Hej,
At være en ansvarlig hundeejer, er at gøre hvad der er bedst for hunden og ikke mindst familien. Hvis I har indset at I ikke kan have hunden, så tag ansvar for dette, og find et andet hjem. I kan eventuelt tage kontakt til jeres opdrætter, måske kan denne hjælpe med en omplacering?
Jeg er selv hundeejer, og har haft Golden i over 10 år. Og de kan være en håndfuld når de er hvalpe. De er ikke den mest aktive race, og man SKAL IKKE gå lange ture med den flere gange dagligt, man kan "nøjes" med en enkelt tur på ca. 30-45 min. om dagen.
En anden ting er hvalpetræning eller lydighed træning, som jeg selv snart skal til at starte på med vores Molly på 5 måneder. (Inden hende, havde vi en anden Golden som blev 10 år).
Angående opdragelse, så er min erfaring at de dejlige hunde, periodevis "glemmer" deres opdragelse, det sker fx. omkring den første gang de skal i løbe tid, medmindre den er steriliseret.
Selvfølgelig skal den ikke aflives, men en omplacering er måske ikke en dårlig ide - man skal som familie kunne færdes i sit eget hjem, med venner og i den dur. Ikke alle familier er "hundeegnet", og det er der bestemt ikke noget galt med.
Lad være med, at være så hård ved dig selv! Du gør det rigtige, du tager ansvar... Hellere få en anden familie til hunden, end at det bliver surt.

Anmeld
Citér