dit barn er for lille til du er curlingforældre men passer du ikke på så bliver du det..
Alle kampe er i min verden nemmere jo mindre børnene er..
Her har jeg holdt mit barn fast ( kærligt men fast) når der skulle klippes negle.. Nu hvor han er 1 år som dit så er der ingen problemer. Han sidder stille og kigger med fordi han ved at mor bestemmer altså at nu skal der klippes negle..
Vi kører det efter fast rutine ( bad, nattøj på, rede hår, klippe negle) Han kender rutinen og han ved at den ikke afviger...
Jeg vil sige at når I klipper dem hen af vejen og det tager time( timer) så er det jo barnet der bestemmer.. Men hvad så hvis en dag neglen er flosset og gør ondt? en neglerod der hele tiden bløder fordi den hænger fast i alt eller hvad ved jeg? skal der så også gå timer indtil han selv vil?
I er nød til at lærer ham at når mor siger det er tid til at klippe negle, så er det sgu tid til at klippe negle.
Jo han vil de første 2-3 gange brokke sig, men hvis I er kærlige men holder fast i jeres beslutning vil han lyn hurtigt acceptere og bare få det overstået. Lav gerne en fast rutine.. Børn elsker rutiner..
Dem der er curling forældre er jo ikke blevet det far den ene dag til den anden. Det er kommet stille og roligt med at de har banet vejen for deres børn så børnene ikke møder modstand... Men hvor det startede?? Sikkert allerede mens børnene var ganske små oh så har det udviklet sig til mere og mere-
Normalt ville jeg aldrig påpege den slags ting overfor andre. Men Når du selv spørger så har svigermor ikke helt forstået hvad en curling forældre er... MEN jeg vil absolutte sige at hun har fat i noget mht. til at barnet bestemmer. Så pas på du ikke ender som en curling forældre
Anmeld
Citér