl 6 og tænde vores tv og se ramasjang/ultra. 

De første par dage var der brok, men nu er der intet. Vi nyder alle at deres iPads knap nok er i brug, og de leger på en hel anden måde nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.