Skille sig ad med hunden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2017

MariaMF

I gør jo tydeligvis ikke det i skal når hunden reagerer som den gør. Det mindste i kan gøre er at gå til træning og få noget prof hjælp - alt andet vil da være synd. Du siger i opdrager, men det er måske ikke på den rette og mest givne måde. Få noget hjælp inden man blot forkaster en UNGHUND, som jo helt naturligt reagerer som den gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2017

MCIS

Du skal, som alle andre også skriver, begyndte at gå til hundetræning med den. Den er jo teenager pt så selvfølgelig er der meget energi i den.

Og så skal du sørge for at gå lange ture med den, så den kan komme af med den energi. Mange tror , især hvis de bor i hus, at det er nok at hunden bliver lukket ud i haven. Nej den skal ud og snuse og opleve  

Aflivning er fuldstændig udelukket, den fejler intet.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym

Som de fleste andre skriver så er træning vejen frem ... Jeg bandede vores hund langt væk da han var omkring 1 år, men vi blev ved og ved med træning og aktivering og vi har den skønneste hund idag - det vendte omkring 1,5-2 år ... Aflivning er i sådan et tilfælde fuldstændig udelukket (og i øvrigt også uacceptabelt) i min verden .. når man har anskaffet sig et levende væsen er det mindste man kan gøre at sætte sig ind i behov og adfærd hos dyret!! Hunden skal bruge sin krop, sine sanser og aktiveres dagligt .. det er ikke nok at lukke den ud i haven 3 gange dagligt (ikke at je siger I gør det), men den skal 'ud og læse sin avis' .. vi går med vores 3 gange om dagen, 2 mindre ture morgen og aften og så en længere tur midt på dagen .. derudover er den i haven hvis den vil ud .. jeg integrerer gerne træning i gåturene, det kører ham træt både fysisk og mentalt .. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

I min verden kommer børn og mennesker generelt før dyr. Når det skader jeres børns sociale liv er i nødt til at høre noget og faktisk synes jeg det er ansvarsfuldt at erkende at i ikke magter opgaven og prøve at finde et nyt hjem, det Synes jeg absolut ikke der er noget galt i - tværtimod kan alle vinde ved det. 

Aflivning må være sidste løsning og selvfølgelig har i selv valgt hunden men jeg ville til enhver tid vælge mine børn over hunden hvis det kom dertil. 

men find en anden familie der har mere overskud til hunden og så overvej lidt grundigere næste gang i køber i kæledyr. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Lenchick

Jeg er helt enig med alle, som skriver om træning og om, hvor tåbeligt det er at overveje en aflivning. Så heller at aflevere hende på et godt internat, hvor personalet vil gøre et kæmpe arbejde mht match med en ny familie. 

Jeg håber på I har kontaktet opdrætteren, medmindre hunden er købt et sted, hvor der kun bliver avlet for pengenes skyld. 

En ansvarlig opdrætter vil tage hunden tilbage eller medvirke til en videreformidling. Hvis I har en købskontrakt, skal I læse den godt igennem da de absolut fleste opdrættere kræver at blive kontaktet såfremt hunde fra deres opdræt skal sælges videre eller aflives.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

At være en ansvarlig hundeejer, er at gøre hvad der er bedst for hunden og ikke mindst familien. Hvis I har indset at I ikke kan have hunden, så tag ansvar for dette, og find et andet hjem. I kan eventuelt tage kontakt til jeres opdrætter, måske kan denne hjælpe med en omplacering?

Jeg er selv hundeejer, og har haft Golden i over 10 år. Og de kan være en håndfuld når de er hvalpe. De er ikke den mest aktive race, og man SKAL IKKE gå lange ture med den flere gange dagligt, man kan "nøjes" med en enkelt tur på ca. 30-45 min. om dagen.

En anden ting er hvalpetræning eller lydighed træning, som jeg selv snart skal til at starte på med vores Molly på 5 måneder. (Inden hende, havde vi en anden Golden som blev 10 år).

