Tilbagevendende svamp i skeden.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.558 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2017

Anonym trådstarter

Jeg er snart ved at blive sindsyg. Faktisk siden jeg har fået børn for 9 år siden har jeg døjet med tilbagevendende svamp i skeden, men det sidste års tid syns jeg bare det er kommet mange gange og for et par måneder siden fik jeg så et voldsomt herpes udbrud og efter den behandling var det hele bare i orden der nede og ingen irritationer efter sex, som plejede at fremkalde det. Men nu har jeg fået svamp igen og jeg ved ikke hvorfor. Jeg vasker mit undertøj i neutral vaskepulver på 60 grader og bruger intim sæbe når jeg er i bad. Hvorfor bliver jeg ved med at få det? Hvad kan jeg gøre for at undgå det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er snart ved at blive sindsyg. Faktisk siden jeg har fået børn for 9 år siden har jeg døjet med tilbagevendende svamp i skeden, men det sidste års tid syns jeg bare det er kommet mange gange og for et par måneder siden fik jeg så et voldsomt herpes udbrud og efter den behandling var det hele bare i orden der nede og ingen irritationer efter sex, som plejede at fremkalde det. Men nu har jeg fået svamp igen og jeg ved ikke hvorfor. Jeg vasker mit undertøj i neutral vaskepulver på 60 grader og bruger intim sæbe når jeg er i bad. Hvorfor bliver jeg ved med at få det? Hvad kan jeg gøre for at undgå det? 

Er du blevet undersøgt for diabetes? 

Der er en del med type 1 diabetes der bliver udredt pga tilbagevendende svamp i skeden grundet sukker i urinen. 

Tager du medicin som giver sukker i urinen?

ellers har jeg ikke nogen råd, andet end kontakt din læge. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du blevet undersøgt for diabetes? 

Der er en del med type 1 diabetes der bliver udredt pga tilbagevendende svamp i skeden grundet sukker i urinen. 

Tager du medicin som giver sukker i urinen?

ellers har jeg ikke nogen råd, andet end kontakt din læge. 

Nej det er jeg godt nok ikke. Det var en mulighed at blive undersøgt for. Tager ingen medicin og bruger heller ikke prævention af nogen art.

Jeg har haft kontakt til lægen men kan gør ikke andet end at give mig en canesten behandling.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Abracadabra

Svampesporerne kommer primært fra afføring, så det handler delvist om renlighed. Samtidig ødelægger man skedens naturlige forsvar ved overdreven vask... så numsehullet skal vaskes, men ikke skeden.

Godt, at du vasker underbukserne ved 60 grader - men bruger du trusseindlæg? Trusseindlæg skaber nemlig et godt fugtigt klima (på grund af plastikken), så den skal man helst undgå.

Så er der selvfølgelig din mands renlighed? Er det primært i forbindelse med sex?

Anmeld Citér

27. marts 2017

Plejemoren

Jeg døjede meget med det for nogle år siden, fik en behandling af min læge med Flagyl vagitorer. Det var meget effektivt for mig. Har nærmest ikke haft noget siden, bortset fra hvis jeg brugen bind eller indlæg med plastik i. Det kan jeg ikke tåle. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Svampesporerne kommer primært fra afføring, så det handler delvist om renlighed. Samtidig ødelægger man skedens naturlige forsvar ved overdreven vask... så numsehullet skal vaskes, men ikke skeden.

Godt, at du vasker underbukserne ved 60 grader - men bruger du trusseindlæg? Trusseindlæg skaber nemlig et godt fugtigt klima (på grund af plastikken), så den skal man helst undgå.

Så er der selvfølgelig din mands renlighed? Er det primært i forbindelse med sex?

Jeg bruger kun trusseindlæg ved menstruation. Jeg er meget sippet med renlighed inden sex så vi er altid i bad først.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym trådstarter

Plejemoren skriver:

Jeg døjede meget med det for nogle år siden, fik en behandling af min læge med Flagyl vagitorer. Det var meget effektivt for mig. Har nærmest ikke haft noget siden, bortset fra hvis jeg brugen bind eller indlæg med plastik i. Det kan jeg ikke tåle. 

Det kan jeg prøve og foreslå til min læge. Tak for svar.

Anmeld Citér

27. marts 2017

2017morigen

Anonym skriver:

Det kan jeg prøve og foreslå til min læge. Tak for svar.

Flagyl er ikke et svampemidel men derimod anerobe bakterier og protozore (primitive dyr). Så vis det er svamp og kun svamp du har så virker flagyl ikke. 

Jeg ville blive podet for bakterier, svampe og protozore så i ved hvilken det drejer sig om og hvilken art. Jeg ved at nogen svampearter er meget hårdføre og det får canesten aldrig helt bund i. Der skal f.eks. Flucanazol til

Anmeld Citér

27. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg bruger kun trusseindlæg ved menstruation. Jeg er meget sippet med renlighed inden sex så vi er altid i bad først.

Måske bader du for meget - skeden ER jo selvrensende, så aldrig sæbe for tæt på.

Anmeld Citér

27. marts 2017

xStinepigen

Nu nævner du selc herpes, går ud fra det ogsåer i skeden? Jeg har selv herpes, mine dbrud er milde, men har dem meget ofte, og de minder meget om svamp! Opdagede først 4 år efter smitte det var herpes, da selv lægen mente det var svamp jeg havde, men det viste sig at være herpes, og har det stort set hver månede, og alle symptomer peber på svamp men det er det ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.