Skille sig ad med hunden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2017

Nel

Anonym skriver:

Ja det vil jeg helt sikkert undersøge. 

Jeg får ikke et kæledyr bare for at skille migag med det men jeg må også være realistisk og tage ansvar og det er slet ik nemt

At tage ansvar er i min optik at gøre hvad der er bedst for hunden (uden at det får store konsekvenser for jer) at i overhovedet overvejer aflivning gør mig enorm harm! Det er så respektløs for hundens liv, at den ikke er mere værd end det. Hunden er stadig en stor hvalp, så det med at den bliver overglad, det er en del af dens natur. Jeg ved ikke hvad i har forventet. Er det til gene for jer, så er det selvfølgelig noget som skal trænes væk 

Men hvis du mener at i ikke kan magten den, så gør en indsats for at få den afsat til et andet hjem. Det vil være mit råd. Der findes masser af sider på nettet hvor man kan det, jeg er sikker på at det ikke vil være så svært.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

At tage ansvar er i min optik at gøre hvad der er bedst for hunden (uden at det får store konsekvenser for jer) at i overhovedet overvejer aflivning gør mig enorm harm! Det er så respektløs for hundens liv, at den ikke er mere værd end det. Hunden er stadig en stor hvalp, så det med at den bliver overglad, det er en del af dens natur. Jeg ved ikke hvad i har forventet. Er det til gene for jer, så er det selvfølgelig noget som skal trænes væk 

Men hvis du mener at i ikke kan magten den, så gør en indsats for at få den afsat til et andet hjem. Det vil være mit råd. Der findes masser af sider på nettet hvor man kan det, jeg er sikker på at det ikke vil være så svært.

Selvfølgelig ønsker jeg hende ik aflivet men tænker hvad nu hvis hun kommer et sted hen hvor hun får det så dårligt og blir grimt behandlet.. 

ingen beslutning er taget endnu. Vi er helt i vildrede 

Anmeld Citér

26. marts 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg vil også sige træning. Du skriver at den er velopdragen, jahhh, men så burde i også kunne få hunden til at sidde når der kommer gæster. En hund kan også godt lære at der er visse områder den ikke må komme. Hvis i ikke vil træne den, så hold hunden adskilt fra børnene når de leger el. der er gæster. I kan lade hunden være i haven, bryggers el. andet.

Anmeld Citér

26. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Selvfølgelig ønsker jeg hende ik aflivet men tænker hvad nu hvis hun kommer et sted hen hvor hun får det så dårligt og blir grimt behandlet.. 

Hvorfor vil du ikke prøve hundetræning? 

Ved godt du siger at hun er velopdraget, men noget ved jeres opdragelse skal jo ændres. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Aristocats

Bliver hun gået med HVER dag 2 gange om dagen? Og det skal som sagt være lange ture også gerne med frit løb på en fodboldbane eller andet så hun virkelig kan få brændt krudt af. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hvad nu hvis hun kommer hen til en fantadtisk familie der kan overskue hende? 

hun er 

stadig en stor hvalp. Ligesom børn kommer i trodsalderen så gør hunde også. 

Man afliver ikke raske hunde. Man hverken tænker eller overvejer det hvis man er dyreven. 

Bare min mening

Anmeld Citér

27. marts 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Den er slet ik uopdragen.. hun blir bare meget glad når der kommer nogen.. og tro mig vi opdrager..lære hende ting, træner hende, er aktiv med hende.. det bare ikke nok.. 

Det, du beskriver, er jo bragende normal adfærd for en teenage-hund. Du beskriver i øvrigt en lettere uopdragen hund... Derfor svarer alle stort set det samme: Træning!

Det er en hund med behov, I har købt. Ville I have haft et sovedyr, skulle I have købt en gammel fransk bulldog. Læg mærke til, at jeg skriver GAMMEL...

I skal nok ikke have hund igen, hvis I opgiver denne hér. Så meget selvindsigt håber jeg, at I har.

Anmeld Citér

27. marts 2017

Frk.S

Anonym skriver:

Hundeskole!!!!

Der lærer I hvordan man træner en hund korrekt  

Naturligvis skal en retriever også have sine gode daglige gåture og det tæller ikke 5-10 min rundt om blokken.

I får redskaber til at lære hunden at slappe af når der kommer gæster mm.

Og et år gammel får man ikke fred hvis man bliver aflivet,  man dør fordi man er i vejen.  Det er ikke det samme som at give en syg hund fred. Sorry, men jeg bliver lidt tvær over alle dem der dagligt fortryder et kæledyr. 

Vi har en kanin ungerne absolut ikke kunne leve uden, og selv om jeg passer den nu og ikke finder den spændende, og selv om de ikke gider ham mere, så er den mit ansvar og den får stadig nusset ører og god mad.

Amen! 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym

I vores familien er der en som har overtaget sådan en hund som jeres (golden  retriever og labrador mix) af samme årsager som beskrevet her i. Og det er altså en herlig hund da fik trænet sine nykker væk når man kom af. Nu er det lidt gøen når man kommer og den hopper op og ned med forparten på stedet. Bare lige til man hilser på den. 

Så som se andre skriver så træning, og atter træning for selv om den er sød i andre tilfælde så holder de jo ikke i den specifikke situation når der kommer andre på besøg. 

Hvis ikke så må I give den fra jer. Som andre skriver så er aflivning uartigt når adfærd er reelt er normal teenager adfærd.  I bestemmer jo hvem der overtager og så brug jeres valg til at den kan få et herligt liv som nævnte hund ved en anden familie. 

Anmeld Citér

27. marts 2017

Anonym

De fleste hunde falder først til ro i to års alderen.   Men i skal da ikke aflive den !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.