Angående opdragelse, så er min erfaring at de dejlige hunde, periodevis "glemmer" deres opdragelse, det sker fx. omkring den første gang de skal i løbe tid, medmindre den er steriliseret.

Selvfølgelig skal den ikke aflives, men en omplacering er måske ikke en dårlig ide - man skal som familie kunne færdes i sit eget hjem, med venner og i den dur. Ikke alle familier er "hundeegnet", og det er der bestemt ikke noget galt med.

Lad være med, at være så hård ved dig selv! Du gør det rigtige, du tager ansvar... Hellere få en anden familie til hunden, end at det bliver surt.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Aristocats skriver:

Bliver hun gået med HVER dag 2 gange om dagen? Og det skal som sagt være lange ture også gerne med frit løb på en fodboldbane eller andet så hun virkelig kan få brændt krudt af. 

Jeg må sige som Golden ejer igennem en del år efterhånden, at lange ture 2 gange om dagen ikke er nødvendigt. En tur af 30-45 min. kan sagtens gøre det. Specielt hvis man har en have, hvor man også kan lege med den i løbet af dagen.

En Border derimod skal have meget motion, men der er stor forskel på racer.

Anmeld Citér

27. marts 2017

loop

Anonym skriver:

God aften

jeg har brug for råd.. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Vi har en Golden på 1 år, hun er så sød og en god hund. Hun blir hurtig overglad og kan virke voldsom for andre. Vores børn tør ikke have venner med hjem el de er bange for at komme på besøg for at lege hvilket gør at de aldrig kan have venner på besøg. 

Vi har måtte sande at hun kræver meget mere end vi desværre er i stand til.. og ja man kan altid være bagklog... det gør så fandens ondt på mig tanken ved at vi evt skal af med hende.. og til hvem.. eller om vi skulle give hende fred og aflive hende.. jeg er helt ude af den.. det er vi begge min kæreste og jeg. 

Vi kan ikke have hende med nogle steder osv.. seriøst hvad ville i andre gøre? Sys det er så svært! 

I har ikke kontrol over hunden, når der kommer gæster. Derfor skal hunden i snor, så den ikke kan hoppe op, men den skal med ud at åbne døren, så den kan se hvem der kommer ind i huset. Det er let at træne. Hvis den hopper op på andre tidspunkter, skal personen den hopper ad, vende ryggen til, og tage armene ned langs siden. I dét sekund hunden har alle fire ben på jorden igen, vender personen sig om og roser hunden. Gentag hvis den hopper igen.

Og som alle andre også skriver, tag til hundetræning med hunden. Vær kritisk med at vælge træningssted og vælg et sted med positiv træning, og hvor trænerne er veluddannede. I har vel allerede gået på hvalpekursus? Nu skal i så fortsætte på begynder/let øvet. I kan oveni hundetræning også få en adfærdsterapeut ud i hjemmet til at få hjælp til et konkret problem.

Hvis i indser at i ikke har overskuddet til at have hund, så få hjælp af opdrætter eller internat til at finde et nyt hjem til hunden. Ikke aflivning, hunden fejler ingenting.

Anmeld Citér

27. marts 2017

loop

Og lær børnene, hvordan de omgåes hunden på en god måde. Hav dem med til træning osv. De kan ligge spor ud og lege gemmeleg, hvor hunden skal finde dem.

Alle sider skriver det samme, en golden kræver meget motion og træning for at få en rolig og velafbalanceret hund. Du kan bl.a læse her:

http://dogsuniverse.dk/hunderacer/golden-retriever/

Anmeld Citér

27. marts 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Man kan også se dette link:

https://www.petdreams.dk/motionsplan-golden-retriever-hunde

Der står bla.  En god rutine: en 25 minutters gåtur om morgenen, og en 15-20 minutters legestund om aftenen.

Så det er ikke den race som kræver mest, specielt hvis den opdrages som familiehund. Det er selvfølgelig noget andet, hvis man vil bruge den til jagt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.